Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Legjobb Ducati-pilóta, ráadásul tavalyi motorral: Marc Márquez tulajdonképpen elégedett lehetett a texasi sprinteredményével. De felismerte saját hibáit, és reméli, hogy a főfutamon ki tudja majd javítani azokat.
Portimão után Marc Márquez az amerikai sprintet is a második helyen zárta. „A mai második hely váratlanul ért. Természetesen jó érzésekkel érkeztem Texasba, és reméltem, hogy újabb lépést tudok tenni előre a Ducatival. De a 3. és 4. körben borzalmasan éreztem magam a motoron. Hirtelen olyan problémáim támadtak, amilyenek korábban soha, egyetlen edzésen sem voltak. Különösen az első szektorban fordultak elő egyre gyakrabban ezek. Ezért én vagyok a hibás: A verseny ezen szakaszában nem voltam eléggé koncentrált ahhoz, hogy a motorom kezelhetőségét a vezetési stílusommal megfelelően kombináljam.”
Amikor Pedro Acosta megelőzte őt, az ébresztő volt a nyolcszoros világbajnok számára: „Rögtön újra utolértem őt, és ezután sokkal koncentráltabb és következetesebb voltam, mint korábban. Attól a pillanattól kezdve felülkerekedtem a motorommal kapcsolatos problémán, és sikerült előnyre tennem szert Jorge Martínnal szemben.”
Pontosan mik voltak ezek a problémák? A rázkódás, amire Martín a katari teszt óta panaszkodott? „Nem tudom, mit mondott Martín, de valószínűleg hasonlóak a problémáink. Portugáliában jobban éreztem magam a motorral. Ott jobban szerepeltem, mint itt. Tudom, hogy itt Amerikában még javíthatok.”
„Nem voltam a határon, szögezzük le! Ha ez sikerülne, plusz az a következetesség, ami Mavericket jellemezte, akkor az tökéletes lenne. Ennek ellenére ha valaki azt mondaná, hogy vasárnap 3. lehetek, azonnal rábólintanék. Ha reálisan nézzük a képet, Viñales és Martín gyorsabbak. Aztán ott vannak az üldözők Acosta, Bagnaia, Bastianini és én. De persze az ember a győzelemről álmodik, ez logikus. A kulcs az, hogy következetesen versenyezzünk, méghozzá következetesen gyorsan.”
Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…
Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…
Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…
A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…
Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…
Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…