Csapattársa, Fabio Quartararo nyomában Álex Rins ismét tisztességes időket futott a MotoGP Le Mans-i edzésének első napján. Vajon honnan rántotta elő az alakulat ezt a pozitív eredményt?
Álex Rins a Yamaha gyári csapat meglepően jó teljesítményének egyik okát az okos gumistratégiában látja a Bugatti pályán tartott első edzésnapon.
„Délelőtt csak nagyon rövid ideig használtuk a közepes gumit, majd azonnal átváltottunk a lágyra, hogy minél több kört tudjunk teljesíteni. Ezt a legutóbbi nagydíjon nem tettük meg.”
Rins egész nap komfortosan érezte magát. Ennek ellenére nem titkolja, hogy az M1 határai Franciaországban is nyilvánvalóak. „A tapadási szint nagyon gyenge. Sokszor kipörgött a hátsó kerék. De gyanítom, hogy ez különösen igaz a Yamahára. Úgy gondolom, hogy más gyártóknak lényegesen kevesebb problémájuk van. Még ha van is még hova fejlődnünk, úgy gondolom, jó úton járunk.”
A jerezi teszten nem sikerült új ismereteket szerezni Le Mans-ra. „Sokkal többet remélek a mugellói tesztektől. Ott különösen az elektronikán szeretnénk dolgozni. Emellett úgy gondolom, hogy még nem hoztuk ki a legtöbbet a futóművünkből. Ezt itt különösen a 6-os kanyarban lehet érezni, ahol nem tudjuk elég gyorsan felállítani a motort.”
Rins optimistán tekint a hétvége hátralévő részére. Elvégre a pénteki siker a kevésbé dicsőséges japán besorolásban további lökést adhat a Yamaha csapatának. Quartararo a 10. helyen végzett, így egyenesen a Q2-be jutott.
Pillanatnyi fellángolás volt csak a Yamaha teljesítménye, de nem csak a motorral küzdött Quartararo