Moto

Bagnaia és Martín egyenlő esélyekkel indultak a bajnoki címért – de egy nagy különbség lapul a garázsukban

A Ducati egyenlő esélyeket biztosított Martín és Bagnaia számára, de egy nagy különbség van a két csapat munkája között. 

A 2024-es MotoGP bajnoki cím garantáltan egy Ducati GP24-es motorral versenyző pilótáé lesz. Jorge Martín és Francesco Bagnaia Barcelonában, az utolsó futamon néznek szembe egymással a végső győzelemért.

Ez az év maga volt a diadalmenet a Ducati számára: a modern MotoGP egyik legdominánsabb szezonját produkálták, és szinte letarolták a mezőnyt. Az eddigi 19 futamból 18-at megnyertek, ebből 15 győzelmet a GP24-essel értek el, és az összes bajnoki címet is besöpörték.

A döntő összecsapás előtt Martín és Bagnaia között 24 pont a különbség, ami azt jelenti, hogy a Pramac-pilótának tulajdonképpen már a zsebében van a cím, bár Bagnaiának még matematikailag bőven van esélye. Bagnaia tíz győzelmet aratott, míg riválisa, Martin, három futamot nyert! A hibák száma és a sprintversenyeken elért sikerek azonban Martín felé billentik a mérleget. Ezek az extra pontok kritikus szerepet játszottak abban, hogy ekkora előnyre tett szert a szezonzáró előtt.

Michael Laverty, a TNT Sport elemzője felhívta a figyelmet a különbségekre és hasonlóságokra. A Ducati mindvégig egyenlő támogatást biztosított számukra. Sőt, az idény második felében a GP24 fejlesztését is leállították, hogy mindkettőjük egyenlő feltételekkel vághasson neki a végső hajrának. 

Technikailag ugyan a Ducati egyenlő feltételeket biztosít mindkét versenyzőnek, de apró különbségek akadnak: Bagnaia a korábbi első villát preferálja, míg Martín a hosszabb rugóúttal dolgozó verziót használja. Az aerodinamikai elemek viszont azonosak, és a motor minden egyéb tekintetben megegyezik. A legnagyobb eltérés a gyári és a Pramac-csapat mérnöki hátterében rejlik: Bagnaia gyári csapatában mérnökök hada dolgozik, részletes adatgyűjtéssel és elemzéssel támogatva őt minden egyes versenyhétvégén, míg a Pramac alakulatánál Martín kevesebb mérnöki támogatást kap. A gyári csapat előnye, hogy minden apró részletet folyamatosan finomhangolhatnak Bagnaia motorján. Ennek ellenére Martín lehet az első szatellitcsapatban versenyző pilóta, aki bajnoki címet nyerhet. 

Börcsök Réka

Recent Posts

Itt az újabb lehetséges időpont Jorge Martín visszatérésére

Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…

29 perc ago

Nem Russell helyére, hanem mellé érkezhet Verstappen

Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…

1 óra ago

Megkereste az Aprilia a Ducatit megjárt pilótát, amennyiben Martín dobbantana

Az Aprilia tervezi a Jorge Martín nélküli jövőt. Továbbra sem tudni, hogy mi lesz a…

2 óra ago

Felajánlotta Alonso a segítségét Verstappennek, de egy kis csavarral

Nem volt éppen segítőkész Fernando Alonso Max Verstappen felé. Most a legtöbb dolog Max Verstappen…

3 óra ago

Eredetileg Brad Pitt és Tom Cruise volt a terv a „Ford v Ferrari” filmre, de mi ment félre?

Brad Pitt máris az "F1” folytatásán töri a fejét, mivel a Variety szerint az Apple…

4 óra ago

Újabb hondás sérült meg, ki is hagyja a következő két fordulót

Edzés közben sérült le az LCR Hondától Somkiat Chantra, akinek ki kell hagynia a soron…

14 óra ago