Fotó: Yamaha Racing
A Yamaha versenyzője, Fabio Quartararo jelenleg nehéz időszakot él át MotoGP-karrierjében. Ennek ellenére mégis úgy döntött, a Yamahánál folytatja, ami közel sem szállítja azokat az eredményeket, mint korábban.
A 2021-es világbajnok nem adja fel. Fabio Quartararo marad a japán gyártónál megszokott környezetben, de sokaknak szöget üthet a fejébe, hogy vajon annyi sikertelenség után miért teszi ezt. Az utóbbi időben történt némi előrelépés, és a francia elkezdett pontokat gyűjteni. A mandalikai vasárnapon és a misanói mindkét futamon három egymást követő hetedik helyet szerzett.
„Ez pozitív volt – két Q2-es helyezést értünk el egymás után. Az első tíz versenyen ez csak egyszer-kétszer sikerült. Ez nagyszerű, az eredmények jobbak. Jó úton járunk, és a csapatban jobb a hangulat, amikor gyorsabbak vagyunk. De az eredményeknél is fontosabb, hogy fejlődjünk – ez a legfontosabb.”
A siker azonban csak ideig-óráig tartott, mivel Japánból két 12. hellyel távozott „El Diablo”. Általánosságban azonban a 25 éves versenyző elismeri a Yamahával elért fejlődést. „Nagyon kemény volt az első futamtól az Osztrák GP utánig tartó időszak. Nagy változások mentek végbe mind a csapat mentalitásában, mind a munkamódszerében. Minden jobb volt, de a teljesítmény nem. A misanói teszttől kezdve aztán azon dolgoztunk, hogy megtaláljuk a helyes utat. Ha versenyzőként érzed, hogy javul a helyzet, akkor automatikusan gyorsabb vagy. Remélhetőleg a szezon végéig még tovább tudunk javulni.”
Quartararo hatodik évét tölti a MotoGP-ben, és már eddig is sokat elért. Hogyan tudja fenntartani a motivációját a nehéz időkben?
„2021-ben világbajnok lehettem. A győzelem érzése egyedülálló, mert nagyon sok embert boldoggá tudsz tenni, beleértve természetesen magadat is. Amikor nagyszerű eredményt érsz el, a családod és a csapatod büszke rád, és ez az, ami boldoggá tesz. Ez motivál engem, és ez a legjobb ok arra, hogy keményen dolgozzak.”
Mennyi hiányzott a csapatváltáshoz?
„2023-ban komolyan fontolgattam, hogy elhagyom a csapatot. Arra kértem a Yamahát, hogy változtassanak a mentalitásukon, és hozzanak olyan embereket a projektbe, akik ismerik a piros motort – azt, amelyik jelenleg is nyer.”
„Max Bartolini az a személy a csapatban, aki meggyőzött, hogy maradjak a Yamahánál. A munkamódszerünk és a döntéseink meghozatala most sokkal gyorsabb. Régebben egy hét vagy egy hónap kellett ahhoz, amit egy perc alatt meg lehetett volna csinálni. A japán mérnökök is bíznak Maxban. Ez a változás volt a fő oka annak, hogy a Yamahánál maradtam.”
Néhányan meglepődtek azon a döntésén, hogy hűséges marad a Yamahához. „Igen, ezt meg tudom érteni, mert a gyenge eredmények ellenére meghosszabbítottam a szerződésemet. Nehéz döntés volt – 2023 szeptemberétől 2024 márciusáig -, de a Yamaha mindent megtett, amit kértem. Korábban nem hittem a projektben, de most már hiszek benne. Megértem az emberek reakcióját, de belülről nagyon fontos volt, hogy megőrizzem a hitemet a márkában, amely oda juttatott, ahol ma vagyok” – mondta Quartararo.
„Ők alkalmaztak 2019-ben, amikor még egy senki voltam. Megvolt az esélyem, hogy feljebb lépjek, mert két jó futamot teljesítettem a Moto2-ben. Együtt lettünk világbajnokok. Nincs végtelen időm, de a következő két évben teljes erőbedobással azon leszek, hogy nagy lépést tegyek és újra a világbajnoki címért harcoljak.”
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…
Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…