Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
A Ducati GP24-et a királykategória történetének legjobb gépeként jellemezték, Marc Márquez azonban a korábbi év specifikációjával szerepel. A következő szezonban ez változik, de nem biztos, hogy a spanyol számára kedvező irányba.
Marc Márquez riválisai Pecco Bagnaia és Jorge Martín is a Desmosedici legújabb változatával rendelkeznek, így a spanyol feladata még nehezebbnek tűnhet az egy évvel ezelőtti specifikációval.
„A Pramac ugyanolyan eszközökkel rendelkezik, mint Pecco. A GP23 nem rossz gép, de egy éves, nem a legújabb és legjobb” – értékelte a TNT Sports munkatársa, Michael Laverty.
„Nehezen tudja kihozni a gumikból a maximumot. Nem olyan jó, mint a Ducati új motorja.
Pecco a misanói teszten azt mondta, hogy az új futómű még jobban működik az új gumival.
Ez baljóslatú a többi versenyző számára 2025-ben. A Ducati megelőzi a riválisait.”
A Gresinitől a Ducati gyári csapatához való előléptetése azt jelenti, hogy Márquez 2025-ben Bagnaival azonos gépekkel fog rendelkezni. Martín egy Apriliával, míg Bastianini egy KTM-mel fog versenyezni.
„Bastianini a szezon eleji formájával igazi szálka lenne Martín és Pecco szemében. De ahhoz, hogy bajnoki címet nyerj, a statisztikák szerint a legújabb Ducatira van szükséged. A GP24 a legjobb motor, amit valaha láttunk, azt kell mondanom. Ez most az élvonal. Annyira jól működik, annyira gyors, hogy minden hétvégén körrekordokat dönt. Nem hagyják abba a fejlesztést, még sok minden vár ránk.”
A MotoGP a 2026-os szezonra technikai változásokat ígér. Ez a szabály még inkább a domináns Ducatisok kezére játszhat, véli Neil Hodgson. És potenciális problémát okoz az Aprilia és a KTM számára, akik jelenleg a legközelebbi riválisaik, és akik nem engedhetik meg maguknak, hogy rosszul járjanak.
„A japán gyártóknak jól működik, az Aprilia és a KTM számára nem. A Ducati mindenre rábólintott volna, mondván, hogy ’mától lehet így is’. Ez azt jelenti, hogy a 2025-ös első szakaszban, bármilyen motort is választottak, az 2025-ben és 2026-ban is folytatódik. Ez nagy nyomást gyakorol az Apriliára és a KTM-re, hogy idén télen jó döntést hozzanak. Ha rosszul sül el, akkor két év katasztrófa vár rájuk.”
A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…
A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…