Moto

Mir rávilágított, miben más az ő helyzete, mint Márquezé volt

Joan Mir, a MotoGP 2020-as világbajnoka úgy döntött, hogy a japán márka nehézségei ellenére is a Hondánál marad. Szemben korábbi csapattársával, Marc Márquezzel, aki úgy döntött, hogy elhagyja a gyártót, hogy a Ducatinál újjáéleszthesse karrierjét.

A Crash.net-nek adott interjújában Mir világosan kifejtette, hogy miért nem hasonlítható össze a helyzete Márquezével, aki a japán gyártóval eltöltött évek sikerei után versenyképesebb motor reményében hagyta el a Hondát.

„Teljesen más helyzetben vagyok, mint Marc, amikor elment, mert ő már mindent bizonyított ennél a gyártónál. Az én esetemben jelenleg még semmit sem bizonyítottam” – ismerte el Mir.

„Ha most gyártót váltok, akkor teljesen a nulláról kezdek mindent, és úgy fogom érezni, hogy ez a két év hiába volt. Hatalmas boldogság lesz számomra, ha ez sikerül. Úgyhogy megpróbálom.”

Mir rámutatott, hogy az európai mérnökök érkezése, mint például Romano Albesiano az Apriliától, egy lépés a jó irányba, hogy csökkentsék a lemaradást a kategóriát jelenleg uraló európai gyártókkal szemben.

Mir kiemelte a HRC erősségeit is, de azt is elismerte, hogy a márkának alkalmazkodnia kell a MotoGP új világához, ahol az európai gyártók átvették a vezetést az innováció és a teljesítmény tekintetében. „A japánok fantasztikusan jó motorokat készítenek, a minőségük hihetetlen. Ha megnézzük a Honda MotoGP-motorjának részleteit, valószínűleg az a legjobb. De a teljesítményt tekintve le vagyunk maradva.”

„Szükségünk van segítségre. Európai emberek segítségére van szükségünk. Olaszoktól, spanyoloktól, akik az európai gyártóknak dolgoznak. A japánok és az európaiak kombinációja lehet a fegyverünk.”

Bár Mir nem tudott Albesiano érkezéséről, amikor szerződést hosszabbított a Hondával, elmondta, hogy teljes mértékben bízik a márka stratégiai lépéseiben.

„Láttam, hogyan mozgatják a szálakat. Különleges kapcsolatom van Albertóval [Puig], és ő mindig nagyon egyenes volt velem a kezdetektől fogva. Továbbra is hiszek ebben a csapatban.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…

36 perc ago

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

11 óra ago

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

13 óra ago

Colapinto fél másodpercet vert az Alpine olaszországi tesztjén a csapattársára

Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…

15 óra ago

Schumacher szerint Doohan súlyos hibát követett el a balesetével

Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…

17 óra ago

Megérkezett 2025-ös F1-es kvízsorozatunk 4. fordulója!

A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…

19 óra ago