Közvetlen bejutás a Q2-be, kilencedik hely a sprinten és hetedik hely a főfutamon – Fabio Quatararo elégedett lehet. A valóság azonban más. A gyári pilótának rengeteg apró problémája van.
Ez már az edzéseken is látszott: A Yamaha sokkal jobban megbirkózott a kihívásokkal teli portimãói pályával, mint az elmúlt hetek és hónapok teszt- és versenypályáival. Mind a korábbi világbajnok Fabio Quartararo, mind a Yamaha újonc, Álex Rins óvatosan optimistán nyilatkozott az időmérő és a versenytáv tekintetében.
Két algarvei futam után kissé torz kép rajzolódik ki a valós helyzetről, hiszen az eredménylisták csak részben adnak információt a két Yamaha versenyképességéről.
Quartararo nagyon jó tempót mutatott a sprinten, de csak szerény jutalmat kapott érte. Annak ellenére, hogy a győzteshez képest kis különbséggel (7,5 másodperc), a francia a kilencedik helyen végzett.
A 24 órával későbbi hetedik hely a nagydíjon javulást jelzett. Jorge Martín mögött jó 20 másodperccel lemaradva valójában ennek az ellenkezője történt. Több más versenyzőhöz hasonlóan Quartararo is profitált a nem sokkal a vége előtt történt hármas kiesésből az élen.
„A hetedik hely jobban hangzik, mint amilyen. Hogy őszinte legyek, többet reméltem. Sok minden jól ment a sprinten, és azt hittem, közelebb leszek az előttem haladókhoz. Ezért nem vagyok túl boldog a nagy lemaradás miatt.”
„Az igazság szerintem az, hogy nem egy nagy problémánk van, hanem sok apró gondunk. Egy kicsit mindenből van. Hátsó tapadás, elektronika, aerodinamika, több dolog kombinációja. Jó adatokat gyűjtöttünk, és a további tesztek segíteni fognak nekünk. Az egyik probléma persze az, hogy csak két motorunk van a mezőnyben.”
Míg az európai gyártók kamionjai elhagyták a paddockot, addig a Yamaha a főfutam utáni napot további tesztelésre használta fel.
Martín rajt-cél győzelmét hozta a vasárnap, míg az idegileg felemésztett Bagnaia kiütötte Márquezt