Amit már hónapok óta rebesgettek, az mára megvalósult: a Pramac Racing csapat a 2025-ös szezontól Yamahára vált.
Megszületett a megállapodás: a Yamaha a 2025-ös szezontól a Pramac Racinggel ismét szatellitcsapatot kap a MotoGP-világbajnokságban. Ezt csütörtökön Assenben erősítették meg. A stratégiailag nagyon fontos lépés hivatalos bejelentésére vasárnap kerülhet sor a holland TT-n.
Annak ellenére, hogy a Ducati még mindig rendelkezik a gyári anyaggal, a csapattulajdonos, Paolo Campinoti állítólag már döntött a bolognai gyártóval való további együttműködés ellen. A Pramac 2005 óta a Ducati gyár szatellitcsapata, és partnerként számos jelentős sikert ünnepelhetett.
https://twitter.com/MotoGP/status/1806768277752037782
A Gino Borsoi által irányított csapatot a 2023-as csapatvilágbajnoki címmel koronázták meg. A világbajnok Pecco Bagnaia, Jack Miller és Johann Zarco a jelenlegi MotoGP-pilóták gárdájából szintén a Pramac Ducati színeiben versenyzett korábban.
A Pramacról a Yamahára való váltás azt is jelenti, hogy az átigazolási piacon is újrakeverednek a lapok. A Ducati 2025-re a Moto2-es újonc Fermín Aldeguert a VR46-hoz vagy a Gresinihez kell, hogy elhelyezze. A 19 éves spanyol 2026-tól garantáltan gyári támogatást kap.
Fabio Quartararo mellett a Yamahának három másik pozíciót kell magasan képzett versenyzőkkel betöltenie. A tapasztalt versenyző, Álex Rins annál inkább esélyes arra, hogy még évekig a japán gyártó színeit képviselje.
https://twitter.com/MotoGP/status/1806760728256217603
A Pramac Yamaha számára a tapasztalt győztes versenyzők, mint Jack Miller vagy Miguel Oliveira is kérdésessé válhatnak. Toprak Razgatiloglu most is szerepet kaphat. A török versenyző, aki már teljesített egy MotoGP-tesztet a Yamahánál, megerősítette, hogy szeretne átigazolni a királykategóriába, de ehhez a BMW jóváhagyására van szüksége. Topraknak 2026 végéig szóló szerződése van a német gyártóval a Superbike-világbajnokságra, amiből a BMW, mint kiderült, nem enged.
Ha a Yamaha és az olasz csapat közötti megállapodásokat hivatalosan is megerősítik, akkor biztos, hogy a paddockban ismét kiegyenlítettebbé válik az egyensúly. A Ducati nyolcról hatra csökkenti majd a motorok számát. Míg a Yamaha négyre növeli azt, amivel a Hondával, a KTM-mel és az Apriliával kerül egy szintre.
Dőlnek a dominók a Ducatinál, ám még koránt sincs vége, a Pramacot kinézte magának a Yamaha