Moto

Ha a GP24 a legjobb Ducati-gép, Márquez pórul járhat jövőre?

A Ducati GP24-et a királykategória történetének legjobb gépeként jellemezték, Marc Márquez azonban a korábbi év specifikációjával szerepel. A következő szezonban ez változik, de nem biztos, hogy a spanyol számára kedvező irányba.

Marc Márquez riválisai Pecco Bagnaia és Jorge Martín is a Desmosedici legújabb változatával rendelkeznek, így a spanyol feladata még nehezebbnek tűnhet az egy évvel ezelőtti specifikációval.

„A Pramac ugyanolyan eszközökkel rendelkezik, mint Pecco. A GP23 nem rossz gép, de egy éves, nem a legújabb és legjobb” – értékelte a TNT Sports munkatársa, Michael Laverty.

„Nehezen tudja kihozni a gumikból a maximumot. Nem olyan jó, mint a Ducati új motorja.

Pecco a misanói teszten azt mondta, hogy az új futómű még jobban működik az új gumival.

Ez baljóslatú a többi versenyző számára 2025-ben. A Ducati megelőzi a riválisait.”

A Gresinitől a Ducati gyári csapatához való előléptetése azt jelenti, hogy Márquez 2025-ben Bagnaival azonos gépekkel fog rendelkezni. Martín egy Apriliával, míg Bastianini egy KTM-mel fog versenyezni.

„Bastianini a szezon eleji formájával igazi szálka lenne Martín és Pecco szemében. De ahhoz, hogy bajnoki címet nyerj, a statisztikák szerint a legújabb Ducatira van szükséged. A GP24 a legjobb motor, amit valaha láttunk, azt kell mondanom. Ez most az élvonal. Annyira jól működik, annyira gyors, hogy minden hétvégén körrekordokat dönt. Nem hagyják abba a fejlesztést, még sok minden vár ránk.”

A MotoGP a 2026-os szezonra technikai változásokat ígér. Ez a szabály még inkább a domináns Ducatisok kezére játszhat, véli Neil Hodgson. És potenciális problémát okoz az Aprilia és a KTM számára, akik jelenleg a legközelebbi riválisaik, és akik nem engedhetik meg maguknak, hogy rosszul járjanak.

„A japán gyártóknak jól működik, az Aprilia és a KTM számára nem. A Ducati mindenre rábólintott volna, mondván, hogy ’mától lehet így is’. Ez azt jelenti, hogy a 2025-ös első szakaszban, bármilyen motort is választottak, az 2025-ben és 2026-ban is folytatódik. Ez nagy nyomást gyakorol az Apriliára és a KTM-re, hogy idén télen jó döntést hozzanak. Ha rosszul sül el, akkor két év katasztrófa vár rájuk.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Verstappen megdicsérte az új csapatfőnökét a teljesen más szemlélete miatt

Max Verstappen szerint a Red Bull új csapatfőnöke, Laurent Mekies jelentős szerepet játszott abban, hogy…

60 perc ago

Carlos Sainz fontos életleckét adott egy rajongónak

A Williams Racing pilótái, Carlos Sainz és Alexander Albon egy interaktív kérdezz-felelekben vettek részt a…

11 óra ago

A McLaren pilótájával szemezget a Red Bull

Max Verstappen bravúros monzai sikere után némileg jobb légkör veszi körül a Red Bullt, ám…

13 óra ago

Hiába a közeledés az élmezőnyhöz, mégis a Superbike az út hét MotoGP-szezon után?

Miguel Oliveira Barcelonában érte el eddigi legjobb eredményét Yamaha-pilótaként, miközben a jövője a MotoGP-ben továbbra…

15 óra ago

Verstappen elmondta, mit tett volna Piastri helyében a vitatott csere során

Max Verstappen bevallotta, hogy ha Oscar Piastri helyében lett volna az Olasz Nagydíjon, nem egyezett…

17 óra ago

Rosberg kikelt magából a stewardok döntése miatt

Oliver Bearman veszélyesen közel került ahhoz, hogy eltiltást kapjon, miután Carlos Sainz-cal ütközött az Olasz…

19 óra ago