Moto

Lorenzo: A MotoGP-motorok technikailag és esztétikailag is egy mini Forma-1-re kezdenek hasonlítani

Jorge Lorenzo rámutatott, hogy a Honda és a Yamaha rosszul szerepelt a katari MotoGP-ben.

A Yamaha versenyzője, Fabio Quartararo a 11. helyen végzett, így ő volt a legjobb japán gyártóval szereplő motoros a 2024-es szezonnyitón Katarban. A háromszoros MotoGP-bajnok Jorge Lorenzo, aki címeit a Yamahával nyerte és a Hondát is képviselte, így értékelte a szezonkezdetet:

„A japán márkák csalódást okoztak Katarban. A Honda és a Yamaha nagyon messze van az élmezőnytől. Luca Marini debütálása a Repsol Honda csapatnál pedig elég rosszul sikerült.”

Lorenzót arról kérdezték, hogy a Honda és a Yamaha esetleg arra használja-e az idei fejlesztési támogatást, hogy a 2027-es MotoGP-szabályzatváltozást előtérbe helyezze. Úgy véli, hogy gyors megtérülést akarnak majd a befektetésükből.

Azt mondta: „Nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem. A márkák minden évben rengeteg pénzt fektetnek be, és senki sem szeretné, hogy ez kárba vesszen. Meg kell próbálniuk, hogy minél hamarabb versenyképesek legyenek.”

A MotoGP motorjainak sebessége vélhetően 2027-től csökken. Ezzel a változással Lorenzo is egyetért.

„A szabályok változásával a MotoGP-ben jó úton járnak, amikor azt tervezik, hogy egy kicsit csökkentik a teljesítményt. A motorok talán túl gyorsak. Majdnem 370 km/h-t érnek el, ez óriási sebesség. Az aerodinamika korlátozása pedig egy másik siker lehet. A motorkerékpárok most nagyon gyorsan mennek a kanyarokban, és sok turbulenciát generálnak, így nem látni olyan előzéseket, amelyek azok nélkül a szárnyak és függelékek nélkül kivitelezhetőek lennének.”

A MotoGP-motorok felismerhetetlenek ahhoz képest, amikor Lorenzo elkezdte pályafutását a királykategóriában.

„A technológia fontos. Mivel amit a versenypályákon alkalmaznak, az végül az utcai motorkerékpárokon is alkalmazásra kerül, és ez valami pozitívum a biztonságosabb motorkerékpárok eladásában.Szóval, ha ez a szakasz az elmúlt években segített az aerodinamikai technológia fejlődésében, akkor legyen úgy, hogy az utcai motorkerékpárok egy kicsit biztonságosabbak legyenek. De az is igaz, hogy ugyanígy a néző nem értékeli, hogy a versenymotorok esztétikailag és technológiailag is egy mini Forma-1-re hasonlítanak. Ha a szárnyak eltávolítása kevesebb turbulenciát generál, a versenyzők kevésbé szenvednek előzéskor, és a motorok egy kicsit lassabban mennek a kanyarokban, akkor mi is jól járunk.”

A MotoGP más jelentős változásokon is átesett, nevezetesen minden forduló szombati napján bevezették a sprintfutamot már tavaly.

„A sprintfutamok bevezetése egy újabb siker, hiszen a közönség eggyel több futamnak örülhet minden versenyhétvégén.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

1 óra ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

3 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

5 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

7 óra ago

Legendás helyszínre látogat a MotoGP mezőnye – a magyar nézők se maradnak le az izgalmakról

Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…

9 óra ago

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…

11 óra ago