Moto

Bagnaia és Martín egyenlő esélyekkel indultak a bajnoki címért – de egy nagy különbség lapul a garázsukban

A Ducati egyenlő esélyeket biztosított Martín és Bagnaia számára, de egy nagy különbség van a két csapat munkája között. 

A 2024-es MotoGP bajnoki cím garantáltan egy Ducati GP24-es motorral versenyző pilótáé lesz. Jorge Martín és Francesco Bagnaia Barcelonában, az utolsó futamon néznek szembe egymással a végső győzelemért.

Ez az év maga volt a diadalmenet a Ducati számára: a modern MotoGP egyik legdominánsabb szezonját produkálták, és szinte letarolták a mezőnyt. Az eddigi 19 futamból 18-at megnyertek, ebből 15 győzelmet a GP24-essel értek el, és az összes bajnoki címet is besöpörték.

A döntő összecsapás előtt Martín és Bagnaia között 24 pont a különbség, ami azt jelenti, hogy a Pramac-pilótának tulajdonképpen már a zsebében van a cím, bár Bagnaiának még matematikailag bőven van esélye. Bagnaia tíz győzelmet aratott, míg riválisa, Martin, három futamot nyert! A hibák száma és a sprintversenyeken elért sikerek azonban Martín felé billentik a mérleget. Ezek az extra pontok kritikus szerepet játszottak abban, hogy ekkora előnyre tett szert a szezonzáró előtt.

Michael Laverty, a TNT Sport elemzője felhívta a figyelmet a különbségekre és hasonlóságokra. A Ducati mindvégig egyenlő támogatást biztosított számukra. Sőt, az idény második felében a GP24 fejlesztését is leállították, hogy mindkettőjük egyenlő feltételekkel vághasson neki a végső hajrának. 

Technikailag ugyan a Ducati egyenlő feltételeket biztosít mindkét versenyzőnek, de apró különbségek akadnak: Bagnaia a korábbi első villát preferálja, míg Martín a hosszabb rugóúttal dolgozó verziót használja. Az aerodinamikai elemek viszont azonosak, és a motor minden egyéb tekintetben megegyezik. A legnagyobb eltérés a gyári és a Pramac-csapat mérnöki hátterében rejlik: Bagnaia gyári csapatában mérnökök hada dolgozik, részletes adatgyűjtéssel és elemzéssel támogatva őt minden egyes versenyhétvégén, míg a Pramac alakulatánál Martín kevesebb mérnöki támogatást kap. A gyári csapat előnye, hogy minden apró részletet folyamatosan finomhangolhatnak Bagnaia motorján. Ennek ellenére Martín lehet az első szatellitcsapatban versenyző pilóta, aki bajnoki címet nyerhet. 

Lászlófi Kata

Recent Posts

Tsunoda: Sokkal trükkösebb vezetni a Red Bullt, mint a szimulátorban

Túl van az első teljes Red Bullos napján éles versenyhétvégén Yuki Tsunoda. A hazai pályán…

2 óra ago

Verstappen meglepetés pole-t szerzett és az égés sem maradt el

A Japán Nagydíj kvalifikációjával folytatódott a hétvége Forma-1-es menetrendje. A pole pozíciót pedig mindenki meglepetésére,…

4 óra ago

Quartararo csak találgatott: Márquez biztos elfelejtett valamit

A Yamaha ásza, Fabio Quartararo egyértelműen márkatársa, Jack Miller árnyékába került Austinban. A francia az…

6 óra ago

Újabb tüzek, újabb McLaren siker a harmadik szabadedzésen

Japán Nagydíj harmadik szabadedzésére elkészült Jack Doohan tegnap összetört Alpine-ja, de a pályamenti fű kigyulladása…

8 óra ago

Legendák elmélkedtek Martín visszatérésén, amit szerintük nem siethet el a spanyol

A MotoGP-legenda, id. Kenny Roberts figyelmeztette Jorge Martínt, hogy ne siesse el a visszatérést a…

18 óra ago

Sainz a Ferrari miatt küszködik

Carlos Sainz azt nyilatkozta, hogy a Ferraritól a Williamshez való váltása nem várt bonyodalmakkal járt.…

20 óra ago