Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Jorge Martín a szezon utáni barcelonai teszten már tesztelte az Apriliát, amelyhez a következő szezonban csatlakozik. Szerinte azonban a Ducati foghatja a fejét.
Gyakorlatilag kénytelen volt távozni a Ducatitól, amikor kiderült, hogy a világbajnok gyártó inkább Marc Márquezzel szeretné folytatni. Martín túljutott ezen, és megnyerte a bajnoki címet.
„Őszintén szólva, számomra a bajnokság kulcspontja nem volt ott. Igen, nyilvánvalóan a sajtó, a szerződés miatt volt egy kis zűrzavar. De számomra, sportszakmai szinten, fordulópont lehetett volna Németország, amikor nagy előnnyel az élről estem ki. Azt hiszem, ez kellett ahhoz, hogy kijelentsem, hogy ideje váltani. Azt mondtam magamnak: ‘Nem fogok többé kudarcot vallani’. Ez motivált engem. Akár megtartanak, akár nem, ezt nem tudod irányítani.”
„A végén beláttam, hogy nem kell bizonyítanom semmit, és száz százalékot adtam, ahogy addig pillanatig is tettem, és sikerült megszereznem ezt a címet. A Ducatinál most biztosan rágják a körmüket, de végül is nem velem kell erről beszélni…”.
Martín ragaszkodik ahhoz, hogy a Ducati nagy bejelentése után, hogy Márquezt választotta 2025-re, leszűkült a rá irányuló figyelem. Ez a döntés egybeesett azzal is, hogy Martín csapata, a Pramac is úgy döntött, hogy elhagyja a Ducatit és jövőre a Yamaha szatellitcsapata lesz.
„Ez még inkább összefogott minket. Emellett megragadtam a lehetőséget, hogy egységet alkossak a csapatból, hogy összehozzam őket, és elmondjam nekik: ‘Srácok, ez történt…’. Idén végül én is inkább lehetőségként, és nem fenyegetésként fogtam fel a dolgokat. Azt mondod magadnak: ‘Oké, ez van, ami van, milyen lehetőség áll előttünk? Nos, egy 10-12 fős szatellit csapat képes legyőzni egy 200 fős gyárat. Szóval dolgozzunk, senki nem fog nekünk semmit sem adni, mi pedig nekivágunk’. És végül ennek köszönhetően, biztosan, világbajnok lehettem.”
Túl van az első Olasz Nagydíján Ferrari versenyzőként Lewis Hamilton. A brit ugyan még továbbra…
A McLaren az Olasz Nagydíjon nem a várt dominanciával, hanem újabb vitatott csapatutasítással került a…
A Circuit Zolder pályára visszatérő Goodyear FIA ETRC az első a dupla versenyhétvégéből Le Mans…
A jövőbeli Audi F1 Team és az adidas többéves együttműködést jelentett be, amelynek keretében a…
A Stellantis és a Ferrari elnöke, John Elkann vállalta, hogy egy évig közösségi szolgálatot végez…
Az Olasz Nagydíj a 2025-ös Forma-1-es szezon egyik legkevésbé eseménydús futama volt az utolsó körökig.…