Moto

Ha vissza is térne a Suzuki a MotoGP-be, ezzel az eshetőséggel számolnia kellene, ahogy a BMW-nek is

Carlos Ezpeleta elmondta, mit kell tennie a BMW-nek vagy a Suzukinak ahhoz, hogy a MotoGP-ben szerepelhessen.

A BMW kacérkodott a gondolattal, hogy a MotoGP legújabb gyártója legyen, miután idén elképesztő sikereket ért el a Superbike-világbajnokságban. A Suzuki, amely 2022-ben mindenkit sokkolva kiszállt a MotoGP-ből, nemrég nyitva hagyta az ajtót a visszatérés előtt.

„Úgy gondolom, hogy a bajnokság sportszakmai szempontból hihetetlen pillanatokat él meg. Több gyártóval jobb lenne, vagyis én így gondolom. Talán nem tudják, de ez a teljesítménytől, a befektetésektől, a promóciótól függ, amit az adott márka képvisel. Amiben biztosak vagyunk, az az, hogy az ajtó nyitva áll, de a meglévő csapatokkal való megállapodással kell történnie, mert a célunk az, hogy ne lépjük túl a 22 versenyzőt, valamint a 11 csapatos létszámot sem.

„Van 11 csapatunk, mindegyiknek van értéke, és ha valaki be akar lépni, akkor meg kell állapodnia valamelyikkel. Amit megpróbáltunk tenni, az az, hogy létrehozzunk egy technikai szabályozást, hogy egy új gyár beléphessen, mondjuk, egy ésszerű befektetéssel, és hogy később ez hatással legyen az üzletére. Ez az, amire törekszünk.”

A 2025-ös év nagy változása lesz a Ducatik számának csökkenése a rajtrácson. A Ducati – amely két éve uralja a MotoGP-t – nyolc motorkerékpárról négyre, négy gyári motorkerékpárról pedig háromra csökken. A Yamaha a Ducatitól vette át a Pramac szatellitcsapatot, így az ő jelenlétük kettőről négyre duplázódik.

„A Dorna mindig is azon dolgozott, a sport és technikai szabályok filozófiájaként, hogy az egyenlőséget elérje. Idén tanúi vagyunk, hogy Jorge bajnoki címével ez a változás megtörtént. Ez a különbség most kisebb, mint évekkel ezelőtt volt. A nevek megváltoztak, de a valódi különbség most kisebb, mint korábban. A nyolc Ducatit a szabad piac vezette ide. Nekünk nem kellett beavatkoznunk. A Dorna és az IRTA szervezési szempontból tavaly úgy döntöttünk, hogy frissítjük a koncessziós rendszert, hogy annak ma már több értelme legyen, ez történt meg.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Quartararo azon sajnálkozhat, hogy nem pattant át az Aprilia nyergébe?

A Yamahát figyelmeztették, hogy Fabio Quartararo nem fog örökké a csodára várni, és ha előnyösebb…

2 óra ago

Norris nyerte a kaotikus Brit Nagydíjat, Hülkenberg 15 év után végre életében először dobogós!

Izgalmas, kaotikus versenyt nyert Lando Norris, viszonylag simán, miközben Hülkenberg először szerzett dobogós helyezést! Három…

2 óra ago

Nem várt helyről kapott támogatást Vasseur, és további ötlet is felmerült

A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur támogatást kapott a korábbi F1-es vezértől, Bernie Ecclestone-tól, hogy megfordítsa…

3 óra ago

Csonka csapattal indul a Ducati a Sachsenringen – valaki hiányozni fog

Gigi Dall'Igna nem lesz jelen a Német Nagydíjon. A Ducati Corse ügyvezető igazgatója személyes okok…

4 óra ago

Mit szól hozzá Norris, hogy már több rajongója van, mint Hamiltonnak?

Hazájában, a Brit Nagydíj hétvégéjén a McLaren versenyzőjét Lando Norrist azzal kapcsolatban is megkérdezték, hogy…

5 óra ago

Colapinto napjai megvannak számlálva, Bottas érkezhet a helyére

Egyre sötétebb felhők gyűlnek az argentin Franco Colapinto feje fölött, az Alpine ugyanis nincs megelégedve…

6 óra ago