Motorsportol.hu
2025. július 5, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Dovizioso visszaemlékezett a Ducatinál uralkodó zűrzavarokkal teli időkre, majd jött a fordulat

Vörös Kamilla by Vörös Kamilla
2024.12.17.
Dovizioso visszaemlékezett a Ducatinál uralkodó zűrzavarokkal teli időkre, majd jött a fordulat

Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool

A Ducati sikere fejlődésnek és folyamatos munkájának tudható be, amely a csúcsra juttatta őket. Ez az út azonban nem rózsákkal, hanem inkább tüskékkel volt teli. És minden motoros, aki az elmúlt években megjárta a vörös istállót, tudja, milyen nehéz volt megszelídíteni a Desmosedicit. Különösen Andrea Dovizioso.

A Forliban született versenyző 2017 és 2019 között három egymást követő második helyezést ért el a tabellán. Marc Márquez, ironikus módon most a Ducatinál, volt a nagy kő, az akadály, ami megakadályozta az olasz diadalát. De ha a Ducati javulása és versenyképessége a Ducati érdeme, az részben Dovinak is köszönhető.

Ez is érdekelhet

Megvédte Marc Márquez az öccsét, miután a kritikák kereszttüzébe került

Megvédte Marc Márquez az öccsét, miután a kritikák kereszttüzébe került

2025.07.05.
A Ducati korábbi sztárja szerint ezek a tényezők hátráltatják Bagnaiát

A Ducati korábbi sztárja szerint ezek a tényezők hátráltatják Bagnaiát

2025.07.05.

Ő 2013-ban érkezett az olasz bokszba. Az, ahogy most a DAZN-nek nyilatkozva visszaemlékszik, káosz volt. „Amikor megérkeztem, nagy volt a zűrzavar. A mérnökök és az emberek a Ducatin belül elég jók voltak, de káosz volt. Nem volt világosan meghatározott hierarchia.”

Maga a motor szerinte „nem volt bonyolult”, de „egyszerűen nem működött”. „Minden verseny végén 40-45 másodpercet vesztettünk. A motor nem volt versenyképes. Nem volt produktív munka. Nem volt ésszerű tervezés, és amikor ennyi másodperces lemaradásban vagy a versenyek végén, és nem látsz javulást, az nagyon fárasztóvá válik.”

A kulcs? Van kereszt-és vezetékneve: Gigi Dall’Igna. Mielőtt 2013-ban a Ducatihoz került, Gigi Dall’Igna már lenyűgöző, 22 éves karriert tudhatott maga mögött az Aprilia motorkerékpár-tervezőjeként, amely során nem kevesebb, mint 47 világbajnoki címet nyert különböző kategóriákban.

Gigi Dall’Igna szaktudása a Ducatihoz való 2013-as érkezése előtt óriási volt, és már akkor is a világ egyik legjobb motor- és erőforrás-tervezőként tartották számon, nagyon kényelmes pozíciót élvezett az Apriliánál, és a Ducatihoz való átigazolása sok kockázatot hordozott magában. Mivel a Ducati akkor három éve nem nyert futamot a MotoGP-ben, és Marc Márquez (Honda) és Jorge Lorenzo (Yamaha) is nagyon erős és messze a Ducati előtt volt akkoriban.

„Azonnal sikerült tisztánlátást vinnie az egész munkába, ami lehetővé tette számunkra, hogy csökkentsük a lemaradást, amíg el nem tűnt. Sok évünkbe telt, de ez normális, mert mi is a japán gyártókkal versenyeztünk, akik akkoriban nagyon erősek voltak, nagyon erős versenyzőkkel.”

Stoner lerántotta a leplet a 2007-es Ducatiról – nagyobb volt a füstje, mint a lángja

Source: todocircuito.com
Tags: Andrea DoviziosoDucatiGigi Dall'IgnaJorge LorenzoMarc MarquezMotoGP
Vörös Kamilla

Vörös Kamilla

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
55 Szavazat · 69 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Roncsderbit hozott az Formula 2 osztrák sprintje, amit Martí húzott be

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen reagált a Mercedes látványos érdeklődésére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Újra helyet cserél-e Lawson és Tsunoda?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.