Moto

Megnyerte a kártérítési pert a brit Superbike-bajnok, akinek karrierjébe került az ominózus baleset

A hatszoros brit Superbike-bajnok Shane Byrne megnyerte a pert, amelyben a bajnokság szervezőit és a snettertoni versenypálya vezetőit vonta felelősségre a 2018-ban elszenvedett súlyos balesete miatt. És, amely véget vetett profi versenyzői karrierjének.

Az ítélet, amelyet Peter Blair bíró hozott az Egyesült Királyság Legfelsőbb Bíróságán, megállapította, hogy a Byrne által elszenvedett sérüléseket lényegében a nem megfelelő biztonsági korlátnak való ütközés okozta. Ez az alperesek részéről gondatlanságnak minősítette a helyzetet.

Az eset 2018. május 17-én történt. A snettertoni versenypálya tesztnapján. Byrne, aki a Paul Bird Motorsport csapat Ducati Panigale motorjával versenyzett, a 3-as kanyarban elvesztette uralmát a motorja felett, és körülbelül 97 km/h (60 mph) sebességgel elhagyta a pályát. Megpróbálta elkerülni a közvetlen ütközést. Leugrott a motorról, de mind ő, mind járműve egy gumikból álló korlátnak ütközött.

Az ütközés következtében Byrne többszörös töréseket és belső sérüléseket szenvedett, amelyek miatt nem tudott többé versenyezni. A balesetet követően Byrne pert indított. A Motorsport Vision Racing – a pálya tulajdonosa -, a Motorsport Vision – a BSB szervezője – és a Motorcycle Circuit Racing Control Board ellen. Azt állítva, hogy a területen lévő korlátok nem voltak megfelelőek.

A tárgyalás során Byrne védelme, amelyet Kiril Waite ügyvéd vezetett, azzal érvelt, hogy a kanyarban A-típusú biztonsági elemeket kellett volna elhelyezni. Amelyeket úgy terveztek, hogy elnyeljék az ütközést és jelentősen csökkentsék a sérüléseket. A jelen lévő korlát nem nyújtott ilyen védelmet. Ez pedig nagyban hozzájárult a pilóta által elszenvedett súlyos sérülésekhez.

Az alperesek a maguk részéről azzal érveltek, hogy Byrne hibás. Azzal érvelve, hogy az ő vezetési módja volt a baleset „lényeges és tényleges oka”. Blair bíró azonban elutasította ezt az állítást. Arra a következtetésre jutott, hogy nem volt bizonyíték a pilóta gondatlanságára.

„Hanyagság, hogy nem ismerte fel, hogy a 3-as kanyar külső korlátjánál további A-típusú védőberendezésekre van szükség. Byrne nem volt a saját szerencsétlenségének az okozója, és nem is járult hozzá gondatlanságból a balesethez”. Hozzátette, hogy a súlyos sérüléseket nem a motorról való leugrás, hanem a korlátnak való ütközés okozta.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Újabb hondás sérült meg, ki is hagyja a következő két fordulót

Edzés közben sérült le az LCR Hondától Somkiat Chantra, akinek ki kell hagynia a soron…

3 perc ago

Mélyütés a KTM-nek: kulcsembert csábíthat el a Honda

A hírek szerint a Honda Racing Corporation fájó sebet ejthet a KTM-en. A német mérnököt,…

1 óra ago

Lando Norris zárta az élen a pénteket Silverstone-ban

Silverstone-ban a második szabadedzésen is hazai sikernek örülhetett a helyi közönség: Lando Norris volt a…

2 óra ago

Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy most már tényleg jöhet a Mint a villám folytatása Tom Cruise-zal

Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…

3 óra ago

Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…

4 óra ago

Hazai pályán Hamilton nyitott az élen pénteken

Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…

5 óra ago