Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Tovább folynak a latolgatások a Pramac Yamaha 2025-ös felállásával kapcsolatban. Úgy tűnik Miguel Oliveira és Jack Miller neve benne van a kalapban az újonnan alakuló csapat házatáján.
Tíz napja jelentették be, hogy a Pramac Racing megszünteti hosszú ideje fennálló kapcsolatát a Ducatival, és egy új fejezetbe kezd a Yamaha versenygépein. Sok részlet nem derült ki a projekttel kapcsolatban, de a speedweek.com információi szerint hosszú távú megállapodásról van szó a Yamaha és a 2023-as idény csapatvilágbajnoka között.
Valószínűleg a japán gyártó egy stratégiaváltásra készül, hiszen az újonnan alakuló csapat teljes gyári támogatást kaphat a következő idényekre. Ezt megelőzően másképp kezelte az iwatai márka a szatellitcsapatokat, hiszen gyári alakulata teljes prioritást élvezett a korábbi együttműködések során. Most az lehet a cél, hogy minél szorosabb legyen a kapcsolat a négy versenyző között, azonos versenygépeken, támogatva a lehető leggyorsabb fejlődést.
Ez természetesen a pilótafelállásra is kihatással van. Számukra most nem feltétlenül az az elsődleges, hogy egy junior versenyzőt szerződtessenek, sokkal inkább a tapasztalt profik jelenthetik nekik a gyors előrelépési lehetőséget.
A lap értesülései szerint Campinoti és a Yamaha listáján szerepel Miguel Oliveira. A 29 éves pilóta tehetséges, kellően tapasztalt, de sikerre éhes versenyző, hiszen az igazi áttörés még nem érkezett el pályafutásában. Megvillanásai ugyan voltak, ami igazolta, hogy miért kap helyet 2019 óta a királykategória mezőnyében. Hétvégén a Sachsenringen ő volt az egyik meglepetésember, erős teljesítményt nyújtott.
Azonban egyelőre úgy tűnik, nem teljes az összhang a portugál pilóta és a Trackhouse Aprilia versenygépe között.
A technikai igazgató, Massimo Bartolini, aki Fabio Quartararót is maradásra bírta, pragmatikus európai megközelítésével vinné előre a dolgokat a Yamahánál. Jorge Martín és Marco Bezzecchi szerződtetésével az Aprilia gyári csapatának kapui bezárultak a portugálnak. A Pramac Yamahával való megállapodás így egy jó lehetőségnek tűnik Oliveira számára egy gyári támogatást élvező csapatnál.
A Yamaha szempontjából a portugál versenyző minden kívánatos kritériumnak megfelel. A japán motorgyártónak az is előnyt jelenthetne szerződtetésével, hogy korábban két márkánál is tapasztalatot szerzett, jól ért a technikához, és 29 évével ideális korban van.
Fabio Quartararo is helyeselné ezt a döntést: „Igen, ő az egyik legjobb cimborám a MotoGP-ben. Nagyon jó munkát végez. És szerintem ő egy nagyon tapasztalt versenyző. Elég sok versenyt nyert már, szóval ő is egy igazán jó pilóta lehet a projekt számára.” – nyilatkozta a gyári Yamaha versenyzője.
Mint tudjuk, a francia klasszis véleménye nem feltétlenül jelenti azt, hogy be is következik a leigazolás. Fabio Di Giannantonióról is hasonlóan nyilatkozott korábban. Ahogy az később kiderült, az olasz versenyző az “A” terve szerint folytatja pályafutását, a Ducati gyári szerződést ígért maradásáért.
Még csak két szabadedzésen vagyunk túl a Bahreini Nagydíj hétvégéjén, de Williams versenyzői, Carlos Sainz…
A hétvégén igazi motorsportos dömping zajlik le. Nem lehet megfeledkezni a Superbikeról sem, amely Hollandiába…
A Ferrari rajongói bizonyára ennél jóval jobb szezonkezdetben reménykedtek. Hamilton és Leclerc egyelőre messze elmaradnak…
Megérkezett a magyar szinkronos előzetes az év egyik legjobban várt filmjéhez, az F1-hez, amelyben Brad…
A rossz évkezdés miatt a Ferrari idejekorán beveti Bahreinben idei első komolyabb fejlesztési csomagját. Ám…
A Gresini Ducati versenyzője, Álex Márquez a MotoGP világbajnoki éllovasaként utazott Katarba. A spanyol ezt…