Moto

Ha vissza is térne a Suzuki a MotoGP-be, ezzel az eshetőséggel számolnia kellene, ahogy a BMW-nek is

Carlos Ezpeleta elmondta, mit kell tennie a BMW-nek vagy a Suzukinak ahhoz, hogy a MotoGP-ben szerepelhessen.

A BMW kacérkodott a gondolattal, hogy a MotoGP legújabb gyártója legyen, miután idén elképesztő sikereket ért el a Superbike-világbajnokságban. A Suzuki, amely 2022-ben mindenkit sokkolva kiszállt a MotoGP-ből, nemrég nyitva hagyta az ajtót a visszatérés előtt.

„Úgy gondolom, hogy a bajnokság sportszakmai szempontból hihetetlen pillanatokat él meg. Több gyártóval jobb lenne, vagyis én így gondolom. Talán nem tudják, de ez a teljesítménytől, a befektetésektől, a promóciótól függ, amit az adott márka képvisel. Amiben biztosak vagyunk, az az, hogy az ajtó nyitva áll, de a meglévő csapatokkal való megállapodással kell történnie, mert a célunk az, hogy ne lépjük túl a 22 versenyzőt, valamint a 11 csapatos létszámot sem.

„Van 11 csapatunk, mindegyiknek van értéke, és ha valaki be akar lépni, akkor meg kell állapodnia valamelyikkel. Amit megpróbáltunk tenni, az az, hogy létrehozzunk egy technikai szabályozást, hogy egy új gyár beléphessen, mondjuk, egy ésszerű befektetéssel, és hogy később ez hatással legyen az üzletére. Ez az, amire törekszünk.”

A 2025-ös év nagy változása lesz a Ducatik számának csökkenése a rajtrácson. A Ducati – amely két éve uralja a MotoGP-t – nyolc motorkerékpárról négyre, négy gyári motorkerékpárról pedig háromra csökken. A Yamaha a Ducatitól vette át a Pramac szatellitcsapatot, így az ő jelenlétük kettőről négyre duplázódik.

„A Dorna mindig is azon dolgozott, a sport és technikai szabályok filozófiájaként, hogy az egyenlőséget elérje. Idén tanúi vagyunk, hogy Jorge bajnoki címével ez a változás megtörtént. Ez a különbség most kisebb, mint évekkel ezelőtt volt. A nevek megváltoztak, de a valódi különbség most kisebb, mint korábban. A nyolc Ducatit a szabad piac vezette ide. Nekünk nem kellett beavatkoznunk. A Dorna és az IRTA szervezési szempontból tavaly úgy döntöttünk, hogy frissítjük a koncessziós rendszert, hogy annak ma már több értelme legyen, ez történt meg.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Örülhetnek, akik utálnak korán kelni! Itt a hétvégi Forma-1-es menetrend!

A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…

30 perc ago

Piastri bosszús, amiért nem sikerült elkapni Verstappent

Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…

11 óra ago

Las Vegasban debütál Mustangjával Gilyén Krisztián

Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…

12 óra ago

Jobban megismernéd Pecco Bagnaiát? Itt a lehetőség! 10 részes sorozattal készült

Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…

13 óra ago

F1: Pontot sem szerzett, de a nap versenyzője lett

A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…

14 óra ago

Az FIA bejelentette, hogy a Japán Nagydíj után mintákat vettek Norris autójából

Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…

14 óra ago