Moto

Vegyes reakciókat válthat ki – itt a MotoGP friss logója

Megérkezett a MotoGP új logója, amely várhatóan vegyes reakciókat válthat ki. A tervezés minden részlete, a betűtípusoktól a vonalak ívéig, tudatos jelentést hordoz – részletesen elmagyarázták, miért éppen ilyen lett az új szimbólum.

2024-es szezon után – ami igazi hullámvasút volt, és végül Jorge Martín diadalával zárult – most egy új dizájn és egy új korszak érkezik a MotoGP világába! Az elmúlt év nemcsak a pályán, hanem a sport jövőjét illetően is tele volt fordulatokkal. Most itt az idő, hogy ez az energia egy modern, megújult arculattal is tükröződjön.

Az új MotoGP dizájnt a világ egyik legnagyobb független dizájnstúdiója, a Pentagram készítette. A megnyilvánulások szerint ez nemcsak egy friss logót jelent, hanem a márka teljes körű újragondolását. Művészeti elemek, mozgásgrafika, betűtípus, vizuális és verbális identitás alkotja az új irányt.

A bejelentés szerint új logó minden részlete a sport lényegét tükrözi:

  • Az „M” két, döntött motorkerékpárt idéz, amelyek szorosan együtt haladnak.
  • Az „O” a kerekek geometriájára utal.
  • A „t” a motoros alakját jeleníti meg.
  • A „GP” a pályát szimbolizálja, megőrizve a logó dinamikus és sportos jellegét.

Angus Hyland, a Pentagram kreatív igazgatója így nyilatkozott: „Nagyszerű élmény volt együtt dolgozni a MotoGP csapatával, hogy újragondoljuk ezt az ikonikus márkát. Reméljük, hogy a rajongók világszerte magukénak érzik az új arculatot, ahogy a MotoGP belép a következő fejezetébe.”

Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója pedig hozzátette: „Nagyon izgatottak vagyunk, hogy bemutathatjuk új arculatunkat, és meghívhatjuk rajongóinkat világszerte, hogy találkozzanak az új MotoGP-vel. A Pentagrammal való közös munka egy lenyűgöző kaland volt. Ez egy olyan eredményhez vezetett, amely reményeink szerint rajongóink tetszését is elnyeri. Egy márka több, mint egy logó, és a MotoGP több, mint egy sport. Ez a folyamat rengeteget tanított nekünk mindkettőről, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy bemutathatjuk az eredményeket a világnak. A kulcskérdés végig az volt: „Mi is a MotoGP?”, mind a jelenben, mind abban a jövőképben, amit elérni szeretnénk. Reméljük, hogy ez az új arculat minden aspektusát közvetíti, a sebességtől kezdve a szenvedélyig és minden, ami a kettő között van. Ez a MotoGP.”

Az új arculat célja, hogy a MotoGP minden rajongó szívéhez közel kerüljön – azokéhoz, akik már évtizedek óta szeretik, és azokéhoz is, akik csak most ismerkednek a sporttal. Az új korszak sebességet, szenvedélyt és az ember-gép különleges kapcsolatát ígéri. 

Lászlófi Kata

Recent Posts

Örülhetnek, akik utálnak korán kelni! Itt a hétvégi Forma-1-es menetrend!

A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…

16 perc ago

Piastri bosszús, amiért nem sikerült elkapni Verstappent

Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…

10 óra ago

Las Vegasban debütál Mustangjával Gilyén Krisztián

Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…

11 óra ago

Jobban megismernéd Pecco Bagnaiát? Itt a lehetőség! 10 részes sorozattal készült

Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…

12 óra ago

F1: Pontot sem szerzett, de a nap versenyzője lett

A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…

13 óra ago

Az FIA bejelentette, hogy a Japán Nagydíj után mintákat vettek Norris autójából

Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…

14 óra ago