Moto

Harada, Kato, Aoyama, majd Ogura – 15 év után először született japán diadal a középső géposztályban

Tökéletesebben nem is alakulhatott volna a szezon Ai Ogura számára, aki Arón Canet mögött másodikként zárt Buriramban, így a japán versenyző megszerezte a bajnoki címet Thaiföldön.

Ai Ogura már rendelkezik MotoGP-szerződéssel, szóval a jövője miatt aligha kellett aggódnia a japánnak. Arón Canet azonban még matematikailag veszélyes volt rá a bajnoki cím megszerzését tekintve.

A japán pilóta tavaly még a Team Asia színeit erősítette, ahol az a Hiroshi Aoyama volt a csapatfőnöke, aki az utolsó japán világbajnok volt a középső géposztályban. Rajta kívül ez a bravúr csak a néhai Daijiro Katónak, valamint Tetsuya Haradának sikerült.

Harada 1990-ben debütált a világbajnoki porondon hazai pályán, Suzukában. Ezen a futamon a 7. helyen ért célba, mellyel jelezte versenytársai felé, hogy vele bizony számolni kell. Azonban csak egy évben egyszer. a következő két szezonban ugyanis szintén csak egy futamra szóló szabadkártyás lehetőséget kapott a japán. Az 1993-as év viszont minden szempontból fordulópont volt számára. Olyan tapasztalt versenyzőket utasított maga mögé, mint Loris Capirossi vagy Max Biaggi, melynek eredményeképp megszerezte a világbajnoki címet a kategóriában először japánként.

A következő japán sikerig 2001-ig kellett várni. Daijiro Kato az ezredfordulón kapott először lehetőséget arra, hogy teljes szezont fusson a 250-es géposztályban. Egy évvel később azonban olyannyira jól jött ki neki a lépés, hogy többször is képes volt mesterhármasra, azaz mind a pole pozíció, mind a futamgyőzelem, mind a leggyorsabb kör az övé volt. Harada még ekkor is a mezőny tagja volt, és 50 ponttal kapott ki a feltörekvő fiatal honfitársától.

Ugyanabban az évben, mikor Kato teljes szezont teljesített a középső géposztályban, szabadkártyás lehetőséget kapott az indulásra egy bizonyos Hiroshi Aoyama. Akárcsak Kato, Aoyama is a Honda színeiben debütált, mint állandó pilóta. Erre 2004-ben került sor. Néhány évre KTM-re váltott, ám számításait végül mégis a Hondánál találta meg. Olyannyira, hogy 2009-ben megszerezte az utolsó 250-es világbajnoki címet. Olyan nagy neveket utasított maga mögé, mint Álvaro Bautista, Marco Simoncelli vagy Héctor Barberá.

A fentiek ismeretében kijelenthetjük, hogy voltaképpen Ai Ogura az első japán Moto2-es világbajnok. A 23 éves pilóta 2024 augusztusában írt alá a Trackhouse csapathoz, így jövőre már Raúl Fernández oldalán fogja erősíteni a MotoGP-alakulatot.

Vörös Kamilla

Recent Posts

A honfitárs motorost is megérintette Diogo Jota halála, szép szavakkal búcsúzott

Július 3-án tragikus körülmények között elhunyt a 28 éves portugál labdarűgó, Diogo Jota. Miguel Oliveira…

7 óra ago

Aleix Espargarónak köszönheti a mezőny tök utolsó versenyzője, hogy pontot szerzett

Minden segítséget megadtak Somkiat Chantrának a hétvégén, aki ennek is köszönhetően szerezte meg első pontját…

8 óra ago

Assen főnöke fekete felhőket lát az F1 európai versenyhelyszínei felett

A MotoGP naptárában szereplő asseni pálya nem fűz komoly reményeket arra, hogy a Forma-1 továbbra…

10 óra ago

Verstappené a pole Silverstone-ban a két McLaren előtt

Max Verstappen csendre intette az angol közönséget, és ő szerezte meg a pole pozíciót. Borult…

10 óra ago

Megvédte Marc Márquez az öccsét, miután a kritikák kereszttüzébe került

Nem hagyta Marc Márquez, hogy fals állításokat mondjanak a tesójáról. Álex Márquez volt fent és…

12 óra ago

A Ducati korábbi sztárja szerint ezek a tényezők hátráltatják Bagnaiát

Jorge Lorenzo, aki 2010 és 2015 között háromszor nyerte meg a MotoGP-világbajnokságot, saját vezetési stílusát…

13 óra ago