Fotó: Ducati Corse
A világbajnoki ünneplésre holnapig még várnunk kell, de így is egy nagyon eseménydús sprintfutammal kedveskedtek nekünk a MotoGP versenyzői Barcelonában. Francesco Bagnaia nem adja olyan könnyen azt a koronát.
Francesco Bagnaia várhatta a legelőkelőbb rajtpozícióból a piros lámpák kialvását a barcelonai sprintversenyen. Az előzetes gumiválasztás szerint az olasz pilóta előre a kemény keverékű abroncsot választotta, míg legnagyobb riválisa, Jorge Martín a közepes mellett döntött. Ezen az opción később sem változtattak a versenyzők.
A 12 körös sprintet Bagnaia nagyszerűen kezdte, de mégsem ő fordult elsőként az egyes kanyarba, hanem csapattársa, Enea Bastianini, akit később a világbajnoki címvédő maga mögé is utasított. Martín rajtja szintén kirobbanóan sikerült, de az első kanyarban megbicsaklott alatta a motor, így a két gyári Ducatival nem tudott mit kezdeni. Marc Márquez és Pedro Acosta között történt egy kisebb incidens, melynek következtében a fiatal spanyol elveszítette motorja fejidomát, és jelentősen visszaesett.
Martín 2 körrel később megelőzte Bastianinit, így Bagnaia nyomába eredhetett. Az olasz őrületes tempót diktált az élen, de a Pramac versenyzőjét sem kellett félteni. Bastianini az egyes kanyarban visszavette a pozíciót Martíntól. Így Bagnaia előnye az élen 6 tizedre duzzadt. Az üldöző boly szépen összerázódott a gyári Ducati pilótája mögött, Martín ismét a második helyen haladt, míg Bastianinit Morbidellli és Álex Márquez szorongatta.
Martín sikeresen leszakította magáról az üldözőket, de Bagnaia előnye ekkor már 1,3 másodperc körül mozgott. Morbidelli néhány kanyar alatt két pozíciót is veszített. Mind Álex Márquez, mind Espargaró elment mellette. Bastiainininek sikerült némileg visszazárkózni Martínra.
Az olasz igyekezett tartani a lépést Martínnal a futam utolsó harmadára fordulva, de Martín tempót talált, és 2 körrel a leintés előtt 3 tizeddel volt gyorsabb az éllovas Bagnaiánál. Bastianini azonban gyorsan reagált erre, így az utolsó körre teljesen felért a spanyolra. Később sikerült megelőznie.
Bagnaiának végül nem kellett semmitől sem tartania az utolsó szektorra fordulva. Így életben tartotta világbajnoki reményeit. 19 pontra csökkentette a hátrányát Martínnal szemben.
A futam végeredménye:
Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…
Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…
Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…
Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…
A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…
Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…