Moto

Lorenzo: Márquez egy vadállat, aki semmi tiszteletet nem mutatott a versenytársai iránt

Jorge Lorenzo elismerte, hogy nem igazán tetszett neki, ahogy Marc Márquez versenyzett a 2013-as debütáló szezonjában a MotoGP-ben.

Jövőre a Ducati minden idők talán legerősebb gyári csapatát fogja felállítani, a regnáló kétszeres világbajnok Francesco Bagnaia mellett Marc Márquez ül majd a garázs másik oldalán. Lorenzo és Márquez között voltak nézeteltérések korábban, mivel a 31 éves Gresini-versenyző akkori motorozási stílusa hagyott némi kivetnivalót maga után.

2025-re előre tekintve Lorenzo úgy véli, hogy Márquez és Bagnaia között egyenlően indul majd a csata.

„Úgy gondolom, hogy különböző okok miatt ez egy olyan kihívás lesz, amely egyenlő feltételek mellett fog kezdődni. 2013-ban nem igazán tetszett Marc vezetési stílusa, mert nagyon agresszív volt. Most egy kicsit több tiszteletet mutat a riválisai iránt. Fontos megjegyezni, hogy a szabályok szigorúbbak most, mint 10 évvel ezelőtt. Ő egy vadállat a sportágat tekintve. 2020 óta nagyon balszerencsés volt a fizikai állapotát tekintve. Ha ezek a problémák nem jönnek, még legalább két-három világbajnoki címet nyert volna.”

A 37 éves versenyző 2017-ben igazolt el a Yamahától, amellyel 2008-ban debütált a MotoGP-ben, a gyári Ducati csapathoz. Egy sovány debütáló szezon után, amely mindössze három dobogós helyezést eredményezett, Lorenzo már bejelentette, hogy 2018 végén távozik a Ducatitól, éppen akkor, amikor végre összejött neki a futamgyőzelem.

Lorenzo háromszor nyert a Ducatival, mielőtt egy sérülés megrövidítette volna számára a szezont, majd 2019-ben egy szerencsétlen átigazolás következett a Hondához, ami után visszavonult a versenyzéstől.

„Most ez a legjobb motor, nincsenek gyenge pontjai. Mi [én és Gigi Dall’Igna] 2004-ben találkoztunk, az utolsó 125-ös évemben. A sors összehozott minket a Ducatinál. Nagyon sajnáltam, hogy nem nyertem bajnoki címet az olasz márkával. Meggyőződésem, hogy ha még két évet maradtam volna, összejött volna.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Öröm Zandvoortban: az FIA meglepő intézkedése a futam élénkítése érdekében

Zandvoortban az FIA 60-ról 80 km/órára emeli a boxutca sebességkorlátozását, így pár másodperccel csökken a…

2 óra ago

De te meghaltál! – mondta Häkkinennek egy másik világbajnok

A Forma-1 YouTube-csatornáján közzétett kerekasztal beszélgetésből tett közzé egy részletet Instagramon, melyen legendás világbajnokok, Sir…

4 óra ago

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

14 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

15 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

16 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

17 óra ago