Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Amit már hónapok óta rebesgettek, az mára megvalósult: a Pramac Racing csapat a 2025-ös szezontól Yamahára vált.
Megszületett a megállapodás: a Yamaha a 2025-ös szezontól a Pramac Racinggel ismét szatellitcsapatot kap a MotoGP-világbajnokságban. Ezt csütörtökön Assenben erősítették meg. A stratégiailag nagyon fontos lépés hivatalos bejelentésére vasárnap kerülhet sor a holland TT-n.
Annak ellenére, hogy a Ducati még mindig rendelkezik a gyári anyaggal, a csapattulajdonos, Paolo Campinoti állítólag már döntött a bolognai gyártóval való további együttműködés ellen. A Pramac 2005 óta a Ducati gyár szatellitcsapata, és partnerként számos jelentős sikert ünnepelhetett.
A Gino Borsoi által irányított csapatot a 2023-as csapatvilágbajnoki címmel koronázták meg. A világbajnok Pecco Bagnaia, Jack Miller és Johann Zarco a jelenlegi MotoGP-pilóták gárdájából szintén a Pramac Ducati színeiben versenyzett korábban.
A Pramacról a Yamahára való váltás azt is jelenti, hogy az átigazolási piacon is újrakeverednek a lapok. A Ducati 2025-re a Moto2-es újonc Fermín Aldeguert a VR46-hoz vagy a Gresinihez kell, hogy elhelyezze. A 19 éves spanyol 2026-tól garantáltan gyári támogatást kap.
Fabio Quartararo mellett a Yamahának három másik pozíciót kell magasan képzett versenyzőkkel betöltenie. A tapasztalt versenyző, Álex Rins annál inkább esélyes arra, hogy még évekig a japán gyártó színeit képviselje.
A Pramac Yamaha számára a tapasztalt győztes versenyzők, mint Jack Miller vagy Miguel Oliveira is kérdésessé válhatnak. Toprak Razgatiloglu most is szerepet kaphat. A török versenyző, aki már teljesített egy MotoGP-tesztet a Yamahánál, megerősítette, hogy szeretne átigazolni a királykategóriába, de ehhez a BMW jóváhagyására van szüksége. Topraknak 2026 végéig szóló szerződése van a német gyártóval a Superbike-világbajnokságra, amiből a BMW, mint kiderült, nem enged.
Ha a Yamaha és az olasz csapat közötti megállapodásokat hivatalosan is megerősítik, akkor biztos, hogy a paddockban ismét kiegyenlítettebbé válik az egyensúly. A Ducati nyolcról hatra csökkenti majd a motorok számát. Míg a Yamaha négyre növeli azt, amivel a Hondával, a KTM-mel és az Apriliával kerül egy szintre.
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…
Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…