Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Meglepetés várható a MotoGP pilótakeringőjének utolsó felvonásában: vajon Jack Miller MotoGP-ülés nélkül marad?
Újabb hírek jelentek meg Jack Miller, a jelenlegi KTM-pilóta jövőjével kapcsolatban. A MotoGP oldaláról nézve ez veszteség lenne, de a Superbike-világbajnokság rajongói nyilvánvalóan örömmel fogadnának egy ilyen változást. Az autosport.com szerint a Ducati tárgyalásokat kezdett az ausztrál versenyzővel, hogy Álvaro Bautista helyére lépjen. Az idei szezonban részben az új szabály miatt Bautista messze elmarad korábbi teljesítményétől. A regula szerint a versenyzőknek teljes felszerelésben 80 kg-os átlagsúlyt kell elérniük. Aki ennél kevesebbet nyom, annak a különbség 50 százalékát plusz súlyként kell hozzáadni a motorjához. Nemcsak Toprak Razgatlıoğlu, de újonc csapattársa, Nicoló Bulega is rendre a regnáló bajnok előtt végez a futamokon.
Bautista nemrégiben kijelentette, hogy 2025-ben is szeretne a bolognai márka színeiben versenyezni: „Szeretném folytatni. Tárgyalunk a Ducatival a szerződéshosszabbításról. Úgy gondolom, nem fair, hogy így fejezzem be a pályafutásomat. Újra élveznem kell a motorozást, hogy erősnek érezzem magam.” – mondta el a spanyol. Úgy tudni, hogy Bautista képviselői magasabb fizetést kértek, ami arra késztette a Ducati csapatát, hogy más lehetőségeket is mérlegeljenek.
A hírek szerint az egyik alternatíva Jack Miller, akinek fizetési igénye valószínűleg alacsonyabb, mint Bautistáé, és akinek nem biztosított a helye a 2025-ös rajtrácson. Miller már dolgozott együtt az olasz márkával 2018 és 2022 között, és ez idő alatt három győzelmet szerzett a királykategóriában, az utolsót a 2022-es Japán Nagydíjon. Jelenlegi munkaadójánál, a KTM-nél már nincs számára hely, mivel Pedro Acosta Brad Binder mellé került a gyári csapathoz, míg Maverick Viñales és Enea Bastianini 2025-től a szatellit Tech3 csapathoz igazoltak.
Kezdetben úgy tűnt, hogy Miller az Aprilia szatellit csapatánál, a Trackhouse Racingnél találhat helyet, amely új versenyzőt keres a Miguel Oliveira által elfoglalt pozícióra. A legfrissebb pletykák szerint azonban az amerikai csapat a Moto2-es bajnokságban versenyző Ai Ogurával szeretné folytatni 2025-ben, így ez a lehetőség is elúszni látszik Miller számára.
Miller most kivárja a pilótapiac alakulását, mielőtt döntést hozna a jövőjéről. A Ducati mellett állítólag legalább egy ajánlata van gyári ülésre a 2025-ös Superbike-világbajnokságra. A 29 éves versenyző azonban inkább a királykategóriában szeretne helyet találni, de erre valószínűleg az osztrák versenyhétvége előtt nem derül fény.
A futam során egy meglepő dolog szemtanúi lehetett a Japán Nagydíj nezőközönsége. Alexander Albon magas…
A kétszeres MotoGP-világbajnok Pecco Bagnaia szerint évekig fog tartani, amíg megemészti, hogy elveszítette a 2024-es…
Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…
A világelső quad és homokfutó gyártójának, a Can-Am-nak (www.brp.com) az idei csúcsmodelljei, a "traktorok ferrarija",…
A 2025-ös Forma-1-es szezon első három versenyén három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső…
A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…