Fotó: MotoGP Media
Casey Stoner kritizálta a sprintfutamokat, azt állítva, hogy az olyan játékteret teremt, amely természetellenesen befolyásolja a nagydíjakat.
A MotoGP tavaly vezette be az új formátumot, amely szerint minden forduló szombatján egy sprintfutamot rendeznek. A kétszeres bajnok Stoner azonban nem igazán támogatja a jelenlegi felállást.
„Jelenleg a MotoGP túl könnyű. Betették a sprintversenyt, ami kevesebb a pályán töltött időt jelent, így a pilóták a hosszú futamra koncentrálnak inkább. Nem szabadna világbajnokságot rendeznünk így, ennek egy endurance versenynek kellene lennie. Ez alapvetően olyan, mintha azt próbálnánk mondani, hogy ‘oké, lesz egy maraton, most 10 kör nem maraton, utána 43 kilométer!’ Szóval stabilitásra van szükségünk, a világbajnokságnak egy hosszútávú versenyen kellene eldőlnie. Nem lehetnek olyan emberek, akik rövid távon nagyon jók, a lágy gumikon tudnak futni. A versenytávra kell gondolni. Továbbá, nem kellene pontokat kapni az ilyen sprintversenyeken elért eredményekért. Pontokat vasárnap kéne osztani csak.”
„Nagyon nehéz beállítani egy motort. Úgy, hogy az egész verseny alatt koncentrálni tudj. Jelenleg egy körre koncentrálódik a figyelem, nagyon fontos, hogy már az első edzésen átjusson a versenyző a Q2-n. Ez tehát mindenkit meggátol abban, hogy a versenybeállításokon gondolkodjon. Aztán azt hiszem, ezért látjuk vasárnap, hogy elég nagy a szórás a versenyzők között, mert nem mindenki áll készen a versenytempóra.”
Az elektronikát és az aerodinamikát is figyelembe véve Stoner azt állította: „Általánosságban azt gondolom, hogy a MotoGP-motor most az egyik legkönnyebben vezethető motor a világon.”
Stoner 2007-ben a Ducatival, 2011-ben pedig a Hondával nyert MotoGP-címet. A Ducatival aratott győzelme a gyártó számára egy hamis hajnal volt. A következő 15 évben bajnoki cím nélkül küzdöttek, annak ellenére, hogy Valentino Rossit és Jorge Lorenzót szerződtették.
Most a kétéves formátumot ostorozta, ami segítheti Martínt abban, hogy elvegye a bajnoki címet Bagnaiától.
A hírek szerint a Honda Racing Corporation fájó sebet ejthet a KTM-en. A német mérnököt,…
Silverstone-ban a második szabadedzésen is hazai sikernek örülhetett a helyi közönség: Lando Norris volt a…
Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…
1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…
Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…
Lewis Hamilton szerint a Ferrarinak minél előbb a 2026-os autó fejlesztésére kellene összpontosítania, hogy a…