Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
2027-ben jelentős átalakulások érkeznek a MotoGP-be, és most bejelentették, hogy 2025 elejétől a specifikációk nem módosíthatók.
A MotoGP-ben bekövetkező nagy változások első hírnöke a világbajnoki sorozat logójának megváltoztatása, amelyet a szezonzáró után Valenciában mutatnak be. Most pedig egy újabb fontos döntés érkezett, miszerint a Grand Prix Bizottság jóváhagyta, hogy 2026-ra befagyasztják a MotoGP motorok specifikációit. Ez azt jelenti, hogy a gyártóknak a 2025-ös szezonban használt motorokat kell alkalmazniuk a következő évben is. Ezzel a döntéssel a költségek csökkentését és a versenyfeltételek kiegyenlítését kívánják elérni, mielőtt 2027-ben új motorokkal és technológiákkal kezdődne a MotoGP új korszaka.
A 2027-es év nagy változásokat hoz majd: az új motorok biztonságosabbá, fenntarthatóbbá és látványosabbá teszik a versenyzést a tervek szerint. A 2026-os fejlesztési stop segít a gyártóknak, hogy a költségek kontrollálása mellett a 2027-es új technológiákra és motorokra összpontosíthassanak.
A fejlesztési befagyasztás alól csak néhány kivétel van: biztonsági, megbízhatósági módosításokat, illetve alkatrészek hiánya esetén engedélyezett változtatásokat lehet eszközölni. Azonban ezek sem növelhetik a motor teljesítményét. Továbbá a Honda és a Yamaha, amelyek jelenleg fejlesztési kedvezményeket élveznek, szintén kivételt képeznek addig, amíg nem válnak újra versenyképessé. Ez lehetőséget ad nekik arra, hogy tovább dolgozzanak a teljesítményük javításán.
A döntéshez vezető út hosszú tárgyalásokat igényelt. Az eredeti javaslatot, amely a 2025-ös és 2026-os szezonokra vonatkozó fejlesztési befagyasztásról szólt, elhalasztották, mivel a háttérben komoly viták zajlottak. Az európai gyártók többsége kezdetben támogatta a befagyasztást, de az Aprilia nem sokkal a végső szavazás előtt megváltoztatta álláspontját a speedweek.com információi szerint. Végül, 2024 őszén az FIM Bizottság újra napirendre tűzte a kérdést, és minden gyártó egyetértett a döntéssel, amelyet 2024. október 10-én hivatalosan is bejelentettek.
A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…
Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…
A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…
A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…
Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…
A Forma-1-ben 2026-ban debütáló Cadillac ma megerősítette, hogy Valtteri Bottas és Sergio Pérez csatlakozik a…