Moto

Stoner lerántotta a leplet a 2007-es Ducatiról – nagyobb volt a füstje, mint a lángja

Casey Stoner szerint a Ducati GP7, amellyel a 2007-es MotoGP-szezont uralta, nem volt igazán kiemelkedő gép, de neki megfelelt.

Az ausztrál 2007-ben igazolt a Ducatihoz, mikor második évét kezdte a MotoGP-ben. Stonernek olyannyira jól sikerült a bemutatkozás vörösben, hogy azonnal világbajnok is lett. A következő legjobb Ducati a tabellán Loris Capirossi volt a hetedik helyen, aki egyszer nyert – ironikus módon azon a Japán GP-n, amelyen Stoner bajnok lett. A visszavonult klasszis a Ducati Diaries podcastben beszélt arról, hogy nem is volt olyan jó az a motor, mint ahogyan az emberek képzelték.

„Nem volt – a negyedik, ötödik fokozatot leszámítva – igazán jó semmire. Kanyarsebessége nem volt, de még a féktávokon azt mondom, megállta a helyét. Lényeg, hogy stabil volt, ami egyik korábbi motoromról sem mondható el. Szóval, ez egy nagyon jó dolog volt benne. Negyedik, ötödik és hatodik fokozatban persze csak úgy beindult. De az első három fokozatban teljesen felzabáltak minket. Szóval, minden olyan pályán, ahol nagyon kell gyorsítani, húztuk a gázt a végtelenségig, és igyekeztünk ellépni.”

„Megpróbáltuk minimalizálni a gyengeségeket és maximalizálni az erősségeket. És mindenki látta, hogy mik az erősségei: a végsebesség, és a stabilan fékezés. Szóval, alapvetően csak megpróbáltunk a versenyeken annyira elöl lenni, amennyire csak tudtunk, és mindenki mást megdolgoztatni. Ha nem sikerült jól kvalifikálnunk, vagy nem voltunk elöl a verseny korai szakaszában, akkor nagyon nehéz volt üldözőbe venni a többieket, mert ha ők tudtak néhány tiszta kört futni, akkor nagyon nehéz volt a legtöbbet kihozni abból a motorból.”

„Alapvetően megpróbáltuk maximalizálni ezt az erőt, és csak próbáltuk kezelni a kanyarokban a gépet. És azt hiszem, ilyen stabilitás mellett túl alacsonyan futott, nem volt benne elég dőlésszög, ám végül sikerült rávennem a csapatot, hogy ezen változtassunk. Abban az évben azonban mindenképpen kihívás volt, de nekem megfelelt. A csapatom elképesztő munkát végzett, ők is ugyanolyanok voltak, mint én magam.”

„Nagyon kiváltságosnak éreztem magam, hogy egy gyári csapatnál versenyezhettem. Volt motivációm, hogy alapvetően megmutassam a Yamahának, hogy hibát követtek el azzal, hogy nem szerződtettek.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

48 perc ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

2 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

3 óra ago

Ha Horner a Ferrarinál köt ki, Hamilton lelép az olaszoktól?

Miután a héten a Red Bull váratlanul kirúgta első, és eddig egyetlen csapatfőnökét, Christian Hornert,…

4 óra ago

Szoros csata Donington Parkban: Razgatlıoğlué a pole, a Bimota ismét az első sorban

A Superbike-világbajnokság Superpole-ja igazi tűzijátékot hozott. Razgatlıoğlu végül megszerezte a pole pozíciót, de nem volt…

5 óra ago

Marc Márquez az élen a trükkös körülmények között, de Zarco sem adta könnyen

Izgalmas időmérőt láthattunk a MotoGP mezőnyétől, ahol a vizes pályán Marc Márquez dominált, ám Zarco…

6 óra ago