Fotó: MotoGP Media
Carlos Ezpeleta elmondta, mit kell tennie a BMW-nek vagy a Suzukinak ahhoz, hogy a MotoGP-ben szerepelhessen.
A BMW kacérkodott a gondolattal, hogy a MotoGP legújabb gyártója legyen, miután idén elképesztő sikereket ért el a Superbike-világbajnokságban. A Suzuki, amely 2022-ben mindenkit sokkolva kiszállt a MotoGP-ből, nemrég nyitva hagyta az ajtót a visszatérés előtt.
„Úgy gondolom, hogy a bajnokság sportszakmai szempontból hihetetlen pillanatokat él meg. Több gyártóval jobb lenne, vagyis én így gondolom. Talán nem tudják, de ez a teljesítménytől, a befektetésektől, a promóciótól függ, amit az adott márka képvisel. Amiben biztosak vagyunk, az az, hogy az ajtó nyitva áll, de a meglévő csapatokkal való megállapodással kell történnie, mert a célunk az, hogy ne lépjük túl a 22 versenyzőt, valamint a 11 csapatos létszámot sem.
„Van 11 csapatunk, mindegyiknek van értéke, és ha valaki be akar lépni, akkor meg kell állapodnia valamelyikkel. Amit megpróbáltunk tenni, az az, hogy létrehozzunk egy technikai szabályozást, hogy egy új gyár beléphessen, mondjuk, egy ésszerű befektetéssel, és hogy később ez hatással legyen az üzletére. Ez az, amire törekszünk.”
A 2025-ös év nagy változása lesz a Ducatik számának csökkenése a rajtrácson. A Ducati – amely két éve uralja a MotoGP-t – nyolc motorkerékpárról négyre, négy gyári motorkerékpárról pedig háromra csökken. A Yamaha a Ducatitól vette át a Pramac szatellitcsapatot, így az ő jelenlétük kettőről négyre duplázódik.
„A Dorna mindig is azon dolgozott, a sport és technikai szabályok filozófiájaként, hogy az egyenlőséget elérje. Idén tanúi vagyunk, hogy Jorge bajnoki címével ez a változás megtörtént. Ez a különbség most kisebb, mint évekkel ezelőtt volt. A nevek megváltoztak, de a valódi különbség most kisebb, mint korábban. A nyolc Ducatit a szabad piac vezette ide. Nekünk nem kellett beavatkoznunk. A Dorna és az IRTA szervezési szempontból tavaly úgy döntöttünk, hogy frissítjük a koncessziós rendszert, hogy annak ma már több értelme legyen, ez történt meg.”
George Russell úgy érzi, hogy Lewis Hamilton távozása mind a Mercedesnek, mind pedig a hétszeres…
Élete egyik legjobb versenyének nevezte az Osztrák Nagydíjat Fermín Aldeguer. Fermín Aldeguer közel került ahhoz,…
A Formula 2 jelenlegi éllovasa a 20 éves olasz Leonardo Fornaroli. Idén lehengerlő teljesítményt nyújt,…
Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…
A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…
A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…