Motorsportol.hu
2025. december 3, szerda
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Harada, Kato, Aoyama, majd Ogura – 15 év után először született japán diadal a középső géposztályban

Vörös Kamilla by Vörös Kamilla
2024.10.27. 13:44
Harada, Kato, Aoyama, majd Ogura – 15 év után először született japán diadal a középső géposztályban

Fotó: MotoGP Media

Tökéletesebben nem is alakulhatott volna a szezon Ai Ogura számára, aki Arón Canet mögött másodikként zárt Buriramban, így a japán versenyző megszerezte a bajnoki címet Thaiföldön.

Ai Ogura már rendelkezik MotoGP-szerződéssel, szóval a jövője miatt aligha kellett aggódnia a japánnak. Arón Canet azonban még matematikailag veszélyes volt rá a bajnoki cím megszerzését tekintve.

Ez is érdekelhet

Nem roppantotta össze a MotoGP felől érkező nyomás az új világbajnokot

Nem roppantotta össze a MotoGP felől érkező nyomás az új világbajnokot

2025.11.25. 13:44
Az újdonsült világbajnok tökéletesen passzol a Hondához

Az újdonsült világbajnok tökéletesen passzol a Hondához

2025.11.17. 11:44

A japán pilóta tavaly még a Team Asia színeit erősítette, ahol az a Hiroshi Aoyama volt a csapatfőnöke, aki az utolsó japán világbajnok volt a középső géposztályban. Rajta kívül ez a bravúr csak a néhai Daijiro Katónak, valamint Tetsuya Haradának sikerült.

https://twitter.com/MthelmetsMSi/status/1850433422268973418

Harada 1990-ben debütált a világbajnoki porondon hazai pályán, Suzukában. Ezen a futamon a 7. helyen ért célba, mellyel jelezte versenytársai felé, hogy vele bizony számolni kell. Azonban csak egy évben egyszer. a következő két szezonban ugyanis szintén csak egy futamra szóló szabadkártyás lehetőséget kapott a japán. Az 1993-as év viszont minden szempontból fordulópont volt számára. Olyan tapasztalt versenyzőket utasított maga mögé, mint Loris Capirossi vagy Max Biaggi, melynek eredményeképp megszerezte a világbajnoki címet a kategóriában először japánként.

A következő japán sikerig 2001-ig kellett várni. Daijiro Kato az ezredfordulón kapott először lehetőséget arra, hogy teljes szezont fusson a 250-es géposztályban. Egy évvel később azonban olyannyira jól jött ki neki a lépés, hogy többször is képes volt mesterhármasra, azaz mind a pole pozíció, mind a futamgyőzelem, mind a leggyorsabb kör az övé volt. Harada még ekkor is a mezőny tagja volt, és 50 ponttal kapott ki a feltörekvő fiatal honfitársától.

Ugyanabban az évben, mikor Kato teljes szezont teljesített a középső géposztályban, szabadkártyás lehetőséget kapott az indulásra egy bizonyos Hiroshi Aoyama. Akárcsak Kato, Aoyama is a Honda színeiben debütált, mint állandó pilóta. Erre 2004-ben került sor. Néhány évre KTM-re váltott, ám számításait végül mégis a Hondánál találta meg. Olyannyira, hogy 2009-ben megszerezte az utolsó 250-es világbajnoki címet. Olyan nagy neveket utasított maga mögé, mint Álvaro Bautista, Marco Simoncelli vagy Héctor Barberá.

A fentiek ismeretében kijelenthetjük, hogy voltaképpen Ai Ogura az első japán Moto2-es világbajnok. A 23 éves pilóta 2024 augusztusában írt alá a Trackhouse csapathoz, így jövőre már Raúl Fernández oldalán fogja erősíteni a MotoGP-alakulatot.

Rossi egyik legnagyobb kihívójának emléke előtt tiszteleg a neves sisakgyártó

Tags: 250ccAi OguraDaijiro KatoHiroshi AoyamaMoto2Tetsuya Harada
Vörös Kamilla

Vörös Kamilla

Az utolsó futamon dől el a 2025-ös F1-es bajnoki cím sorsa. Szerinted ki lesz a bajnok?
409 Szavazat · 409 szavazat
Szavazok

Ajánló

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

2025.12.01. 19:44
Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

2025.12.01. 09:44
Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

2025.11.17. 17:44

TOP 5

  • A McLaren bejelentette a pilótájuk távozása után a meglepetésszerű friss igazolásukat

    A McLaren bejelentette a pilótájuk távozása után a meglepetésszerű friss igazolásukat

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Mercedes a világ egyik legismertebb üdítőital márkájával állt össze

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Cadillac teljesen szembemegy a Forma-1-es trendekkel a NASA-szerű szemléletével

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Utoljára rajtol el a mezőny 2025-ben: Itt a hétvégi F1-es menetrend!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Újonc pilóta váltja Tsunodát Abu Dhabiban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.