Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Aragóniában ismét középpontba került a vitatott guminyomás-szabály, amely ezúttal három versenyző számára okozott kellemetlen következményeket.
A 2023-as MotoGP-szezon közepén vezették be az első gumiabroncs minimális nyomására vonatkozó szabályt, amely jelentős vitákat váltott ki. A szabályt a Michelin, a sorozat kizárólagos gumibeszállítója a biztonság növelésével indokolja. Ugyanis az alacsony nyomás miatt a gumik nem működnek megfelelően, ami potenciálisan veszélyes helyzeteket idézhet elő. A szabály előírja, hogy a versenyzőknek a verseny során egy meghatározott minimális nyomást kell tartaniuk az első gumikban. Ezt a nyomást a Michelin határozza meg, és a versenyhétvége előtt közli a csapatokkal. A versenyzők a futam során csak korlátozott számú kör erejéig eshetnek az előírt nyomás alá; ha ezt túllépik, 16 másodperces időbüntetést kapnak, amely jelentősen befolyásolhatja a végeredményt.
A csapatok és versenyzők számára a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a guminyomásnak a lehető legközelebb kell lennie a minimális előíráshoz a legjobb tapadás érdekében. A túlzottan alacsony nyomás esetén büntetés járhat. A verseny dinamikája, mint például a pozícióváltozások, nagyban befolyásolja a gumik viselkedését, ezért nehéz pontosan beállítani a megfelelő nyomást. Ez különösen igaz akkor, ha a versenyzők egy boly közepén haladnak, ahol a gumik gyorsabban melegszenek. A szabályt több kritika is érte, mivel nehezen kezelhetővé teszi a versenyzést, és a büntetések komoly pozícióvesztéseket okozhatnak.
Az aragóni nagydíjon Fabio Di Giannantonio, Jack Miller és Raúl Fernández is érintett volt. Di Giannantoniót egy hellyel sorolták hátra, így a hetedik helyett a nyolcadik lett, míg Miller a tizedik helyről a tizenötödikre csúszott vissza. Fernández maradt a tizenhatodik helyen.
A versenyzők a legjobb tapadás érdekében próbálnak a lehető legközelebb maradni a minimális előírt nyomáshoz. „A Michelin tanácsot ad, a csapat pedig a Ducatival és velem közösen dönt a rajtnyomásról” – mondta az aragóniai győztes Marc Márquez, aki Hollandiában szintén hasonló büntetést kapott. „Ha azzal számolsz, hogy az élen fogsz menni, használhatod az edzésen alkalmazott nyomást. De ha egy boly közepén vagy, akkor másként kell számolnod.”
Marc Márquez | Ducati | |
Jorge Martín | Ducati | +4.789 |
Pedro Acosta | KTM | +14.904 |
Brad Binder | KTM | +16.459 |
Enea Bastianini | Ducati | +18.776 |
Franco Morbidelli | Ducati | +20.549 |
Marco Bezzecchi | Ducati | +24.759 |
Fabio Di Giannantonio | Ducati | +37.159 |
Álex Rins | Yamaha | +39.420 |
Aleix Espargaró | Aprilia | +40.602 |
Takaaki Nakagami | Honda | +41.882 |
Augusto Fernández | KTM | +42.83 |
Johann Zarco | Honda | +43.264 |
Joan Mir | Honda | +49.735 |
Jack Miller | KTM | +55.966 |
Raúl Fernández | Aprilia | +1:13.322 |
Luca Marini | Honda | +1:52.386 |
Nem értek célba: | ||
Alex Márquez | Ducati | |
Francesco Bagnaia | Ducati | |
Maverick Viñales | Aprilia | |
Fabio Quartararo | Yamaha | |
Miguel Oliveira | Aprilia |
Négy versenyző még nem végzett csapattársa előtt egy nagydíjon az idén. A listán pedig található…
Érdekes statisztika jelent meg a Reddit-en, amely szerint Verstappen imolai sikere a 124. Red Bull-győzelem…
A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…
Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…
Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…