Moto

Dovizioso visszaemlékezett a Ducatinál uralkodó zűrzavarokkal teli időkre, majd jött a fordulat

A Ducati sikere fejlődésnek és folyamatos munkájának tudható be, amely a csúcsra juttatta őket. Ez az út azonban nem rózsákkal, hanem inkább tüskékkel volt teli. És minden motoros, aki az elmúlt években megjárta a vörös istállót, tudja, milyen nehéz volt megszelídíteni a Desmosedicit. Különösen Andrea Dovizioso.

A Forliban született versenyző 2017 és 2019 között három egymást követő második helyezést ért el a tabellán. Marc Márquez, ironikus módon most a Ducatinál, volt a nagy kő, az akadály, ami megakadályozta az olasz diadalát. De ha a Ducati javulása és versenyképessége a Ducati érdeme, az részben Dovinak is köszönhető.

Ő 2013-ban érkezett az olasz bokszba. Az, ahogy most a DAZN-nek nyilatkozva visszaemlékszik, káosz volt. „Amikor megérkeztem, nagy volt a zűrzavar. A mérnökök és az emberek a Ducatin belül elég jók voltak, de káosz volt. Nem volt világosan meghatározott hierarchia.”

Maga a motor szerinte „nem volt bonyolult”, de „egyszerűen nem működött”. „Minden verseny végén 40-45 másodpercet vesztettünk. A motor nem volt versenyképes. Nem volt produktív munka. Nem volt ésszerű tervezés, és amikor ennyi másodperces lemaradásban vagy a versenyek végén, és nem látsz javulást, az nagyon fárasztóvá válik.”

A kulcs? Van kereszt-és vezetékneve: Gigi Dall’Igna. Mielőtt 2013-ban a Ducatihoz került, Gigi Dall’Igna már lenyűgöző, 22 éves karriert tudhatott maga mögött az Aprilia motorkerékpár-tervezőjeként, amely során nem kevesebb, mint 47 világbajnoki címet nyert különböző kategóriákban.

Gigi Dall’Igna szaktudása a Ducatihoz való 2013-as érkezése előtt óriási volt, és már akkor is a világ egyik legjobb motor- és erőforrás-tervezőként tartották számon, nagyon kényelmes pozíciót élvezett az Apriliánál, és a Ducatihoz való átigazolása sok kockázatot hordozott magában. Mivel a Ducati akkor három éve nem nyert futamot a MotoGP-ben, és Marc Márquez (Honda) és Jorge Lorenzo (Yamaha) is nagyon erős és messze a Ducati előtt volt akkoriban.

„Azonnal sikerült tisztánlátást vinnie az egész munkába, ami lehetővé tette számunkra, hogy csökkentsük a lemaradást, amíg el nem tűnt. Sok évünkbe telt, de ez normális, mert mi is a japán gyártókkal versenyeztünk, akik akkoriban nagyon erősek voltak, nagyon erős versenyzőkkel.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Charles Leclerc nyerte a harmadik edzést Silverstone-ban

Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…

33 perc ago

Hova tűnt… A Hill család izgalmas története a versenypályán és azon kívül

Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…

3 óra ago

Nagy célokat tűzött ki Lawson a hatodik helye után

Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…

4 óra ago

Itt az újabb lehetséges időpont Jorge Martín visszatérésére

Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…

5 óra ago

Nem Russell helyére, hanem mellé érkezhet Verstappen

Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…

6 óra ago

Megkereste az Aprilia a Ducatit megjárt pilótát, amennyiben Martín dobbantana

Az Aprilia tervezi a Jorge Martín nélküli jövőt. Továbbra sem tudni, hogy mi lesz a…

7 óra ago