Fotó: Brian J. Nelson
Hétfőn ismét felbőgtek a motorok a Circuit de Catalunya pályán, de ezúttal különleges óriások gurultak a barcelonai aszfaltcsíkra.
A Harley-Davidson a „King of the Baggers” versenysorozat motorjait tesztelte Európában hétfőn. A Harley vezérigazgatója, Jochen Zeitz elárulta, hogy komoly terveik vannak az együttműködés bővítésére, és ennek a partnerségnek már most is nagy jelentőséget tulajdonítanak.
A teszt előtt sajtótájékoztatót tartottak, ahol Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezetője és fia, Carlos, a MotoGP sportigazgatója is részt vett.
Zeitz hangsúlyozta: „Itt, Katalóniában két globális óriás találkozik. Az a célunk, hogy közösen alkossunk valami különlegeset, ami a motoros közösség számára szerte a világon értéket teremt. A Liberty Mediával való kapcsolat ebben még több lehetőséget rejt.”
Majd hozzátette: „A King of the Baggers már lehetőséget kapott a MotoGP amerikai programjában. Innovatív sorozatról van szó, amelynek fejlesztésében kulcsszerepünk volt – most azon dolgozunk, hogy nemzetközi szintre emeljük.”
A Moto America bajnokság keretében megrendezett „King of the Baggers” versenyek egyedi és látványos szabályokkal várják a résztvevőket, ahol nem egyetlen márka uralja a mezőnyt. Az Indian és a Harley-Davidson gyári csapatai lenyűgöző, 240 kilogrammos motorokkal állnak rajthoz. Ezek az óriások több mint 200 lóerőt és akár 295 km/h-s végsebességet is produkálnak. Ezek a speciális gépek – prototípusvázaiknak és slick abroncsaiknak köszönhetően – figyelemre méltó köridőket érnek el, mindössze öt másodperccel lemaradva a Moto2 legjobbjaitól. A sorozat különlegessége, hogy a motorokon kötelező csomagtartó dobozok is helyet kapnak, ami szokatlan, mégis látványos elemet visz a versenypályára.
A MotoGP vezére, Carmelo Ezpeleta szerint: „Büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen különleges GP-hétvége után, amely Valenciának szentelt támogatásunkról szólt, egy újabb fontos eseményt ünnepelhetünk. A Harley-Davidson egy ikonikus és inspiráló márka. Ugyanakkor sokan talán nem ismerik a gyártó motorsportban elért sikereit. Szeretném felidézni, hogy a Harley az 1970-es években, az Aermacchival együttműködve, világbajnoki győzelmeket ért el a 250 köbcentis kategóriában. Az is igaz, hogy eddig nem tekintettük a Harley-Davidson közösséget elsődleges célcsoportunknak, de ezen változtatni fogunk. A Harley különleges szerepet játszik az Egyesült Államokban, és ez az egyik fő oka annak, hogy hosszú távú együttműködést tervezünk velük.”
Bár a MotoGP és a Harley-Davidson közötti konkrét terveket még nem véglegesítették, a Liberty Media bevonása új lendületet adhat a MotoGP amerikai piacon való erősödésének.
A teszteken nemcsak a Harley gyári versenyzői, Kyle Wyman és James Rispoli vettek részt. Rajtuk kívül egykori GP-legendák is, mint Simon Crafar, Randy Mamola, John Hopkins és Marco Melandri, akik szintén kipróbálták ezeket a rendkívüli gépeket.
A Williams Racing pilótái, Carlos Sainz és Alexander Albon egy interaktív kérdezz-felelekben vettek részt a…
Max Verstappen bravúros monzai sikere után némileg jobb légkör veszi körül a Red Bullt, ám…
Miguel Oliveira Barcelonában érte el eddigi legjobb eredményét Yamaha-pilótaként, miközben a jövője a MotoGP-ben továbbra…
Max Verstappen bevallotta, hogy ha Oscar Piastri helyében lett volna az Olasz Nagydíjon, nem egyezett…
Oliver Bearman veszélyesen közel került ahhoz, hogy eltiltást kapjon, miután Carlos Sainz-cal ütközött az Olasz…
Lance Stroll nem az a beszédes ember, ez közismert. Ugyanakkor vasárnap este, az F1 Olasz…