Fotó: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool
Rendkívül izgalmasan alakult a nyári szünet utáni első sprintfutam: Enea Bastianini megnyerte első sprintjét, míg csapattársa bukott a versenyen.
Délelőtti fantasztikus körideje után Aleix Espargaró indulhatott az élről a sprintfutamon Bagnaiával és Bastianinivel osztozva az első rajtsoron.
Álex Rins már a délelőtti időmérőn sem vett részt, és korábbi sérülése miatt a hétvége további részét is kihagyja. Orvosai szerint ez a legfelelősségteljesebb döntés a jövő szempontjából, mivel már pénteken is fájdalmakkal küzdött a motoron. A spanyol versenyző úgy határozott, hogy nem kockáztat egy súlyosabb sérülést.
A sprint első méterei izgalmasan alakultak: Jorge Martín és Francesco Bagnaia remek rajtot vett, ám az első kanyar után a Pramac-pilóta átvette a vezetést, miközben Bagnaia visszacsúszott a negyedik helyre, miután Bastianini és Espargaró is megelőzte őt. A mezőny hátsó részében közben egy komolyabb bukás történt több versenyző részvételével: Franco Morbidelli elmérte a féktávot és magával sodorta Marco Bezzecchit is. Mindkét versenyző nagyobb sérülés nélkül megúszta az esetet, de kivizsgálásra az orvosi központba szállították őket. Az esetet a versenyfelügyelőség a futam után vizsgálja.
A futam elején mindenkiben dolgozott az adrenalin, Acosta és Binder összeértek, aminek következtében mindkettejük motorjáról letörtek alkatrészek. A kakaskodást kihasználva Marc Márquez fel tudott jönni az ötödik helyre.
Hat körrel a leintés előtt jött Bagnaia drámája: éppen kezdett visszatalálni a tempójához, amikor a négyes kanyarban elesett és nullázott.
Az élen haladó triónál megmerevedtek a frontvonalak: Martín, Bastianini és Espargaró szorosan, de nyugodtan követték egymást. Ez egészen a futam feléig tartott, amikor Bastianini kísérelt meg előzést, és második próbálkozásra sikerült is végrehajtania a manővert, így átvette az első helyet. A gyári Ducati pilótája magabiztosan motorozott az élen, el is tudott távolodni riválisaitól, míg Martínra Espargaró próbált zárkózni.
Két körrel a leintés előtt Marc Márquez sem tudott állva maradni, a negyedik helyről bukott.
Az élen azonban nem történt már változás. Enea Bastianini elsőként szelte át a célvonalat, mögötte Martín és Espargaró értek be dobogós helyeken. Miután az olasz győzelmet aratott Martín előtt (ami egyben első sprint sikere volt), Bagnaia megtartotta a vezetést a tabellán, ám előnye egy pontra csökkent. A sprinten még Binder, Acosta, Álex Márquez, Miller, Viñales és Di Giannantonio tudott pontot szerezni.
Bastianini és Martín motorjában olyannyira volt kicentizve az üzemanyag, hogy a levezetőkörön ki is fogyott versenygépeikből. Acosta és Miller sietett a segítségükre, hogy eljussanak a pódiumig.
A hírek szerint a Honda Racing Corporation fájó sebet ejthet a KTM-en. A német mérnököt,…
Silverstone-ban a második szabadedzésen is hazai sikernek örülhetett a helyi közönség: Lando Norris volt a…
Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…
1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…
Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…
Lewis Hamilton szerint a Ferrarinak minél előbb a 2026-os autó fejlesztésére kellene összpontosítania, hogy a…