Moto

Újabb súlyszabályt pedzegettek, de Bautista úgy néz ki, megúszta

A 2024-ben bevezetett, a motor és a versenyző együttes súlyhatára továbbra is központi kérdés marad a Superbike-világbajnokság következő szezonjában. A szabályozás, amely közvetlenül érinti az olyan könnyebb versenyzőket, mint Álvaro Bautista, 2025-ben is érvényben marad, és arra kényszeríti a Ducati bajnokát, hogy változtasson a hozzáállásán.

A szabályozás 80 kilogrammos minimális súlyt határoz meg (felszereléssel együtt). Ha egy versenyző ennél kevesebbet nyom, a különbséget ballaszt hozzáadásával kell pótolni. Bautista esetében, aki körülbelül 70 kilogrammot nyom, ez azt jelenti, hogy 5 kilogrammot kell hozzáadni a Ducati Panigale V4R motorjához.

Néhány gyár azonban javasolta ennek a szabálynak a szigorítását, és azt javasolják, hogy a különbséget ne felezzék meg, hanem adják hozzá teljes egészében. Egy ilyen forgatókönyv szerint Bautistának 10 kilogramm ballasztot kellene cipelnie, ami tovább nehezítené a motorozását. Bár az MSMA elutasította ezt a módosítást, a jelenlegi szabályok 2025-re változatlanok maradnak.

A 2024-es szezonjának visszatekintésében Bautista elismerte, hogy milyen nehézségekkel kellett szembenéznie a szabályok bevezetése és a Ducati műszaki átalakítása után.

„Nyilvánvaló, hogy ebben a 2024-es évben többet kellett küzdenem. Az elején nem tudtam, hogyan kezeljem a változásokat, és nem bíztam a motorban. A Panigale bizonyos szempontból nyert, más szempontból viszont vesztettem. A kategória színvonala sokat emelkedett. Az utolsó futam után sokat gondolkodtam és arra a következtetésre jutottam, hogy megszállottan próbáltam visszaszerezni az elmúlt két év önbizalmát. De már nem találom. Újra kell kezdenem és alkalmazkodnom kell.”

A következő szezonra előretekintve Bautista arra számít, hogy a technikai és fizikai kihívásokhoz másképp fog hozzáállni. „A motor nagyjából ugyanaz lesz, néhány módosítással a Ducatitól.  Az elmúlt két év mércéit be kell tenni a fiókba. 2025-ben az én munkamódszerem lesz a kulcs a Ducatival.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Márquez a saját hibájából tanulva intette óva Martínt

A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…

38 perc ago

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…

3 óra ago

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

13 óra ago

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

15 óra ago

Colapinto fél másodpercet vert az Alpine olaszországi tesztjén a csapattársára

Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…

17 óra ago

Schumacher szerint Doohan súlyos hibát követett el a balesetével

Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…

19 óra ago