Moto

Stoner lerántotta a leplet a 2007-es Ducatiról – nagyobb volt a füstje, mint a lángja

Casey Stoner szerint a Ducati GP7, amellyel a 2007-es MotoGP-szezont uralta, nem volt igazán kiemelkedő gép, de neki megfelelt.

Az ausztrál 2007-ben igazolt a Ducatihoz, mikor második évét kezdte a MotoGP-ben. Stonernek olyannyira jól sikerült a bemutatkozás vörösben, hogy azonnal világbajnok is lett. A következő legjobb Ducati a tabellán Loris Capirossi volt a hetedik helyen, aki egyszer nyert – ironikus módon azon a Japán GP-n, amelyen Stoner bajnok lett. A visszavonult klasszis a Ducati Diaries podcastben beszélt arról, hogy nem is volt olyan jó az a motor, mint ahogyan az emberek képzelték.

„Nem volt – a negyedik, ötödik fokozatot leszámítva – igazán jó semmire. Kanyarsebessége nem volt, de még a féktávokon azt mondom, megállta a helyét. Lényeg, hogy stabil volt, ami egyik korábbi motoromról sem mondható el. Szóval, ez egy nagyon jó dolog volt benne. Negyedik, ötödik és hatodik fokozatban persze csak úgy beindult. De az első három fokozatban teljesen felzabáltak minket. Szóval, minden olyan pályán, ahol nagyon kell gyorsítani, húztuk a gázt a végtelenségig, és igyekeztünk ellépni.”

„Megpróbáltuk minimalizálni a gyengeségeket és maximalizálni az erősségeket. És mindenki látta, hogy mik az erősségei: a végsebesség, és a stabilan fékezés. Szóval, alapvetően csak megpróbáltunk a versenyeken annyira elöl lenni, amennyire csak tudtunk, és mindenki mást megdolgoztatni. Ha nem sikerült jól kvalifikálnunk, vagy nem voltunk elöl a verseny korai szakaszában, akkor nagyon nehéz volt üldözőbe venni a többieket, mert ha ők tudtak néhány tiszta kört futni, akkor nagyon nehéz volt a legtöbbet kihozni abból a motorból.”

„Alapvetően megpróbáltuk maximalizálni ezt az erőt, és csak próbáltuk kezelni a kanyarokban a gépet. És azt hiszem, ilyen stabilitás mellett túl alacsonyan futott, nem volt benne elég dőlésszög, ám végül sikerült rávennem a csapatot, hogy ezen változtassunk. Abban az évben azonban mindenképpen kihívás volt, de nekem megfelelt. A csapatom elképesztő munkát végzett, ők is ugyanolyanok voltak, mint én magam.”

„Nagyon kiváltságosnak éreztem magam, hogy egy gyári csapatnál versenyezhettem. Volt motivációm, hogy alapvetően megmutassam a Yamahának, hogy hibát követtek el azzal, hogy nem szerződtettek.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

7 óra ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

9 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

11 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

13 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

14 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

15 óra ago