Moto

Márquez úgy érezte, halott, egészen addig, amíg a Ducati fel nem támasztotta őt

Marc Márquez azt állítja, hogy egy év után a Ducatinál „feltámadt”.

Márquez legendás pályafutásának legkomolyabb döntése volt, hogy tavaly kilépett a Hondától, véget vetve egy olyan korszaknak, ahol legnagyobb sikereit érte el. A nagydíjgyőzelmekhez való visszatérést azonban a Gresini GP23-as modellje tette lehetővé, és jövőre a gyári Ducati csapatnál fog versenyezni a legújabb gépükön.

„Nyolcezer dologról mondtam le, hogy meghosszabbítsam a karrieremet, mert ha nem tettem volna, akkor otthagytam volna. Ez volt a prioritás, keresni azt az utat, hogy újra bajnoki címről beszéljek, újra nyerjek. Nyilvánvalóan a rajtrácson lévő összes versenyző próbálkozik, akkor én is. De számomra nem lenne kudarc vagy siker, akár megszerezném a bajnoki címet, akár nem, számomra már megvan a siker. A második ifjúságomat élem. Úgy tűnt, hogy halott vagyok, és bumm, feltámadtam. A bajnoki cím lenne a cseresznye a siker tetején.”

„A 2019-es Márquez sokkal magabiztosabb volt. Thaiföldre a 2019-es Márquez közel 100 pont különbséggel érkezett a többiekhez képest, fizikailag jobb állapotban, de kevésbé éretten.”

Ma, készen arra, hogy csatlakozzon a gyári Ducati csapathoz és profitáljon a MotoGP legjobb motorjából.

„Jó fizikai állapotban vagyok, de az, hogy hogyan nézel ki, nagyon relatív. Csak arról van szó, hogy az ember megváltoztatja a motorját és a beállításait, és azt mondja, hogy ‘most már nagyon jól érzem magam’, és néha megérkezik egy pályára, ahol előfordul, hogy minden megy a kukába. Ez nagyon relatív, szerintem hasonló szinten vagyok, mint 2019-ben, mert nem vagyok se jobb, se rosszabb; csak más erősségekkel. 2019-ben a tiszta sebesség volt a lényeg, most sokkal több tapasztalatom van. Már nem mondok előre semmit, mert lehetsz a legokosabb az géposztályban, de ha nincs sebességed, akkor a legbutább leszel. Ha van sebességed, akkor hirtelen te vagy a legstratégikusabb, a legkövetkezetesebb… ez azért van, mert megvan az a pont.”

Márquez a lehető legjobb esélyt adta magának arra, hogy 2025-ben visszatérjen a bajnoki címhez, amikor Pecco Bagnaia mellett a Ducati piros színét viseli majd.

Vörös Kamilla

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

8 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

9 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

10 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

11 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

12 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

13 óra ago