Moto

Hivatalos: Ennél a csapatnál folytatja karrierjét Fabio Quartararo jövőre

A Yamaha Motor Co., Ltd. leigazolta Fabio Quartararót a 2025-ös és 2026-os MotoGP-szezonra is. A kivételesen tehetséges francia megtartása a Monster Energy Yamaha MotoGP™ csapatban az Iwata gyár számára elsődleges prioritás volt, és minden erejükkel Quartararo támogatására törekszenek.

Bár „csak” a negyedik közös évüket töltik, a Quartararo-Yamaha kombináció máris természetes párosításnak számít a MotoGP-rajongók körében. A sikeres együttműködés eredményeként Quartararo 2021-ben, a gyári csapatnál töltött legelső szezonjában megszerezte első világbajnoki címét, és a 2022-es bajnoki címért folytatott versenyben második lett.

Quartararo életrajzának további Yamaha-kiemelkedő pontjai a gyári csapattal a 2021-2024-es szezonban elért 8 futamgyőzelem és 21 dobogós helyezés, valamint a két évvel korábbi 3 futamgyőzelem és 10 dobogós helyezés a szatellitcsapattal. Ezen felül 16 pole pozíciót és 41 első sorból való indulást biztosított összesen 93 nagydíjhétvégén az YZR-M1 fedélzetén.

Ezek az eredmények, valamint tagadhatatlan képességei, páratlan motiváltsága és fertőző, vidám személyisége mellett a Yamaha teljes mértékben bízik a 24 éves versenyzővel való együttműködésben.

Fabio Quartararo: „Szuper boldog vagyok, hogy bejelenthetem, hogy kékben folytatom. Tavaly télen a Yamaha bebizonyította nekem, hogy új megközelítéssel és új agresszív gondolkodásmóddal rendelkeznek. Nagy az önbizalmam. Újra az élen leszünk együtt! Hat évvel ezelőtt lehetőséget adtak nekem, hogy feljussak a MotoGP-be, és azóta nagyszerű dolgokat értünk el együtt. Még hosszú út áll előttünk, hogy újra a győzelemért harcoljunk. Keményen fogok dolgozni, és biztos vagyok benne, hogy együtt ismét elérjük az álmunkat!”

Lin Jarvis, a Yamaha ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Fabio megtartása a gyári csapat tagjaként szerves része a Yamaha MotoGP-projektjének. Fabio kivételes tehetség, keményen dolgozik, nagyszerű csapatjátékos. Még sok versenyképes év áll előtte.”

„Már most jelentős változásokat hajtottunk végre a szervezetünkben. Beleértve egy új belső irányítási rendszert, az iparágon belüli legjobb szakemberek toborzását, új külső technikai partnerségeket, megnövelt fejlesztési költségvetést és egy intenzívebb tesztelési programot. Mindezen változtatások célja, hogy felgyorsítsuk a folyamatot, hogy visszatérjünk a győztes útra.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Albon elvitte vacsorázni Russellt, miután utóbbi nem volt felhőtlenül elégedett társa versenyzésével

Hiába két nagy barát Alexander Albon és George Russell, a nagydíjon aligha szívlelték egymást, a…

3 óra ago

Miért nem merné bevállalni Lando Norris az Indy 500-at? És Piastri?

Vasárnap a Monacói Nagydíjjal egy napon került megrendezésre az Indy 500, mely a Monacói Nagydíjhoz…

5 óra ago

Colapinto hatalmas nyomás alatt: meglepő név érkezhet az Alpine csapatába

Franco Colapinto még csak most kezdte újra a Forma-1-es pályafutását, de az Alpine máris alternatív…

7 óra ago

Bezzecchi győzelme egy üzenet Martínnak, hogy az Aprilia is tud nyerni

Az Aprilia sikere jelezte Jorge Martínnak, hogy mégsem olyan rossz az a motor. A MotoGP…

9 óra ago

A Ferrari a Red Bull csapatfőnökét akarja?

Christian Horner német sajtóértesülések szerint tárgyalásokat folytatott a rivális Forma-1-es csapattal, a Ferrarival. A csapatfőnök…

10 óra ago

A Pepsi 2030-ig a Forma-1 hivatalos partnerévé vált

A Forma-1 és a Pepsi forradalmi, többéves megállapodást jelentett be, amelynek értelmében a PepsiCo 2030-ig…

12 óra ago