Moto

Ha a GP24 a legjobb Ducati-gép, Márquez pórul járhat jövőre?

A Ducati GP24-et a királykategória történetének legjobb gépeként jellemezték, Marc Márquez azonban a korábbi év specifikációjával szerepel. A következő szezonban ez változik, de nem biztos, hogy a spanyol számára kedvező irányba.

Marc Márquez riválisai Pecco Bagnaia és Jorge Martín is a Desmosedici legújabb változatával rendelkeznek, így a spanyol feladata még nehezebbnek tűnhet az egy évvel ezelőtti specifikációval.

„A Pramac ugyanolyan eszközökkel rendelkezik, mint Pecco. A GP23 nem rossz gép, de egy éves, nem a legújabb és legjobb” – értékelte a TNT Sports munkatársa, Michael Laverty.

„Nehezen tudja kihozni a gumikból a maximumot. Nem olyan jó, mint a Ducati új motorja.

Pecco a misanói teszten azt mondta, hogy az új futómű még jobban működik az új gumival.

Ez baljóslatú a többi versenyző számára 2025-ben. A Ducati megelőzi a riválisait.”

A Gresinitől a Ducati gyári csapatához való előléptetése azt jelenti, hogy Márquez 2025-ben Bagnaival azonos gépekkel fog rendelkezni. Martín egy Apriliával, míg Bastianini egy KTM-mel fog versenyezni.

„Bastianini a szezon eleji formájával igazi szálka lenne Martín és Pecco szemében. De ahhoz, hogy bajnoki címet nyerj, a statisztikák szerint a legújabb Ducatira van szükséged. A GP24 a legjobb motor, amit valaha láttunk, azt kell mondanom. Ez most az élvonal. Annyira jól működik, annyira gyors, hogy minden hétvégén körrekordokat dönt. Nem hagyják abba a fejlesztést, még sok minden vár ránk.”

A MotoGP a 2026-os szezonra technikai változásokat ígér. Ez a szabály még inkább a domináns Ducatisok kezére játszhat, véli Neil Hodgson. És potenciális problémát okoz az Aprilia és a KTM számára, akik jelenleg a legközelebbi riválisaik, és akik nem engedhetik meg maguknak, hogy rosszul járjanak.

„A japán gyártóknak jól működik, az Aprilia és a KTM számára nem. A Ducati mindenre rábólintott volna, mondván, hogy ’mától lehet így is’. Ez azt jelenti, hogy a 2025-ös első szakaszban, bármilyen motort is választottak, az 2025-ben és 2026-ban is folytatódik. Ez nagy nyomást gyakorol az Apriliára és a KTM-re, hogy idén télen jó döntést hozzanak. Ha rosszul sül el, akkor két év katasztrófa vár rájuk.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Körvonalazódott Zarco jövője, Chantra viszont kikerülhet a MotoGP-ből

Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…

1 óra ago

Colapinto napjai meg vannak számlálva? Briatore nem elégedett vele

Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…

3 óra ago

Az F1-es riportermőt műtéte után támadták kinézete miatt

Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…

5 óra ago

E-sport premier a NET4+-on: jön a GT World Series

A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…

6 óra ago

Lehet, hogy az FIA nem meri majd eltiltani Verstappent?!

A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…

7 óra ago

Red Bull kivételt kér az FIA-tól: Arvid Lindblad már az F1-re készül?

A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…

8 óra ago