Moto

Bagnaia és Martín egyenlő esélyekkel indultak a bajnoki címért – de egy nagy különbség lapul a garázsukban

A Ducati egyenlő esélyeket biztosított Martín és Bagnaia számára, de egy nagy különbség van a két csapat munkája között. 

A 2024-es MotoGP bajnoki cím garantáltan egy Ducati GP24-es motorral versenyző pilótáé lesz. Jorge Martín és Francesco Bagnaia Barcelonában, az utolsó futamon néznek szembe egymással a végső győzelemért.

Ez az év maga volt a diadalmenet a Ducati számára: a modern MotoGP egyik legdominánsabb szezonját produkálták, és szinte letarolták a mezőnyt. Az eddigi 19 futamból 18-at megnyertek, ebből 15 győzelmet a GP24-essel értek el, és az összes bajnoki címet is besöpörték.

A döntő összecsapás előtt Martín és Bagnaia között 24 pont a különbség, ami azt jelenti, hogy a Pramac-pilótának tulajdonképpen már a zsebében van a cím, bár Bagnaiának még matematikailag bőven van esélye. Bagnaia tíz győzelmet aratott, míg riválisa, Martin, három futamot nyert! A hibák száma és a sprintversenyeken elért sikerek azonban Martín felé billentik a mérleget. Ezek az extra pontok kritikus szerepet játszottak abban, hogy ekkora előnyre tett szert a szezonzáró előtt.

Michael Laverty, a TNT Sport elemzője felhívta a figyelmet a különbségekre és hasonlóságokra. A Ducati mindvégig egyenlő támogatást biztosított számukra. Sőt, az idény második felében a GP24 fejlesztését is leállították, hogy mindkettőjük egyenlő feltételekkel vághasson neki a végső hajrának. 

Technikailag ugyan a Ducati egyenlő feltételeket biztosít mindkét versenyzőnek, de apró különbségek akadnak: Bagnaia a korábbi első villát preferálja, míg Martín a hosszabb rugóúttal dolgozó verziót használja. Az aerodinamikai elemek viszont azonosak, és a motor minden egyéb tekintetben megegyezik. A legnagyobb eltérés a gyári és a Pramac-csapat mérnöki hátterében rejlik: Bagnaia gyári csapatában mérnökök hada dolgozik, részletes adatgyűjtéssel és elemzéssel támogatva őt minden egyes versenyhétvégén, míg a Pramac alakulatánál Martín kevesebb mérnöki támogatást kap. A gyári csapat előnye, hogy minden apró részletet folyamatosan finomhangolhatnak Bagnaia motorján. Ennek ellenére Martín lehet az első szatellitcsapatban versenyző pilóta, aki bajnoki címet nyerhet. 

Börcsök Réka

Recent Posts

Bortoleto és Hadjar a sztár újoncok, annak ellenére, hogy nem körülöttük van a legnagyobb hype

Miközben a pilóták pihennek és felkészülnek a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság utolsó tíz futamára, amely a…

51 perc ago

Erősségből gyengeség: ez Bagnaia legnagyobb gondja, ami korábban a sikere kulcsa volt

Szerkesztőségünk a hétvégét a Balaton Parkban tölti, ahol többek között Francesco Bagnaia sajtótájékoztatóján is jelen…

2 óra ago

Russell Michael Schumacheréhez hasonlította helyzetét

George Russell továbbra is bízik abban, hogy egyszer világbajnok lesz a Forma-1-ben, még akkor is,…

3 óra ago

A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

A Stake F1 Team Kick Sauber nem a jelenlegi névvel vesz részt majd a Holland…

5 óra ago

Hamilton fantasztikus szövetségese a fiatal versenyzőknek

A Mercedes szerint Lewis Hamilton támogatása Andrea Kimi Antonelli irányában "teljesen jellemző" rá, és a…

7 óra ago

Napokon belül bejelenthetik a Honda új versenyzőjét

A Magyar Nagydíjon érkezhet egy bejelentés a Hondától. Akár már a Balaton Parkban egy bejelentésnek…

9 óra ago