Moto

Bagnaia és Martín egyenlő esélyekkel indultak a bajnoki címért – de egy nagy különbség lapul a garázsukban

A Ducati egyenlő esélyeket biztosított Martín és Bagnaia számára, de egy nagy különbség van a két csapat munkája között. 

A 2024-es MotoGP bajnoki cím garantáltan egy Ducati GP24-es motorral versenyző pilótáé lesz. Jorge Martín és Francesco Bagnaia Barcelonában, az utolsó futamon néznek szembe egymással a végső győzelemért.

Ez az év maga volt a diadalmenet a Ducati számára: a modern MotoGP egyik legdominánsabb szezonját produkálták, és szinte letarolták a mezőnyt. Az eddigi 19 futamból 18-at megnyertek, ebből 15 győzelmet a GP24-essel értek el, és az összes bajnoki címet is besöpörték.

A döntő összecsapás előtt Martín és Bagnaia között 24 pont a különbség, ami azt jelenti, hogy a Pramac-pilótának tulajdonképpen már a zsebében van a cím, bár Bagnaiának még matematikailag bőven van esélye. Bagnaia tíz győzelmet aratott, míg riválisa, Martin, három futamot nyert! A hibák száma és a sprintversenyeken elért sikerek azonban Martín felé billentik a mérleget. Ezek az extra pontok kritikus szerepet játszottak abban, hogy ekkora előnyre tett szert a szezonzáró előtt.

Michael Laverty, a TNT Sport elemzője felhívta a figyelmet a különbségekre és hasonlóságokra. A Ducati mindvégig egyenlő támogatást biztosított számukra. Sőt, az idény második felében a GP24 fejlesztését is leállították, hogy mindkettőjük egyenlő feltételekkel vághasson neki a végső hajrának. 

Technikailag ugyan a Ducati egyenlő feltételeket biztosít mindkét versenyzőnek, de apró különbségek akadnak: Bagnaia a korábbi első villát preferálja, míg Martín a hosszabb rugóúttal dolgozó verziót használja. Az aerodinamikai elemek viszont azonosak, és a motor minden egyéb tekintetben megegyezik. A legnagyobb eltérés a gyári és a Pramac-csapat mérnöki hátterében rejlik: Bagnaia gyári csapatában mérnökök hada dolgozik, részletes adatgyűjtéssel és elemzéssel támogatva őt minden egyes versenyhétvégén, míg a Pramac alakulatánál Martín kevesebb mérnöki támogatást kap. A gyári csapat előnye, hogy minden apró részletet folyamatosan finomhangolhatnak Bagnaia motorján. Ennek ellenére Martín lehet az első szatellitcsapatban versenyző pilóta, aki bajnoki címet nyerhet. 

Lászlófi Kata

Recent Posts

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…

15 perc ago

Tsunoda is gyalázkodás áldozata lett, közleményt adott ki az FIA

Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…

2 óra ago

Nem tudja elfogadni a Ferrari helyzetét Leclerc

Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…

4 óra ago

Családja zaklatása miatt kellett megszólalnia Jack Doohannek

Jack Doohan ausztrál Forma-1-es versenyző a családját ért online bántalmazások beszüntetésére szólította fel a közönséget.…

6 óra ago

Piastri szerint félreértik őt a rajongók

Az idei év egyik kellemes színfoltja Oscar Piastri ellentmondás nem tűrő szereplése. A fiatal ausztrál…

8 óra ago

Közel volt az engedetlenséghez Sainz Imolában

Erős versenye volt a Williamsnek Imolában, így mind Albon mind pedig Sainz is erős pontokat…

9 óra ago