Fotó: MotoGP Media
Jorge Martín elárulta, hogy nem akart többé versenyezni, miután elvesztette a 2023-as MotoGP-címet, és nem volt motivációja a 2024-es előszezonban.
A 26 éves versenyző idén történelmet írt azzal, hogy a modern korszakban ő lett az első független csapat versenyzője, aki megnyerte a világbajnokságot. Martín a 2024-es szezon utolsó fordulójában, Barcelonában győzte le Bagnaiát. 12 hónappal azután, hogy a 2023-as bajnoki címet elvesztette riválisa ellen, miután kiesett a Valenciai Nagydíjon.
A motogp.com-nak adott új interjújában elárulta, hogy az önbizalomhiánya olyan mértékű volt 2023-ban, hogy nem is akart többé versenyezni.
„A tavalyi szezon után, januárban kezdtem el nagyon szenvedni a mentálisan. Nem akartam többé versenyezni. Rettentően féltem. Nem tudom, miért, de féltem. Csodálatos szezont teljesítettem, de nem nyertem. Úgy voltam vele, hogy talán soha nem leszek olyan gyors, mint tavaly, vagy soha többé nem fogok nyerni, vagy soha nem fogom megnyerni ezt a bajnokságot. Emlékszem, hogy eljöttem a tesztre. Nem voltam motivált. Gyors voltam, de nem volt motivációm. Csak a munkámat végeztem. Fizettek nekem, de ennyi. Szóval azt mondtam: ‘Oké, versenyzek, megkapom a pénzt, és talán a szezon végén hazamegyek’”.
„Végül az volt a kulcs, hogy visszanyertem a motivációt, és nemcsak a végeredményt néztem, hanem a folyamatot is, amit élveztem. Azt hiszem, a legjobb lecke az, hogy a jelenben éljünk. Végül is a múlt az múlt. Az a fontos, hogy tanuljunk belőle, és tanuljunk a fájdalomból. Az elmúlt hónapokban imádkoztam. Sokat meditáltam, ami szerintem egyfajta imádság. Újra lett hitem, és áldottnak éreztem magam. Újra elkezdtem templomba járni. A nap végén az imádkozás olyan, mintha magadhoz beszélnél, csak próbálsz jó ember lenni, próbálsz adni, kapni, és azt hiszem, ez nagyon fontos.”
Helmut Marko kimondta, hogy Laurent Mekies mérnöki tehetsége teszi őt olyan erős vezetővé a Red…
Carlos Sainz elmondta, mi az egyetlen dolog, ami leginkább frusztrálja a Williams Racing alakulatához való…
A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…
Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…
Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és…
A Forma-1-es pilótapiac az idei év pletykákkal teli időszakát követően talán lenyugodott. A Williams csapatfőnöke,…