Fotó: Pertamina Enduro VR46 Racing Team
A Ducati bejelentette, hogy 2025-től a VR46 Racing Team lesz a gyárilag támogatott csapata, miután a Pramac átáll a Yamaha motorjaira a következő szezontól.
Ez a lépés várható volt, hiszen a Pramac-Yamaha „házasság” után a Ducati nyilvánvalóan keresett egy új partnert. A többéves megállapodás értelmében Valentino Rossi csapata hivatalos Desmosedici GP motorokkal vág neki a futamoknak, teljes körű technikai és sporttámogatással a Ducati központjából, Borgo Panigaléból.
„Nagy büszkeséggel jelentem be, hogy a VR46 Racing Team lesz a Ducati gyári támogatású csapata a MotoGP-ben a következő évtől. Hivatalos motorral és egy GP24-essel versenyzünk majd. Ha ezt néhány éve mondják, el sem hittem volna. Ez egy óriási pillanat a csapat számára. Mindössze három év alatt eljutni idáig, egy fiatal csapattal, amelynek tagjai már a Moto3-ban is velünk voltak, rendkívüli eredmény. Köszönet illeti a csapat összes tagját, a partnereinket, a Ducatit és Gigi Dall’Ignát, hogy hittek ebben a projektben, és sikerült úgy fejleszteni, ahogy azt megérdemli. Kemény évek állnak előttünk, tele kihívásokkal, de alig várjuk, hogy próbára tegyük magunkat, és elérjük az ambiciózus céljainkat.” – mondta a csapatfőnök, Alessio Salucci.
Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezetője hozzátette: „A VR46 Racing Team már az első pillanattól megmutatta, hogy tökéletes összhangban tud dolgozni a Ducatival, és az elmúlt évek során szép sikereket értünk el együtt. Ezért örülünk, hogy tovább erősíthetjük a kapcsolatunkat, és a következő szezontól teljes gyári támogatást biztosíthatunk a pesarói székhelyű csapatnak. Biztos vagyok benne, hogy együtt újabb jelentős eredményeket érhetünk el! Hálás vagyok Valentinónak, Ucciónak, Pablónak, és mindenkinek, aki szenvedéllyel és odaadással dolgozik a csapatért.”
A csapat 2025-ös felállása még nem hivatalos, de úgy tűnik, hogy Fabio Di Giannantonio maradhat a csapatnál, még pedig a GP25-tel. Marco Bezzecchi távozása után esélyes, hogy a Pramac csapatból a VR46 Akadémia kiválósága, Franco Morbidelli csatlakozik hozzájuk, aki a GP24-essel versenyezthet majd.
A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe hálás volt a Japán Nagydíj után, miután Max…
Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…
Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…
Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…
A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…
Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…