Fotó: BMW Group
Ami a tehetséget illeti, Marco Melandri nem kételkedik abban, hogy a Superbike-világbajnok Toprak Razgatlıoğlu a MotoGP-ben is nevet szerezhet magának. A BMW sztárja számára azonban lassan már túl késő lesz a váltáshoz.
Bombaként robbant a hír, amikor szakportálok júniusban arról számoltak be, hogy Toprak Razgatlıoğlu azt tervezi, hogy jövőre a MotoGP-be szerződik. Pedig a töröknek vízhatlan szerződése volt a BMW-vel, és jövőre ismét a Superbike-világbajnokságban fog versenyezni, hogy megvédje címét. Természetesen a versenyző és menedzsere, Kenan Sofuoglu számára a MotoGP téma nem lezárult, csupán elhalasztották.
A hatalmas tehetséggel megáldott Superbike-világbajnoktól azt várják, hogy a királykategóriában is jól szerepeljen. Eddig nem sok versenyzőnek sikerült sikeresen átugrania a sorozatgyártású világbajnokság paddockjából a GP-paddockba.
„Toprak lenne az egyetlen, aki képes lenne erre” – mondta Marco Melandri.
„A váltás összetett lenne. Számára ideális lenne, ha a MotoGP-ben is a Pirelli abroncsokat használnák. Egy jó motorral meg tudná csinálni. A probléma az, hogy a Pirellivel eltöltött sok év után gondok adódnak egy másik gyártóval. A MotoGP-ben az első gumi szélesebb és merevebb, így más az érzés, és ez kihat a vezetésre és a fékezésre is.”
Razgatlioglu 28 évesen még hosszú Superbike-karrier áll előtte. Melandri másképp látja a MotoGP-t. Az olasz 28 évesen fordított utat járt be, és 2011-ben a MotoGP-ből a Superbike-világbajnokságra váltott.
„Toprak szinte már túl késő a váltáshoz. Olyan sok évet töltött a Superbike-kategóriában, hogy az ember túlságosan hozzászokik, és nehéz valami újat tanulni. Ezért van az, hogy még a Moto3-ból és a Moto2-ből érkező versenyzők is csak néhány évig maradnak ott, aztán tovább állnak.”
A Spanyol Nagydíj után Lewis Hamilton letört volt, Charles Leclerc nagyon örült az elért harmadik…
Újabb hétfő, újabb kérdés a Motorsportol.hu olasóihoz. Ehhez a kérdéshez a Kamion Eb hétvégi, szlovákiai…
Már korábban is Max Verstappen vezette a büntetőpontok listáját. A Spanyol Nagydíj utolsó köreiben azonban…
A Forma-1 történetének egyik legdrámaibb futamvége 1991. június 2-án történt a Kanadai Nagydíjon, amikor Nigel…
Ma, 2025. június 2-án van éppen 55 éve, hogy a motorsport világát Bruce McLaren tragikus…
Yuki Tsunoda számára katasztrofálisan zárult a spanyol időmérő, ahol a csont utolsó lett. A japán…