Fotó: Repsol Honda
A Honda már évek óta próbál visszatalálni régi fényéhez. A sereghajtó japán csapat teljes erőbedobással dolgozik a visszakapaszkodáson.
Az utóbbi évek gyengélkedése után a Honda Racing Corporation jelentős átalakításokat tervez. Új technikai fejlesztési struktúrát vezetnek be, új munkatársakat alkalmaznak, és Milánóban új versenyközpontot nyitnak.
A Honda hátránya részben a pandémia alatt felgyorsult döntéshozatali folyamatok és a lassú alkalmazkodás miatt alakult ki. Míg Ducati, Aprilia és KTM gyors ütemben fejlesztettek, a Honda és a Yamaha lemaradtak a hosszú videokonferenciák és az utazási korlátozások következtében. A Yamaha már 2024 elején reagált a helyzetre Massimo Bartolini, a Ducati korábbi vezető mérnökének alkalmazásával.
A Honda szintén felgyorsítja lépéseit: Milánóban új központot alakítanak ki. A japánok ugyan rendelkeznek egy bázissal már Európában, Barcelonában a MotoGP és Superbike világbajnokságok gyári csapatai számára, de ez főként logisztikai célt szolgál, mivel az új alkatrészek és fejlesztések javarészt Ázsiából érkeznek. Emellett próbálják megszerezni Fabiano Sterlacchinit, a KTM gyorsasági versenyzési részleg alelnökét. Az olasz szakember nagy tapasztalattal rendelkezik és segíthet a jövőbeli 850 köbcentis motor fejlesztésében is.
2025-től a tesztcsapathoz Stefan Bradl mellé csatlakozik az Aprilia ásza, Aleix Espargaró, aki magával hozza Tony Jimenez-t és egy másik szerelőt az olasz csapatból.
Stefan Bradl szerint a látszat csalhat, és a japán gyártó keményen dolgozik a fejlesztéseken: „A Honda dolgozik, nem igaz, hogy semmi nem történik. Külső szemlélőként keserű és meglepően gyenge benyomást kelthet, de Honda az Honda, nem szabad leírni. Nézzük meg, mit ért el a múltban. A Ducatinak is tizenkét évig tartott, míg újra világbajnok lett, és egy pilóta bajnoki címet nyert Stoner után. Ez is egy hosszú időszak volt.”
Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…
Max Verstappen nemrég cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a következő szezon előtt elhagyná a Red…
Oscar Piastriról nevezik el a tribünt az Ausztrál Nagydíjon jövő évtől, ami a McLaren pilóta…
A 2025-ös HunGarian Baja két napja rendkívüli izgalmakat hozott a Várpalota melletti katonai lőtéren kialakított…
Már korábban is sejteni lehetett, hogy Max Verstappen és Toto Wolff találkoztak az utóbbi luxushajóján…
Hiába ült a Red Bull Ring trónján Francesco Bagnaia az elmúlt években, idén Marc Márquez…