Moto

Vegyes reakciókat válthat ki – itt a MotoGP friss logója

Megérkezett a MotoGP új logója, amely várhatóan vegyes reakciókat válthat ki. A tervezés minden részlete, a betűtípusoktól a vonalak ívéig, tudatos jelentést hordoz – részletesen elmagyarázták, miért éppen ilyen lett az új szimbólum.

2024-es szezon után – ami igazi hullámvasút volt, és végül Jorge Martín diadalával zárult – most egy új dizájn és egy új korszak érkezik a MotoGP világába! Az elmúlt év nemcsak a pályán, hanem a sport jövőjét illetően is tele volt fordulatokkal. Most itt az idő, hogy ez az energia egy modern, megújult arculattal is tükröződjön.

Az új MotoGP dizájnt a világ egyik legnagyobb független dizájnstúdiója, a Pentagram készítette. A megnyilvánulások szerint ez nemcsak egy friss logót jelent, hanem a márka teljes körű újragondolását. Művészeti elemek, mozgásgrafika, betűtípus, vizuális és verbális identitás alkotja az új irányt.

A bejelentés szerint új logó minden részlete a sport lényegét tükrözi:

  • Az „M” két, döntött motorkerékpárt idéz, amelyek szorosan együtt haladnak.
  • Az „O” a kerekek geometriájára utal.
  • A „t” a motoros alakját jeleníti meg.
  • A „GP” a pályát szimbolizálja, megőrizve a logó dinamikus és sportos jellegét.

Angus Hyland, a Pentagram kreatív igazgatója így nyilatkozott: „Nagyszerű élmény volt együtt dolgozni a MotoGP csapatával, hogy újragondoljuk ezt az ikonikus márkát. Reméljük, hogy a rajongók világszerte magukénak érzik az új arculatot, ahogy a MotoGP belép a következő fejezetébe.”

Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója pedig hozzátette: „Nagyon izgatottak vagyunk, hogy bemutathatjuk új arculatunkat, és meghívhatjuk rajongóinkat világszerte, hogy találkozzanak az új MotoGP-vel. A Pentagrammal való közös munka egy lenyűgöző kaland volt. Ez egy olyan eredményhez vezetett, amely reményeink szerint rajongóink tetszését is elnyeri. Egy márka több, mint egy logó, és a MotoGP több, mint egy sport. Ez a folyamat rengeteget tanított nekünk mindkettőről, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy bemutathatjuk az eredményeket a világnak. A kulcskérdés végig az volt: „Mi is a MotoGP?”, mind a jelenben, mind abban a jövőképben, amit elérni szeretnénk. Reméljük, hogy ez az új arculat minden aspektusát közvetíti, a sebességtől kezdve a szenvedélyig és minden, ami a kettő között van. Ez a MotoGP.”

Az új arculat célja, hogy a MotoGP minden rajongó szívéhez közel kerüljön – azokéhoz, akik már évtizedek óta szeretik, és azokéhoz is, akik csak most ismerkednek a sporttal. Az új korszak sebességet, szenvedélyt és az ember-gép különleges kapcsolatát ígéri. 

Börcsök Réka

Recent Posts

Oscar Piastri olyan, mint egy négyszeres világbajnok

Oscar Piastrit egyre többen hasonlítják a négyszeres világbajnok Alain Prost-hoz. Ráadásul Prost is dicséri. Ő…

47 perc ago

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

11 óra ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

13 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

15 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

17 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

18 óra ago