Fotó: Lukasz Swiderek / FIM Pictures
A silverstone-i időjárás kegyes volt a MotoGP mezőnyéhez, Bastianini nagyot küzdött és a sprint után újabb győzelmet ünnepelhetett.
A rendkívül izgalmas Moto3-futamot követően a királykategória versenyzői száraz körülmények között, de szemerkélő esőben várhatták a startot Silverstone-ban. A motorok ezúttal nem mindennapi megjelenéssel tűntek fel, ugyanis a MotoGP 75. évfordulója alkalmából retró dizájnt kaptak. Franco Morbidelli a szombati sprintfutamon elkövetett hibája miatt a vasárnapi versenyre dupla hosszúkörös büntetésben részesült, felelőtlen motorozásért.
Az első rajtsorból a szombati sprinthez hasonlóan Espargaró, Bagnaia és Bastianini várhatták a startot. Bagnaia legnagyobb kihívója, Jorge Martín pedig a negyedik pozícióból vághatott neki az 20 körös jubileumi futamnak.
A silverstone-i versenyek különlegessége, hogy az elmúlt kilenc futamon kilenc különböző pilóta állhatott a dobogó legfelső fokára. Így a rajtnál az volt a kérdés, vajon lesz-e tizedik különböző győztes a brit pályán.
Aleix Espargaró a sprinthez hasonlóan eltérő gumistratégiát használt, mint riválisai, a spanyol előre a kemény abroncsot választotta, míg Bagnaia és Martín a közepes mellett döntött. Bagnaia rajtolt a legjobban, mögé Bastianini és Martín soroltak be. Az első kör drámát hozott a Trackhouse Racing csapata számára, mivel mindkét versenyzőjük a bukótérben fejezte be a futamot. Brad Binder rögtön a rajtnál technikai probléma miatt kénytelen volt feladni a küzdelmet. Eközben a regnáló bajnok elkezdett elszakadni a mögötte haladó riválisoktól, a háta mögött pedig pozíciócsere történt: Bastianini hibázott, amit Martín azonnal kihasznált. Az olasz pilótát Aleix Espargaró is maga mögé utasította, akit már Marc Márquez szeretett volna elkapni.
Az ötödik körhöz érve Martín kezdett közeledni és nyomást gyakorolni legnagyobb riválisára, miközben Di Giannantonio, aki Valentino Rossi stílusát idéző festéssel versenyzett, megelőzte Acostát a hetedik helyért. A verseny ezen szakaszában az első nyolc versenyző szorosan követte egymást. A hatodik helyért izgalmas csata bontakozott ki a VR46-os pilóta és Álex Márquez között, kanyarokon át tartott a szoros küzdelem, melyet előbbi nyert.
A verseny feléhez közeledve, Martín már csak egy tizedmásodpercre követte Bagnaiát, és elkezdett előzési lehetőségeket keresni. A vezető duó közel egy másodperces előnnyel haladt Espargaró előtt, aki mögött szorosan motorozott Bastianini és Marc Márquez. Tíz körrel a leintés előtt Bastianini megelégelte a negyedik helyet, sikeres előzéssel hátrébb sorolta apriliás riválisát, majd nagy hajrába kezdett, hogy utolérje az élen haladó párost. Közben az élen is történt helycsere: Martín vette át a vezetést. Röviddel ezután Martín torpant meg egy pillanatra, de Bagnaia nem tudott élni ezzel a lehetőséggel és csapattársa is megérkezett rájuk.
Később Bagnaia hibázott egy balos kanyarban, ami lehetőséget adott Bastianininek, hogy megelőzze őt. Nyilvánvaló volt, hogy a 23-as rajtszámú versenyző tempója erősebb volt, mint csapattársáé, és az előzés után gyorsan elkezdett felzárkózni Martínra. Ahogy a verseny utolsó harmadához értek, Espargaró gumistratégiája nem tűnt kifizetődőnek, és Marc Márquez érkezett meg rá, majd előzte meg őt.
Miközben Bastianini egyre közelebb került Martínhoz, Bagnaia teljesen leszakadt a vezető duóról. Az utolsó három körre Martín előnye teljesen elfogyott, hiába motorozott folyamatosan piros szektorokat, Bastianininek is volt rá válasza. Két körrel a vége előtt pedig meg is történt a helycsere közöttük. Ezután már nem történt az élen változás, így Bastianini, Martín, Bagnaia sorrendben értek be a célba. Ezzel Jorge Martín ismét a tabella élére állt, de mindössze 3 ponttal vezet Bagnaia előtt.
Bastianini győzelme egyúttal azt is jelentette, hogy Silverstone-ban továbbra sem szakadt meg a sorozat: az elmúlt tíz futamon tíz különböző győztest ünnepelhettünk a királykategóriában. Bastianini előtt Lorenzo, Márquez, Rossi, Viñales, Dovizioso, Rins, Quartararo, Bagnaia és Espargaró arattak győzelmet az utolsó tíz futamon a brit aszfaltcsíkon.
Oscar Piastri elismerte, hogy nyitott lenne arra, hogy a McLarennel induljon a Le Mans-i 24…
Marco Bezzecchi nyíltan beszélt arról, hogy milyen a címvédő Jorge Martínnal a kapcsolata. A motorversenyzésben…
A Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésén ismét a két McLaren volt a leggyorsabb, Oscar Piastri vezetésével.…
Óriási tűzijátékkal zárult a katari időmérő utolsó néhány perce. Végül Marc Márquez örülhetett az első…
A délelőtt megrendezett időmérő nem várt eredményt hozott. Sam Lowes beékelődött a két bajnok esélyes…
A Bahreini Forma-1-es hétvége nyitónapján a versenyzők komoly tapadáshiányra panaszkodtak az extrém hőmérséklet miatt, de…