Moto

Rekordidővel szerezte meg idei első pole-ját Bagnaia, maga mögé utasítva Martínt és a nyulat

Moto3-as játszadozás, sprintelő nyúl, valamint Francesco Bagnaia óriási körideje színesítette a MotoGP mezőnyének kvalifikációját Assenben. Az olasz versenyző 8 tizeddel javította meg saját rekordját.

Francesco Bagnaia, amit lehetett ezen a hétvégén, eddig mindent megnyert. Így érkezett a kvalifikációra szombaton délelőtt. A program némileg csúszott az utolsó szabadedzésen belengetett piros zászló okán. A negatív meglepetés azonban Pedro Acosta volt, aki az időmérő edzés első szakaszának résztvevői közé kényszerült.

A Q1 mezőnyét ideális körülmények fogadták Assenben. Nem meglepetésre a két gyári Yamaha és a két gyári Honda is a kvalifikáció első szakaszából várta a továbbjutást. Álex Rins kezdte meg az elsőként a gyors körét, de már a részidők alapján látható volt, hogy Acosta klasszisokkal jobb tempóval érkezik mögötte a lágy-lágy gumikeverékkel. A spanyolnál talán csak az a nyúl volt vakmerőbb, ami átlósan szelte át a pályát a mezőny tagjai között.

Az első gyors körök eredményeképp Acosta, valamint Di Giannantonio állt a két továbbjutó pozícióban. Az időmérés feléhez érkezve a pilóták visszatértek a bokszba, míg a nyúl a pályabírói poszton talált menedéket. Fabio Quartararo ismét utolsóként gurult ki a pályára az edzés második etapjának kezdetén. A Moto3-asoktól megszokott várakozás a pálya szélén ebben a kategóriában is felütötte a fejét, majd Marco Bezzecchi vette kezébe a feladatot, és indult el a következő gyors körre. Egy pár kanyar után azonban ismét visszalassult, ahogyan a mögötte érkező csapattársa, valamint Acosta is.

Quartararo azonban kihasználva a többiek Moto3-as játékát, tempót talált, míg Bezzecchi a kavicságyban fejezte be az edzést. A francia pilótának sikerült átvennie egy pár másodperc erejéig a vezetést, ám szinte azonnal érkezett Acosta egy hatalmas idővel.

Quartararo a következő körben viszont kiengedett, ami abból a szempontból elhamarkodott döntés volt, hogy Di Giannantonio abszolút veszélyt jelentett a francia továbbjutására. A Yamaha versenyzője így nem jutott be az időmérés második szakaszába, míg Acosta és a VR46 olasz pilótája igen. A fiatal spanyol a levezető körön azonban eldobta a motort.

Acosta sértetlenül tért vissza a bokszba. A GASGAS szerelői villámgyorsak voltak, ugyanis a spanyol versenyző a Q1-ben használt géppel tért vissza a pályára.

Bagnaia a közepes-lány gumikeverékre voksolt az időmérés érdemi szakaszára fordulva, míg Marc Márquez előre is a lágy opció mellett döntött. Az olasz az első gyors körével rögtön rekordidőt futott, ám Jorge Martín még nála is gyorsabb volt, befért 1:31 alá. A spanyol a következő körben sem bízta a véletlenre, őrületes tempóval érkezett ismét, bár a kör végére előnye elfogyott, így nem tudta megjavítani saját legjobbját.

Bagnaia a következő kört jelentősen megnyomta, míg Martín a bokszban egyeztetett a csapatával. A gyári Ducati versenyzője saját rekordidejét 8 tizeddel javította meg. Marc Márquez igyekezett előrébb lépni az 5. helyről, de egy Aleix Espargaró ellen bemutatott előzés eredményeképp végül a kavicságyba juttatta a spanyolt.

Martín azonban az utolsó másodpercekben sem adta fel, a 3. szektorban mindössze egy század volt a különbség Bagnaia javára. Végül 81 ezreddel kapott ki az olasztól, aki idei első pole pozícióját szerezte.

Az időmérő edzés végeredménye:

Vörös Kamilla

Recent Posts

Öröm Zandvoortban: az FIA meglepő intézkedése a futam élénkítése érdekében

Zandvoortban az FIA 60-ról 80 km/órára emeli a boxutca sebességkorlátozását, így pár másodperccel csökken a…

1 óra ago

De te meghaltál! – mondta Häkkinennek egy másik világbajnok

A Forma-1 YouTube-csatornáján közzétett kerekasztal beszélgetésből tett közzé egy részletet Instagramon, melyen legendás világbajnokok, Sir…

3 óra ago

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

13 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

14 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

15 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

16 óra ago