Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
A MotoGP jerezi kvalifikációjának jó előjelnek kellett volna lennie Marc Márquez számára, a Gresini versenyzője megszerezte 93. pole pozícióját. A futamgyőzelemről egy figyelmetlenség miatt maradt le.
A tizenkét körből a hetedikben a pole pozíciót megszerző Marc Márquez átvette a vezetést a sprintet uraló és a világbajnokságot vezető Jorge Martíntól, és a szurkolók kitörő éljenzésétől libabőrös lett. A dicsőség azonban csak jó két körig tartott, mielőtt a 93-as rajtszámmal induló szupersztár egy ártalmatlan kicsúszás után a kavicságyban kötött ki.
„Közelebb voltam, mint többször voltam, de nem elég közel. Négy kör kellett volna ahhoz, hogy egy tökéletes napot zárjak le. Ennek ellenére remek napom volt: megszereztem a pole pozíciót, gyors voltam esőben, majd szárazon is a versenyen. Sajnos nem tudtam befejezni a futamot. A legnehezebb dolgokat sikerült megcsinálnom, de amikor a legkönnyebb volt, akkor buktam. Ugyanolyan voltam, mint a legtöbb pilóta: Elkaptam egy nedves foltot, és elment a motor eleje. A pozitívum az, hogy egyre közelebb kerülök a győzelemhez.”
„Az egész verseny alatt észre sem vettem azt a nedves foltot. A kanyar bejáratánál volt egy, azt láttam. A másikat nem. Csak néhány centiméter széles volt. A többi körben valószínűleg belül vagy kívül voltam.”
Márquez összeszedte Desmosedicijét a kavicságyból, tovább motorozott és a hetedik helyen intette le a kockás zászló. Mivel Raúl Fernández egyike volt annak az öt versenyzőnek, akik nyolc másodperces büntetést kaptak, mert túl alacsony volt a guminyomás, a Gresini versenyzője a hatodik helyet örökölte meg.
Az utolsó négy körben Márquez agresszívan nyomult, hogy visszataláljon az élre. „De csak Joan Mirrel volt afférom. Az én hibám volt. Az év első két versenyén következetesen és kontrolláltan motoroztam. Austinban növeltem a kockázatot – ha az ember a határon motorozik, akkor bukhat is. Az emberek beszélhetnek, amennyit csak akarnak. Megvan a tervem, és tudom, mit csinálok. Boldog és gyors vagyok. Most az állandóságomon kell dolgoznom. A jó dolog az, hogy az összes bukásom nem azért történt, mert túlhajtottam a motort. Mindig a speciális körülmények miatt.”
A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…
Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…
Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és…
A Forma-1-es pilótapiac az idei év pletykákkal teli időszakát követően talán lenyugodott. A Williams csapatfőnöke,…
Francesco Bagnaia számára rémálomszerűre sikeredett az Osztrák Nagydíj sprintje: a Ducati kétszeres világbajnoka már a…
1950-es debütálása óta a Forma-1 eddig 34 világbajnokot avatott eddig, közülük 17 versenyzőnek egynél több…