A Forma-1 tulajdonosai azt tervezik, hogy 2024 végére lezárják a MotoGP felvásárlásának ügyletét. Egy akadályt azonban még el kell hárítaniuk ehhez.
A Liberty Media elnöke és vezérigazgatója, Greg Maffei egy befektetői konferencián beszélt az üzelt jelenlegi státuszáról, és megerősítette, hogy már biztosították a pénzügyi hátteret a tranzakcióhoz.
Augusztusban az amerikaiak bejelentették, hogy 825 millió dollárért értékesítenek egy Forma-1-es részesedést, hogy finanszírozzák a MotoGP megvásárlását. Most, a harmadik negyedéves eredmények után, Maffei megerősítette, hogy minden szükséges forrást biztosítottak a tranzakcióhoz. „A harmadik negyedév mozgalmas volt: lezártuk a Liberty SiriusXM és a SiriusXM egyesülését, refinanszíroztuk a Forma-1 adósságait, és biztosítottuk a szükséges pénzügyi forrást a MotoGP megvásárlásához” – mondta.
A cég összesen 850 millió dollárt gyűjtött össze egy hosszú távú hitelben, és további 150 millió dollárt egy másik kölcsönből a tranzakció finanszírozására. Emellett 949 millió dollár értékben bocsátottak ki új részvényeket, amelyeket a tranzakció kifizetésére használnak fel. Ezeket 4%-os kedvezménnyel értékesítették, hosszú távú befektetőknek. Mindez biztosítja a szükséges tőkét a MotoGP jelentős hányadának felvásárlásához.
Az üzlet nem mentes a kritikáktól sem: Alejandro Agag, a Formula E alapítója a Bizottság vizsgálatát kérte. Maffei elmondta, hogy az Európai Bizottság jóváhagyása az utolsó jogi akadály, és bíznak abban, hogy még az év végére lezárul az ügylet. „Az Európai Bizottsággal folytatjuk a tárgyalásokat, és várhatóan az év végéig lezárul az ügylet” – mondta.
Elismerően nyilatkoztak a gyors reakcióra a valenciai futam törlését illetően
A Liberty Media vezérigazgatója elismerte a MotoGP vezetőségének gyors reagálását a valenciai árvizet követően, ami miatt az utolsó versenyt Barcelonában rendezik. „A valenciai versenyt törölték a tragikus árvíz miatt, és gondolataink az ottani közösséggel vannak. Elismerjük Carmelo Ezpeleta és csapata gyors, jól átgondolt válaszát” – tette hozzá Maffei.
A MotoGP a közelmúltban meghosszabbította a szerződését a FIM-mel 2060-ig, bejelentette a 2025-ös versenynaptárt, amely 22 futamot tartalmaz 18 országban. Ezen felül új márkastratégiát vezetnek be a következő szezon után. „Alig várjuk, hogy még izgalmasabb versenyeket láthassunk, és a Liberty Media részvétele is még nagyobb lendületet adjon a sportágnak” – zárta Maffei.