Moto

Rossi kihasználhatja a KTM kilátástalannak tűnő helyzetét, és lecsaphat Acostára

Pedro Acosta jövője a MotoGP-ben, amely biztosítottnak tűnt a KTM-nél, miután többéves szerződést kötött a gyári csapattal, az osztrák márka komoly pénzügyi problémái miatt megkérdőjeleződik. A GPOne szerint a fiatal spanyol és ügynöke, Albert Valera már vizsgálják az alternatívákat, az egyik legjelentősebb opció a Ducati.

A KTM kényes pénzügyi helyzetet él át, adóssága megközelíti a 3 milliárd eurót. November 29-én a cég bírósági felügyelet alatt álló szerkezetátalakítási tervet mutatott be, ami a vállalat több területét is veszélybe sodorta. Bár a Tech3 csapatfőnöke, Hervé Poncharal biztosította, hogy a MotoGP-projektet ez nem érinti.

A bizonytalanság azonban továbbra is fennáll. Carlo Pernat jelezte, hogy a következő szezonra szánt motorok fejlesztése befagyasztható, ami középtávon veszélyeztetheti a projekt versenyképességét. Ezzel összefüggésben a Ducati szorosan figyelemmel kíséri a helyzetet, és kihasználhat minden kiskaput, hogy biztosítsa Acosta szolgálatait.

A Ducati érdeklődése Pedro Acosta iránt nem új keletű. Az olasz csapat már néhány évvel ezelőtt is próbálkozott a versenyző szerződtetésével, sikertelenül. Most, hogy a KTM jövőjét illetően bizonytalan a helyzet, újra felvették a kapcsolatot Albert Valera révén, aki olyan versenyzők karrierjét is menedzseli, mint Jorge Martín és Aleix Espargaró.

Bár a gyári Ducati csapatnál Pecco Bagnaia és Marc Márquez helye 2026-ig biztosított, Acosta számára a Valentino Rossi tulajdonában lévő Pertamina Enduro VR46 Racing Teamben nyílhat lehetőség. A csapat jelenlegi versenyzőjének, Franco Morbidellinek 2025-ben lejár a szerződése, és ha eredményei nem meggyőzőek, a Ducati Acostát választhatja a helyére.

A murciai versenyző Moto3-as kezdetei óta a „Doktor” érdeklődést mutat a fejlődése iránt. Most, hogy Acosta az egyik legígéretesebb tehetségnek számít, a VR46 tökéletes ugródeszka lehet a Ducatihoz való érkezésére.

Pedro Acosta távozása a KTM-től földrengés lenne a paddockban, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy 2026-ig van szerződése a csapattal. A pénzügyi bizonytalanság azonban mindkét felet arra késztetheti, hogy átgondolják a szerződésüket.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…

6 óra ago

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…

8 óra ago

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…

10 óra ago

Az Aprilia megtalálhatta Martín utódját, de más is őt akarja

Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…

12 óra ago

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…

14 óra ago

Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…

16 óra ago