Moto

Ezeket a pályákat utálja a legjobban Márquez, idén mégis felül tudott kerekedni érzésein

Marc Márquez „újjászületett” a Gresininél töltött szezonja során, három évnyi győzelmi szünetnek vetett véget három nagydíjgyőzelemmel, és biztosította a gyári Ducati szerződését 2025-re.

Idén a csapatfőnök Frankie Carchedi volt mellette, aki korábban Fabio di Giannantoniót 2023-ban debütáló MotoGP-győzelemre vezette a Gresini színeiben, és Joan Mirt 2020-ban világbajnoki címre a Suzukival.

A Crash.net MotoGP-podcast egyik hamarosan megjelenő epizódjában Carchedi így nyilatkozott Márquez Desmosedicihez való alkalmazkodásáról.

„Marc azonnal gyors volt Valenciában. De amikor tesztelsz, minden kanyart a saját tempódban tudsz venni, és a programjaidon dolgozhatsz. Még a sepangi és katari versenyszimulációi is nagyon jók voltak. A probléma inkább akkor volt, amikor visszamentünk az európai fordulókra, van 20 köröd, aztán bemész a kvalifikációra, és nem voltunk készen. Annak is megvan a technikája, hogy egy [gyors] kört teszünk a Ducatival, hogy a legjobbat hozzuk ki belőle. Így aztán az egész hétvége a visszatérésről szólt. Ilyen a hétvégi formátum. Nagyon nehéz egy olyasvalakinek, aki akkor ül először egy számára ismeretlen motoron.”

„Míg a szezon második felére általában elég könnyen megcsináltuk a Q2-t. És akkor a hétvége stratégiája megváltozik, mert hosszabb ideig dolgozhatsz a versenytempódon és minden máson. Ez volt a legnagyobb dolog, ami változott az év során. Talán másképp alakulhattak volna a dolgok, ha korábban megvan az első győzelme Márqueznek.”

„Jerezre elég jól emlékszem, sajnos a sprintben egy nedves folton buktunk. És tudom, hogy ez egy kicsit kihatott a főfutamra is [amikor Márquez a második helyre szorult Francesco Bagnaia által]. Austinban fékproblémáink voltak.”

„Tudjuk, hogy Marc mindig is nehezebbnek találta a gyors jobbosokat, mint a balosokat. De mi úgynevezett mediánelemzést végzünk, ami a versenytempó elemzése. Tehát nemcsak a leggyorsabb szektorát, hanem az átlagát is nézzük. Sepang és Barcelona valószínűleg az a két pálya, amit a legjobban utál! És a Katalán Nagydíjon, ahol a pálya tisztán gyors jobbos kanyarokból áll, valójában az utolsó szektorban voltunk a leggyorsabbak. És ugyanígy a sepangi 1-es szektorban is. Szóval számunkra, onnan, ahonnan indultunk, nagyon jó eredmény. Mert valamiből, amivel küzdött, vagy amit nem szeretett, ő lett a legversenyképesebb.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Assen főnöke fekete felhőket lát az F1 európai versenyhelyszínei felett

A MotoGP naptárában szereplő asseni pálya nem fűz komoly reményeket arra, hogy a Forma-1 továbbra…

17 perc ago

Verstappené a pole Silverstone-ban a két McLaren előtt

Max Verstappen csendre intette az angol közönséget, és ő szerezte meg a pole pozíciót. Borult…

46 perc ago

Megvédte Marc Márquez az öccsét, miután a kritikák kereszttüzébe került

Nem hagyta Marc Márquez, hogy fals állításokat mondjanak a tesójáról. Álex Márquez volt fent és…

2 óra ago

A Ducati korábbi sztárja szerint ezek a tényezők hátráltatják Bagnaiát

Jorge Lorenzo, aki 2010 és 2015 között háromszor nyerte meg a MotoGP-világbajnokságot, saját vezetési stílusát…

3 óra ago

Charles Leclerc nyerte a harmadik edzést Silverstone-ban

Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…

4 óra ago

Hova tűnt… A Hill család izgalmas története a versenypályán és azon kívül

Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…

6 óra ago