Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Jorge Lorenzo rámutatott, hogy a Honda és a Yamaha rosszul szerepelt a katari MotoGP-ben.
A Yamaha versenyzője, Fabio Quartararo a 11. helyen végzett, így ő volt a legjobb japán gyártóval szereplő motoros a 2024-es szezonnyitón Katarban. A háromszoros MotoGP-bajnok Jorge Lorenzo, aki címeit a Yamahával nyerte és a Hondát is képviselte, így értékelte a szezonkezdetet:
„A japán márkák csalódást okoztak Katarban. A Honda és a Yamaha nagyon messze van az élmezőnytől. Luca Marini debütálása a Repsol Honda csapatnál pedig elég rosszul sikerült.”
Lorenzót arról kérdezték, hogy a Honda és a Yamaha esetleg arra használja-e az idei fejlesztési támogatást, hogy a 2027-es MotoGP-szabályzatváltozást előtérbe helyezze. Úgy véli, hogy gyors megtérülést akarnak majd a befektetésükből.
Azt mondta: „Nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem. A márkák minden évben rengeteg pénzt fektetnek be, és senki sem szeretné, hogy ez kárba vesszen. Meg kell próbálniuk, hogy minél hamarabb versenyképesek legyenek.”
A MotoGP motorjainak sebessége vélhetően 2027-től csökken. Ezzel a változással Lorenzo is egyetért.
„A szabályok változásával a MotoGP-ben jó úton járnak, amikor azt tervezik, hogy egy kicsit csökkentik a teljesítményt. A motorok talán túl gyorsak. Majdnem 370 km/h-t érnek el, ez óriási sebesség. Az aerodinamika korlátozása pedig egy másik siker lehet. A motorkerékpárok most nagyon gyorsan mennek a kanyarokban, és sok turbulenciát generálnak, így nem látni olyan előzéseket, amelyek azok nélkül a szárnyak és függelékek nélkül kivitelezhetőek lennének.”
A MotoGP-motorok felismerhetetlenek ahhoz képest, amikor Lorenzo elkezdte pályafutását a királykategóriában.
„A technológia fontos. Mivel amit a versenypályákon alkalmaznak, az végül az utcai motorkerékpárokon is alkalmazásra kerül, és ez valami pozitívum a biztonságosabb motorkerékpárok eladásában.Szóval, ha ez a szakasz az elmúlt években segített az aerodinamikai technológia fejlődésében, akkor legyen úgy, hogy az utcai motorkerékpárok egy kicsit biztonságosabbak legyenek. De az is igaz, hogy ugyanígy a néző nem értékeli, hogy a versenymotorok esztétikailag és technológiailag is egy mini Forma-1-re hasonlítanak. Ha a szárnyak eltávolítása kevesebb turbulenciát generál, a versenyzők kevésbé szenvednek előzéskor, és a motorok egy kicsit lassabban mennek a kanyarokban, akkor mi is jól járunk.”
A MotoGP más jelentős változásokon is átesett, nevezetesen minden forduló szombati napján bevezették a sprintfutamot már tavaly.
„A sprintfutamok bevezetése egy újabb siker, hiszen a közönség eggyel több futamnak örülhet minden versenyhétvégén.”
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…
Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…