Fotó: Ducati Corse
A Ducati gyári versenyzője, Francecso Bagnaia, akárcsak Jorge Martín, a sprint előtt még nem nyert MotoGP-futamot Ausztráliában. Míg a Pramac versenyzője győztesként debütált, addig a világbajnok még a dobogóra sem állhatott fel.
Francesco Bagnaia is azt tervezte, hogy az ausztrál sprintet arra használja fel, hogy csökkentse a lemaradását Jorge Martínnal szemben. A kvalifikáció után azonban a világbajnoknak kétségei támadtak.
„A pénteki kvalifikáció után volt egy tervünk, hogy ma javítunk. De végül voltaképpen léptünk egyet hátra. Ami biztos vagyok benne, hogy elsősorban annak volt köszönhető, hogy hatalmas volt a szél – semmi összehasonlítás a tegnapi naphoz képest.”
„A szélhelyzet miatt nagyon rosszul tudtam irányítani az első kereket a gyors kanyarokban. Ezt aztán megpróbáltuk optimalizálni a versenyen, de sikertelenül.”
„Amikor Jorge mögött voltam, természetesen megpróbáltam csökkenteni a lemaradást. Aztán néhány körön keresztül nagyon nagy kockázatot vállaltam, és amikor rájöttem, hogy ez sem fog működni, együtt kellett élnem vele. De az nem kérdés, hogy nem vagyok elégedett a sprinttel.”
„Nem voltunk ma olyan helyzetben, hogy jobb eredményt érjünk el. Már minden adatot megnéztünk – Jorge ma csak játszott velünk. Nagyon erős volt a tempója. Ugyanez vonatkozik Marcra is. Mindenekelőtt Jorge abszolút egyenletes teljesítményt nyújtott, tökéletesen és a végéig megszakítás nélkül tudott irányítani. Számomra a 6. kör után érezhetően csökkent a tapadás.”
A vasárnapi GP-re előretekintve azonban a Lenovo Ducati versenyzője óvatosan optimista volt. „Még ha még nem is teljesen világos, hogy mi lesz a legjobb gumiválasztás, megértettük, hogy hol van a baj. Mindenekelőtt arra számítok, hogy remélhetőleg holnap kevesebb szél lesz.”
A bemelegítő kör elején történt kritikus helyzetet így kommentálta az olasz: „Még csak 200 métert mentünk, amikor egy egész sirályrajba hajtottunk bele. Nem ütöttünk el egyetlen állatot sem, de nagyon közel volt, és nem veszélytelen. Ez egy ambivalens érzés. Mindannyian szeretünk idejönni, ez egy fantasztikus versenypálya, de ugyanakkor állandóan az itteni állatokkal van dolgunk. Ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül, és talán a jövőben többet kellene beszélnünk róla.”
A tény az: Szinte minden edzésen vannak incidensek sirályokkal, nyulakkal és a sziget egyéb állati lakóival. A motorok burkolatába szorult tollak vagy betört szélvédők sajnos Ausztráliában a szokásos program részei.
A futam során egy meglepő dolog szemtanúi lehetett a Japán Nagydíj nezőközönsége. Alexander Albon magas…
A kétszeres MotoGP-világbajnok Pecco Bagnaia szerint évekig fog tartani, amíg megemészti, hogy elveszítette a 2024-es…
Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…
A világelső quad és homokfutó gyártójának, a Can-Am-nak (www.brp.com) az idei csúcsmodelljei, a "traktorok ferrarija",…
A 2025-ös Forma-1-es szezon első három versenyén három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső…
A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…