Moto

Még el sem kezdődött a 2025-ös idény, Dall’Igna máris a 2027-es Ducatival riogat

Gigi Dall’Igna szerint jövőre várhatóan pályára gurul a Ducati 2027-es prototípusa.

A 2027-es szezonra a MotoGP motorjai a legradikálisabb formaváltáson mennek keresztül az 1000 köbcentis motorok 2012-es bevezetése óta. A MotoGP 850 köbcentiméteres négyütemű formulára vált, az aerodinamikát lecsupaszítják, a hasmagassági eszközöket pedig teljesen betiltják. Miközben minden gyártó titokban tartja a 2027-es fejlesztési terveit, a Ducati vezérigazgatója bepillantást engedett abba, hogy mikorra várható a márka első prototípusainak pályára állítása.

„Dolgozunk rajta” – mondta Dall’Igna a barcelonai teszt előtt a 2027-es szabályokkal kapcsolatban.

„Van néhány új ötletünk. Dolgozunk. Most még csak ötleteink vannak. De azt hiszem, jövőre biztosan.”

A 2027-es szabályváltozás részeként a nem koncessziós gyártók a 2025-ös kampány kezdetétől motorfejlesztési stophoz lesznek kötve. Ez extra hangsúlyt fektet a Ducati 2025-ös téli fejlesztésére, mivel meg akarja tartani domináns pozícióját a bajnokságban. 2024-ben a Ducati 20-ból 19 győzelemmel dominált, és elfoglalta az első négy helyet a versenyzők tabelláján.

Arra a kérdésre, hogy a motorfejlesztés befagyasztása miatt a Ducati dominanciája csökkenhet-e 2027 előtt, Dall’Igna azt mondta: „Nem tudom. Az új szezon egy teljesen új fejezet. Tehát azok a gyártók, akik most küszködnek, léphetnek előre. Soha nem lehet tudni. Szóval, a megoldandó problémákra kell koncentrálni, és megpróbálni a lehető legjobban fejleszteni a motort. Ez a mi feladatunk.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

De te meghaltál! – mondta Häkkinennek egy másik világbajnok

A Forma-1 YouTube-csatornáján közzétett kerekasztal beszélgetésből tett közzé egy részletet Instagramon, melyen legendás világbajnokok, Sir…

40 perc ago

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

11 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

12 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

13 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

14 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

15 óra ago