Motorsportol.hu
2025. május 22, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

20 évvel ezelőtt szatellitmotorral nyerni? – Melandri visszaemlékezett azokra az időkre

Vörös Kamilla by Vörös Kamilla
2024.06.21.
20 évvel ezelőtt szatellitmotorral nyerni? – Melandri visszaemlékezett azokra az időkre

Fotó: MotoGP Media

Az ex-MotoGP-pilóta Marco Melandri elmagyarázta, miért sokkal kisebbek ma a különbségek egy gyári és egy szatellitmotor között, mint a MotoGP-korszak kezdetén.

Marco Melandri 41 évesen lenyűgöző MotoGP-karrierre tekint vissza. 2003-ban debütált a királykategóriában a Yamaha gyári csapatánál, majd a következő évben átigazolt a Tech3-hoz. A 2005-ös szezonban az olasz a Fausto Gresini által vezényelt Honda csapat színeiben második lett. Melandri 215 világbajnoki indulása során 22 győzelmet, 62 dobogós helyezést és 9 pole pozíciót ért el.

Ez is érdekelhet

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

2025.05.22.
Legendás helyszínre látogat a MotoGP mezőnye – a magyar nézők se maradnak le az izgalmakról

Legendás helyszínre látogat a MotoGP mezőnye – a magyar nézők se maradnak le az izgalmakról

2025.05.22.

Nyolc évnyi MotoGP-versenyzőként eltöltött pályafutása után Melandri végül 2011-ben váltott a Superbike-világbajnokságra. A Relevónak adott interjújában arról beszélt, hogy a MotoGP-korszak kezdetén lényegesen nagyobb különbségek voltak egy gyári csapat és egy szatellitcsapat között. Míg ma már az olyan ügyfélcsapatok, mint a Pramac Racing vagy a Gresini Racing a világbajnoki címért küzdenek versenyzőikkel, 20 évvel ezelőtt még egyértelmű volt a hierarchia.

„A gyári csapat a referencia. Ők a motorkerékpár fejlesztésén és tökéletesítésén dolgoznak. Az én esetemben 2003-ban még csak nem is éreztem, hogy a gyári csapatban vagyok, mert már 2004-en dolgoztak. Az első versenyemen az ügyfélcsapattal Dél-Afrikában az egyik motorom Big Bang motor, a másik pedig Screamer volt. Ez nem olyan volt, mint manapság. Akkoriban még nyitott volt a lehetőség: Valentinótól és Carlos Checától kaptam a használt motorokat, amelyeken már rengeteg kilométer volt. Igen, sokkal rosszabb gépünk volt, az biztos.”

„Ma már minden ügyfélcsapatnak saját elektronikai mérnöke van. Akkoriban ez nem így volt, hiszen az elektronika még gyerekcipőben járt. Akkoriban a futómű-technikusok próbáltak mérnökök lenni. A színvonal tehát sokkal alacsonyabb volt.”

Arra a kérdésre, hogy akkoriban nehezebb volt-e győzni egy szatellitcsapattal, az olasz megerősítette: „Igen, különösen az első két évben, mert minden új volt. Csak az üzemi csapat tudta megszerezni ezt az előnyt. Az elektronika tekintetében is, mert az ügyfélcsapatnak mindent a nulláról kellett fejlesztenie. Nem voltak adatok, amelyekre támaszkodhattak volna.”

Melandri európai gyártót zárt ki a világbajnoki esélyesek közül és megnevezte Bagnaia legnagyobb kihívóját

Tags: Carlos ChecaFausto GresiniGresini RacingMarco MelandriMotoGPPramac DucatiValentino Rossi
Vörös Kamilla

Vörös Kamilla

Ki legyen a következő FIA elnök?
249 Szavazat · 249 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.