Fotó: MotoGP Media
Aleix Espargaró kiemelte, hogy milyen fizikai megterhelést jelentett a karoknak, amikor a legutóbbi Olasz Nagydíjon 23 körön át versenyeztek Mugellóban.
Az elért technikai fejlődésnek köszönhetően a MotoGP ebben a szezonban folyamatosan kör- és versenyrekordokat döntött.
„A motorok gyorsabbak, mert több leszorítóerőnk van, de a versenyzők karja ugyanaz, mint tíz évvel ezelőtt. A motor egyre nehezebb és nehezebb, de a karjaink ugyanazok, és az izmaink teherbírása is. Azt hiszem, mindannyian fittebbek vagyunk, mint tíz évvel ezelőtt, de a testet nem lehet megváltoztatni. A motorok úgy néznek ki, mint egy Forma-1-es autó, a köridők pedig rendkívül gyorsak.”
A 2024-es Olasz Nagydíjon a Ducati versenyzője, Francesco Bagnaia 40 perc 51 másodperces idővel szerezte meg a győzelmet, ami 25,478 másodperccel gyorsabb, mint az egy évvel korábbi győztes ideje.
„Még egy kör és ki kellett volna állnom, hihetetlen. Nem tudtam fékezni. Az utolsó 8 vagy 10 körben csak egy ujjal fékeztem. Ez egyszerűen túl sok. Jó lenne, ha a ’27-es szabályok már ’25-ben vagy ’26-ban jönnének! Egy kicsit korábban… de ez már nem igazán az én problémám!”
Espargaró, aki a pletykák szerint jövőre a Hondára vált, mint tesztpilóta, a jövőben várhatóan szezononként legalább egy szabadkártyás szereplést vállal majd.
Egy versenyhétvége, 60 pont. Mind a négy futamot megnyerte Misanoban Kiss Norbert, a Révész Racing…
A McLaren a 2024-es konstruktőri világbajnoki cím megnyerése után dominanciával kezdte a 2025-ös szezont. A…
Egy új sportautó volánja mögött kapták lencsevégre Lando Norrist. A McLaren versenyzője egy német gyártó…
Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…
A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…
Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…