Moto

Hamilton nem teketóriázik, mindenáron MotoGP-csapatot kíván venni, talán még kiszemelt is van

A KTM, amely egyike a MotoGP öt gyártójának, a motorsport.com szerint egy héttel a fizetésképtelenség bejelentése után szüneteltette a motorjainak fejlesztését. Az osztrák márka a jelentések szerint 3 milliárd eurós (2,5 milliárd font) adóssággal rendelkezik, és megpróbálja elkerülni a csődöt.

A hír nyolc hónappal azután érkezett, hogy a Liberty Media, az F1 tulajdonosai bejelentették, hogy óriási pénzért felvásárolják a MotoGP-t. Az amerikai vállalat 2016-ban vásárolta meg az F1-et 4,6 milliárd dollárért, és rendkívüli növekedést ért el, a Forbes nemrég 17 milliárd dollárra értékelte a sportágat. Hozzátéve, hogy cégbirodalmuk a legértékesebb a világon. Hasonló növekedést remélnek a MotoGP-től is, és az F1 legnagyobb nevének számító Lewis Hamilton is érdekelt a befektetésben.

A Liberty vezérigazgatója, Greg Maffei októberben azt mondta: „Úgy gondolom, hogy a MotoGP hihetetlenül izgalmas. Látni, ahogy a versenyzők 220 mérföld/órás sebességgel motoroznak, hat centire egymástól, vadul. Az ottani előzések hihetetlenül lenyűgözőek. Sajnos az Egyesült Államokban kevéssé ismert, pedig a világ minden táján, Ázsiában és más helyeken is van érdeklődés. De az igazi szíve Spanyolország, Olaszország, bizonyos mértékig Franciaország. Úgy gondolom, hogy van lehetőség a bővítésére. Amikor bejelentettük, azonnal hívtak minket. ‘Szeretnék venni egy csapatot’, köztük olyanok is, mint Lewis Hamilton.

„Miért?” Mert látták, mi történt a Forma-1-ben, és követni akarják.

„Nagy forgalmazók hívtak fel minket, és azt mondták, hogy szeretnének részt venni. ‘Tényleg nem beszélhetünk erről, amíg nem kapjuk meg az EU jóváhagyását’. Szívesen beszélgetnénk, amint megkapjuk.”

Hamilton már más sportágakban is diverzifikálta a vagyonát, részesedést vásárolt az NFL-csapatban, a Denver Broncosban. A 39 éves versenyzőt a nyáron a Ducati szatellitcsapatának, a Gresini Racingnek a megvásárlásával hozták kapcsolatba, de ez az üzlet még nem jött létre.

A MotoGP is egyfajta probléma közepén van. Mivel a Ducati és szatellitcsapatai teljesen uralják a sportágat, jóval megelőzve a többi gyártót, a Yamahát, a Hondát, az Apriliát és a KTM-et. A 2024-es bajnokság első négy helyezettje a Ducati által támogatott csapatokból került ki, és Jorge Martín pedig a világbajnoki címet is megszerezte. A legjobb nem Ducatival versenyző KTM-esek az ötödik és hatodik helyen végeztek a bajnokságban, Brad Binder és az újonc Pedro Acosta révén.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…

1 óra ago

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

3 óra ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

5 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

7 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

8 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

9 óra ago