Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
A Netflix hatása sehol sem érződött olyan erőteljesen az F1-en, mint az Egyesült Államokban. A MotoGP nézettségének bővítéséhez szükséges egy második futam hozzáadása az országban. A probléma azonban az, hogy nincs egyértelmű jelölt a Circuit of the Americas mellé a naptárban.
Mielőtt Austin 2013-ban az Amerikai Nagydíjnak adott otthont, a kaliforniai Salinasban található Laguna Seca volt a MotoGP otthona az Egyesült Államokban az 1980-as évek vége és a 2010-es évek eleje között. Bár ezt a helyszínt szinte mindenki imádta, a FIM előírásainak való megfeleléshez szükséges változtatások megfizethetetlenül drágák lennének.
Számos más lehetséges helyszín is hasonló vagy hasonlóan nagy akadályokba ütközik. Vannak biztonsági kérdések, olyan létesítményekkel kapcsolatos aggályok, amelyek nem felelnek meg a bajnokság legújabb pályái által támasztott elvárásoknak, illetve a helyszínek túl messze vannak a nagyvárosoktól.
A motorkerékpárversenyek fizikája is nagy területeket követel, ahol a bukott versenyzőknek (viszonylag) fokozatosan kell lelassítaniuk, mielőtt a falaknak, korlátoknak vagy bármilyen más olyan szerkezetnek ütköznek, amely a sebességgel való ütközéskor kárt okozhat az emberi testben. Míg az F1-es naptár tele van utcai versenyekkel, többek között Miamiban és Las Vegasban, addig a MotoGP esetében ez a feltételezés egyáltalán nem állja meg a helyét.
Ha egy második amerikai pálya is bekerülne a versenynaptárba, egy forrás szerint a MotoGP egy nyugati félteke-fordulót szervezhetne, amely két amerikai és két dél-amerikai futamból állna – valószínűleg Argentínában, ahol 2014 és 2023 között az Autódromo Termas de Río Hondo versenypályán, illetve Brazíliában, ahol legutóbb 1995 és 2004 között Jacarepaguá adott otthont a sorozatnak.
A Liberty hálózatának kihasználása olyan potenciális partnerek és szponzorok felé is ajtót nyithat, akik a múlt hét előtt talán még sosem hallottak a MotoGP-ről.
Rájárt a rúd Enea Bastianinire a Magyar Nagydíjon. Enea Bastianini számára felejthető volt a Magyar…
A korábbi Forma-1-es pilóta, Takuma Sato körözhetett a legendás Williams Honda FW11-essel az idei Rolex…
A korábbi Forma-1-vezér Bernie Ecclestone figyelmeztette Max Verstappent, hogy 2026 után ne igazoljon a Ferrarihoz.…
A nyári szünet után Csehországba utazik a kamion Európa-bajnokság mezőnye. Kiss Norbert, a Révész Racing…
A nyári szünet egyik fő pletykája volt, hogy a Red Bull állítólag jövőre leigazolná Verstappen…
Fabio Di Giannantonio élvezte a Balaton Parkot, de sok örömre lehetősége nem volt. Az első…