Marco Bezzecchi elismerte, hogy meggondolta magát a VR46-nál való maradással kapcsolatban. A beismerése a 2025-ös MotoGP-versenyzői felállásban az Aprilia vagy a Yamaha gyári helyének lehetséges felszabadulása miatt történt.
Marco Bezzecchi nem tudta megismételni a tavalyi évben mutatott ragyogó teljesítményét, ami áttörést jelentett számára. A győzelmei és a bajnoki címért folytatott küzdelmei miatt ajánlatot kapott a Pramachoz, egy gyári specifikációjú motorra, de ő úgy döntött, hogy marad egy éves gépével a VR46-nál.
„Bevallom, meggondoltam magam, de soha nem bántam meg a döntést, és ez nem befolyásol. Utólag mindig könnyű beszélni, de még mindig meg vagyok győződve a döntésemről.”
Bár tavalyi csapattársa, Luca Marini elhagyta a VR46-ot a Repsol Hondáért, és bár most már gyári versenyzőként szerepel, idén még egyetlen pontot sem szerzett.
„Úgy gondolom, sokat fejlődtem, és szeretném, ha gyári versenyzővé válhatnék, ami mindenkinek az ambíciója. De be kell bizonyítanom hogy gyors és versenyképes vagyok, hogy megérdemeljem az esélyt.”
A Yamaha reményei szerint egy szatellit csapat bevonása okozhat átrendeződést, míg az Apriliánál Aleix Espargaró visszavonulhat. Tavaly Bezzecchi megszerezte saját és csapata első királykategóriás győzelmét Argentínában. Folytatta jó formáját, hogy fenntartsa a bajnoki címért folytatott küzdelmet, amíg egy edzésen elszenvedett sérülés miatt ez a törekvése zátonyra nem futott. A GP23-ast azonban nehezebb megszelídíteni, mint a GP22-est.
„Ez egy kicsit bonyolultabb motor. Elég gyorsan alkalmazkodtam a kanyarok bejáratához, míg a kanyar közepén még mindig küszködöm egy kicsit, különösen az első gázadásnál. A motor hajlamos egy kicsit több tapadásra, de még mindig úgy érzem, hogy néhol alulkormányzott, de dolgozunk rajta.”
Bezzecchi az idei szezon öt fordulója alatt egy dobogót szerzett, méghozzá Jerezben.
Bezzecchi a szívére hallgatott, mikor szerződést hosszabbított, bár nem tudott Marini távozásáról