A Ducati GP24-et a királykategória történetének legjobb gépeként jellemezték, Marc Márquez azonban a korábbi év specifikációjával szerepel. A következő szezonban ez változik, de nem biztos, hogy a spanyol számára kedvező irányba.
Marc Márquez riválisai Pecco Bagnaia és Jorge Martín is a Desmosedici legújabb változatával rendelkeznek, így a spanyol feladata még nehezebbnek tűnhet az egy évvel ezelőtti specifikációval.
„A Pramac ugyanolyan eszközökkel rendelkezik, mint Pecco. A GP23 nem rossz gép, de egy éves, nem a legújabb és legjobb” – értékelte a TNT Sports munkatársa, Michael Laverty.
„Nehezen tudja kihozni a gumikból a maximumot. Nem olyan jó, mint a Ducati új motorja.
Pecco a misanói teszten azt mondta, hogy az új futómű még jobban működik az új gumival.
Ez baljóslatú a többi versenyző számára 2025-ben. A Ducati megelőzi a riválisait.”
A Gresinitől a Ducati gyári csapatához való előléptetése azt jelenti, hogy Márquez 2025-ben Bagnaival azonos gépekkel fog rendelkezni. Martín egy Apriliával, míg Bastianini egy KTM-mel fog versenyezni.
„Bastianini a szezon eleji formájával igazi szálka lenne Martín és Pecco szemében. De ahhoz, hogy bajnoki címet nyerj, a statisztikák szerint a legújabb Ducatira van szükséged. A GP24 a legjobb motor, amit valaha láttunk, azt kell mondanom. Ez most az élvonal. Annyira jól működik, annyira gyors, hogy minden hétvégén körrekordokat dönt. Nem hagyják abba a fejlesztést, még sok minden vár ránk.”
A MotoGP a 2026-os szezonra technikai változásokat ígér. Ez a szabály még inkább a domináns Ducatisok kezére játszhat, véli Neil Hodgson. És potenciális problémát okoz az Aprilia és a KTM számára, akik jelenleg a legközelebbi riválisaik, és akik nem engedhetik meg maguknak, hogy rosszul járjanak.
„A japán gyártóknak jól működik, az Aprilia és a KTM számára nem. A Ducati mindenre rábólintott volna, mondván, hogy ’mától lehet így is’. Ez azt jelenti, hogy a 2025-ös első szakaszban, bármilyen motort is választottak, az 2025-ben és 2026-ban is folytatódik. Ez nagy nyomást gyakorol az Apriliára és a KTM-re, hogy idén télen jó döntést hozzanak. Ha rosszul sül el, akkor két év katasztrófa vár rájuk.”
Márquez: Hibáztam, így drágán megfizettem a dobogós pozíció hajszolásáért