Moto

Motorfejlesztési stop lép életbe 2025-től – de nem minden gyártóra vonatkozik

2027-ben jelentős átalakulások érkeznek a MotoGP-be, és most bejelentették, hogy 2025 elejétől a specifikációk nem módosíthatók.

A MotoGP-ben bekövetkező nagy változások első hírnöke a világbajnoki sorozat logójának megváltoztatása, amelyet a szezonzáró után Valenciában mutatnak be. Most pedig egy újabb fontos döntés érkezett, miszerint a Grand Prix Bizottság jóváhagyta, hogy 2026-ra befagyasztják a MotoGP motorok specifikációit. Ez azt jelenti, hogy a gyártóknak a 2025-ös szezonban használt motorokat kell alkalmazniuk a következő évben is. Ezzel a döntéssel a költségek csökkentését és a versenyfeltételek kiegyenlítését kívánják elérni, mielőtt 2027-ben új motorokkal és technológiákkal kezdődne a MotoGP új korszaka.

A 2027-es év nagy változásokat hoz majd: az új motorok biztonságosabbá, fenntarthatóbbá és látványosabbá teszik a versenyzést a tervek szerint. A 2026-os fejlesztési stop segít a gyártóknak, hogy a költségek kontrollálása mellett a 2027-es új technológiákra és motorokra összpontosíthassanak.

A fejlesztési befagyasztás alól csak néhány kivétel van: biztonsági, megbízhatósági módosításokat, illetve alkatrészek hiánya esetén engedélyezett változtatásokat lehet eszközölni. Azonban ezek sem növelhetik a motor teljesítményét. Továbbá a Honda és a Yamaha, amelyek jelenleg fejlesztési kedvezményeket élveznek, szintén kivételt képeznek addig, amíg nem válnak újra versenyképessé. Ez lehetőséget ad nekik arra, hogy tovább dolgozzanak a teljesítményük javításán.

A döntéshez vezető út hosszú tárgyalásokat igényelt. Az eredeti javaslatot, amely a 2025-ös és 2026-os szezonokra vonatkozó fejlesztési befagyasztásról szólt, elhalasztották, mivel a háttérben komoly viták zajlottak. Az európai gyártók többsége kezdetben támogatta a befagyasztást, de az Aprilia nem sokkal a végső szavazás előtt megváltoztatta álláspontját a speedweek.com információi szerint. Végül, 2024 őszén az FIM Bizottság újra napirendre tűzte a kérdést, és minden gyártó egyetértett a döntéssel, amelyet 2024. október 10-én hivatalosan is bejelentettek.

Börcsök Réka

Recent Posts

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

22 perc ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

1 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

2 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

3 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

4 óra ago

HIVATALOS: A Cadillac megnevezte mindkét F1-es versenyzőjét!

A Forma-1-ben 2026-ban debütáló Cadillac ma megerősítette, hogy Valtteri Bottas és Sergio Pérez csatlakozik a…

5 óra ago