Motorsportol.hu
2025. július 5, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

A horrorbukás után újraindított futamon Bagnaia hárította az első meccslabdát Martínnal szemben

Börcsök Réka by Börcsök Réka
2024.11.03.
A horrorbukás után újraindított futamon Bagnaia hárította az első meccslabdát Martínnal szemben

Fotó: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

Hatalmas izgalmakkal kezdődött a futam Malajziában, amit egy drámai bukás után újra kellett indítani. Bagnaia és Martín bajnokokhoz méltóan küzdöttek. 

Marc Márquez számára sikerült legjobban a bemelegítő edzés a malajziai MotoGP-versenyhétvégén, alig 0,003 másodperccel megelőzve a sprint győztesét, Jorge Martínt, aki komoly esélyekkel indult a futamon a 2024-es bajnoki címért. Martínnak 9 ponttal kellett többet szereznie riválisánál, Francesco Bagnaiánál ahhoz, hogy bajnok lehessen már a mai napon, mint első szatellitversenyző, akinek ez a siker összejön. Bagnaia esélyei minimálisra csökkentek a szombati hibája után, hogy megvédhesse bajnoki címét az idei kiszámíthatatlan szezon hullámvasútján. Nézzük, hogy sikerült-e Martínnak behúznia a címet.

Ez is érdekelhet

Újabb hondás sérült meg, ki is hagyja a következő két fordulót

Újabb hondás sérült meg, ki is hagyja a következő két fordulót

2025.07.04.
Mélyütés a KTM-nek: kulcsembert csábíthat el a Honda

Mélyütés a KTM-nek: kulcsembert csábíthat el a Honda

2025.07.04.

Piros zászló az első körben

Martín és Bagnaia kiválóan rajtoltak, és az első métereken össze is értek, de Bagnaia kellő agresszivitással végül megőrizte az első helyét. A háttérben azonban drámai baleset történt, amelybe Miller, Quartararo és Binder is belekeveredett. Jack Miller nagyot kapott, az ausztrált hosszasan ápolták a pályán mielőtt mentővel elszállították a helyszínről. Az ütközés miatt piros zászlót lengettek be, ami tovább fokozta a feszültséget a paddockban.

Az újraindításnál Quartararo és Binder elindultak ugyan, de Binder a felvezető kör előtt visszagurult a boxba. Quartararo is láthatóan fájdalmakkal küzdött a bukás után, de a francia végül elindult a futamon. Szerencsére hamar érkeztek a hírek Miller állapotával kapcsolatban. Az ausztrál csodával határos módon nem szenvedett komoly sérülést, néhány másodperccel később pedig már láthattuk a paddockban sétálni.

Óriási csata a vezető helyért az újraindítás után

Az új rajtnál Bagnaia volt a leggyorsabb, gond nélkül vette az első kanyart az élen. Martín azonban nem elégedett meg a második hellyel, és hamarosan Bagnaia mellé vetődött. Az olasz versenyző azonnal visszaszerezte a pozícióját, de egy kisebb hiba miatt Martín végül átvette a vezetést. A két bajnokesélyes kemény küzdelembe kezdett, körökön át váltogatták egymás között az első helyet, Martín pedig bátran nyomta a verseny elején.

Az ötödik körre kissé megnyugodtak a kedélyek: Bagnaia előnyt kezdett kiépíteni az élen, míg Martínhoz közeledett Marc Márquez. A negyedik helyért Morbidelli és Bastianini csatáztak, és Bastianini végül sikeresen előzött. Morbidelli ezután a kilences kanyarban elesett, majd nem sokkal később Marc Márquez is bukott a célegyenesre ráfordító kanyarban.

A vezető páros több mint öt másodperces előnyt épített ki a harmadik helyen motorozó Bastianinihez képest. Bastianini hibája után Álex Márquez próbált felzárkózni, ám ahelyett, hogy a harmadik helyért támadhatott volna, inkább hátrafelé kellett figyelnie, mert Acosta folyamatosan nyomást gyakorolt rá. Eközben a hátsóbb pozíciókban Johann Zarco és Marco Bezzecchi között alakult ki izgalmas csata.

Az utolsó öt körhöz érve Bagnaia két másodperces előnyt tudhatott magáénak, de Martín a kör végére másfél másodpercre csökkentette lemaradását. Az eltérő gumitaktika átmenetileg kifizetődni látszódott Martín számára, aki közepes keveréket választott előre, míg Bagnaia a lágy mellett döntött. A felzárkózás azonban nem tartott sokáig, Martín többször lecsúszott az ívekről és az előny ismét megnőtt kettőjük között. 

Végül Bagnaia „simán” hozta a győzelmet, amivel 24 pontra csökkentette hátrányát a bajnoki pontversenyben. Az olasz versenyző számára ez volt a tizedik főfutam-siker az idei szezonban. A döntés tehát az utolsó hétvégére tolódott, de Bagnaiának nem lesz könnyű dolga, ha meg szeretné védeni címét.

Végeredmény:

Pozíció Versenyző Csapat Különbség
1 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team
2 Jorge Martín Prima Pramac Racing 3.141
3 Enea Bastianini Ducati Lenovo Team 10.484
4 Alex Márquez Gresini Racing MotoGP 12.230
5 Pedro Acosta Red Bull GASGAS Tech3 13.699
6 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP 16.245
7 Maverick Viñales Aprilia Racing 19.447
8 Alex Rins Monster Energy Yamaha MotoGP 20.611
9 Marco Bezzecchi Pertamina Enduro VR46 Racing 21.994
10 Augusto Fernandez Red Bull GASGAS Tech3 22.174
11 Johann Zarco CASTROL Honda LCR 25.625
12 Marc Márquez Gresini Racing MotoGP 27.276
13 Aleix Espargaro Aprilia Racing 27.604
14 Franco Morbidelli Prima Pramac Racing 27.949
15 Luca Marini Repsol Honda Team 28.838
16 Raul Fernandez Trackhouse Racing 38.847
17 Andrea Iannone Pertamina Enduro VR46 Racing 47.599
18 Lorenzo Savadori Trackhouse Racing 48.956
Nem ért célba:
Takaaki Nakagami IDEMITSU Honda LCR 5 kör
Joan Mir Repsol Honda Team 14 kör
Nem indult el:
Jack Miller Red Bull KTM Factory Racing
Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing

 

Tags: Brad BinderEnea BastianiniFabio QuartararoFrancesco BagnaiaJack MillerJorge MartínMalajziaMotoGPSepang
Börcsök Réka

Börcsök Réka

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
54 Szavazat · 68 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Roncsderbit hozott az Formula 2 osztrák sprintje, amit Martí húzott be

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen reagált a Mercedes látványos érdeklődésére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Tardozzi kifakadt, békülésre szólította fel Rossit és Márquezt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.