Fotó: Repsol Honda
A Honda már évek óta próbál visszatalálni régi fényéhez. A sereghajtó japán csapat teljes erőbedobással dolgozik a visszakapaszkodáson.
Az utóbbi évek gyengélkedése után a Honda Racing Corporation jelentős átalakításokat tervez. Új technikai fejlesztési struktúrát vezetnek be, új munkatársakat alkalmaznak, és Milánóban új versenyközpontot nyitnak.
A Honda hátránya részben a pandémia alatt felgyorsult döntéshozatali folyamatok és a lassú alkalmazkodás miatt alakult ki. Míg Ducati, Aprilia és KTM gyors ütemben fejlesztettek, a Honda és a Yamaha lemaradtak a hosszú videokonferenciák és az utazási korlátozások következtében. A Yamaha már 2024 elején reagált a helyzetre Massimo Bartolini, a Ducati korábbi vezető mérnökének alkalmazásával.
A Honda szintén felgyorsítja lépéseit: Milánóban új központot alakítanak ki. A japánok ugyan rendelkeznek egy bázissal már Európában, Barcelonában a MotoGP és Superbike világbajnokságok gyári csapatai számára, de ez főként logisztikai célt szolgál, mivel az új alkatrészek és fejlesztések javarészt Ázsiából érkeznek. Emellett próbálják megszerezni Fabiano Sterlacchinit, a KTM gyorsasági versenyzési részleg alelnökét. Az olasz szakember nagy tapasztalattal rendelkezik és segíthet a jövőbeli 850 köbcentis motor fejlesztésében is.
2025-től a tesztcsapathoz Stefan Bradl mellé csatlakozik az Aprilia ásza, Aleix Espargaró, aki magával hozza Tony Jimenez-t és egy másik szerelőt az olasz csapatból.
Stefan Bradl szerint a látszat csalhat, és a japán gyártó keményen dolgozik a fejlesztéseken: „A Honda dolgozik, nem igaz, hogy semmi nem történik. Külső szemlélőként keserű és meglepően gyenge benyomást kelthet, de Honda az Honda, nem szabad leírni. Nézzük meg, mit ért el a múltban. A Ducatinak is tizenkét évig tartott, míg újra világbajnok lett, és egy pilóta bajnoki címet nyert Stoner után. Ez is egy hosszú időszak volt.”
Edzés közben sérült le az LCR Hondától Somkiat Chantra, akinek ki kell hagynia a soron…
A hírek szerint a Honda Racing Corporation fájó sebet ejthet a KTM-en. A német mérnököt,…
Silverstone-ban a második szabadedzésen is hazai sikernek örülhetett a helyi közönség: Lando Norris volt a…
Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…
1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…
Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…