Moto

Ezeket a pályákat utálja a legjobban Márquez, idén mégis felül tudott kerekedni érzésein

Marc Márquez „újjászületett” a Gresininél töltött szezonja során, három évnyi győzelmi szünetnek vetett véget három nagydíjgyőzelemmel, és biztosította a gyári Ducati szerződését 2025-re.

Idén a csapatfőnök Frankie Carchedi volt mellette, aki korábban Fabio di Giannantoniót 2023-ban debütáló MotoGP-győzelemre vezette a Gresini színeiben, és Joan Mirt 2020-ban világbajnoki címre a Suzukival.

A Crash.net MotoGP-podcast egyik hamarosan megjelenő epizódjában Carchedi így nyilatkozott Márquez Desmosedicihez való alkalmazkodásáról.

„Marc azonnal gyors volt Valenciában. De amikor tesztelsz, minden kanyart a saját tempódban tudsz venni, és a programjaidon dolgozhatsz. Még a sepangi és katari versenyszimulációi is nagyon jók voltak. A probléma inkább akkor volt, amikor visszamentünk az európai fordulókra, van 20 köröd, aztán bemész a kvalifikációra, és nem voltunk készen. Annak is megvan a technikája, hogy egy [gyors] kört teszünk a Ducatival, hogy a legjobbat hozzuk ki belőle. Így aztán az egész hétvége a visszatérésről szólt. Ilyen a hétvégi formátum. Nagyon nehéz egy olyasvalakinek, aki akkor ül először egy számára ismeretlen motoron.”

„Míg a szezon második felére általában elég könnyen megcsináltuk a Q2-t. És akkor a hétvége stratégiája megváltozik, mert hosszabb ideig dolgozhatsz a versenytempódon és minden máson. Ez volt a legnagyobb dolog, ami változott az év során. Talán másképp alakulhattak volna a dolgok, ha korábban megvan az első győzelme Márqueznek.”

„Jerezre elég jól emlékszem, sajnos a sprintben egy nedves folton buktunk. És tudom, hogy ez egy kicsit kihatott a főfutamra is [amikor Márquez a második helyre szorult Francesco Bagnaia által]. Austinban fékproblémáink voltak.”

„Tudjuk, hogy Marc mindig is nehezebbnek találta a gyors jobbosokat, mint a balosokat. De mi úgynevezett mediánelemzést végzünk, ami a versenytempó elemzése. Tehát nemcsak a leggyorsabb szektorát, hanem az átlagát is nézzük. Sepang és Barcelona valószínűleg az a két pálya, amit a legjobban utál! És a Katalán Nagydíjon, ahol a pálya tisztán gyors jobbos kanyarokból áll, valójában az utolsó szektorban voltunk a leggyorsabbak. És ugyanígy a sepangi 1-es szektorban is. Szóval számunkra, onnan, ahonnan indultunk, nagyon jó eredmény. Mert valamiből, amivel küzdött, vagy amit nem szeretett, ő lett a legversenyképesebb.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Verstappen győzelmével az évszázad legsikeresebb csapata lett a Red Bull

Érdekes statisztika jelent meg a Reddit-en, amely szerint Verstappen imolai sikere a 124. Red Bull-győzelem…

1 óra ago

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…

11 óra ago

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…

13 óra ago

Tsunoda is gyalázkodás áldozata lett, közleményt adott ki az FIA

Nem csak a Doohan-családot érte online zaklatás az elmúlt időszakban a Forma-1 berkein belül. Yuki…

15 óra ago

Nem tudja elfogadni a Ferrari helyzetét Leclerc

Charles Leclerc hangot adott csalódottságának, és nem akarja elfogadni azt, ahol jelenleg tart a Ferrari.…

17 óra ago

Családja zaklatása miatt kellett megszólalnia Jack Doohannek

Jack Doohan ausztrál Forma-1-es versenyző a családját ért online bántalmazások beszüntetésére szólította fel a közönséget.…

19 óra ago